• vardag

lyxfällan!

hej.

ni som tittar på programmet lyxfällan,vad tycker ni?
    jag och min sambo tycker det är jättebra!

ska ni titta ikväll? tv3 kl 21.00

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-01 18:49
    det går bra att diskutera andra samhällsprogram oxå här i tråden såsom FUSKBYGGARNA.

• Svar på tråden lyxfällan!
  • Linda1976

Tycker det är bra, på det där lite snuskiga självgoda viset... Och man undrar ju hur mycket de vinklar?? ÄR folk verkligen så genomkorkade som de verkar?

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Daimis

Jag brukar kolla på det på play Men visst är det intressant.

• bonnieloveskim

det e ju bra.. och min äldsta son på 8år vill absolut sen det programmet och fuskbyggarna.
    det är hans favoritprogram.

jag tycker det är konstigt att det finns de som tar så mycket lån..  att man inte känner av sina begränsningar ekonomiskt... är det bara för att det inte går att ta på eller??

• vardag
    Linda1976 skrev 2010-04-01 18:25:19 följande:
    Tycker det är bra, på det där lite snuskiga självgoda viset... Och man undrar ju hur mycket de vinklar?? ÄR folk verkligen så genomkorkade som de verkar?
    ja,efter att ha läst här på FL i flera årså-JA jag tror att många är precis så korkade/okunniga.
  • vardag
    bonnieloveskim skrev 2010-04-01 18:30:47 följande:
    det e ju bra.. och min äldsta son på 8år vill absolut sen det programmet och fuskbyggarna.det är hans favoritprogram.jag tycker det är konstigt att det finns de som tar så mycket lån..  att man inte känner av sina begränsningar ekonomiskt... är det bara för att det inte går att ta på eller??
    haha,ja då har din son och jag samma favvoprogram,lyxfällan och fuskbyggarna är BÄST!!
  • Leone i Västerås
    vardag skrev 2010-04-01 18:34:07 följande:
    ja,efter att ha läst här på FL i flera årså-JA jag tror att många är precis så korkade/okunniga.
    Varför slutade du skriva i din blogg igen?
    Mamma till fyra underbara barn på jorden och två i himlen
  • Hanniz84

jag tittar varje vecka på båda programmen... när jag ser fuskbyggarna vill jag helst gråta..

BF 22juli *Längtar*
  • vardag
    Hanniz84 skrev 2010-04-01 18:52:54 följande:
    jag tittar varje vecka på båda programmen... när jag ser fuskbyggarna vill jag helst gråta..
    ja,man tycker så synd om dem.

men curt wrigfors är ju ÖKÄND , IALLFALL i vetlandakrokarna.

intressant är det här:
    http://www.allabolag.se/what/kurt_wrigfors/xs/1

omsättning på 10.000kr??
  • vardag

verkar bli intressant ikväl:

Charlie och Mathias svårtaste fall 1 april kl 21.00 Lyxfällan, 1 april, 2010

Tommy har över två miljoner kronor i skuld. 850 000 av dem ligger redan hos kronofogden. Charlie och Mathias tror knappt sina öron när Tommy berättar att kronofogden har meddelat att de är på väg för utmätning – om två dagar.

Tommy är en oerhört vänlig själ, men sina pengar har han ingen koll på överhuvudtaget. Efter att ha startat en egen firma och köpt dyr utrustning till företaget har han dragit på sig skuld på skuld som han inte kunnat betala. Och i stället för att lösa problemen har han stuckit huvudet i sanden. - Man vill inte tänka på hur det egentligen är, säger han dystert.

Charlie och Mathias får en chock när de börjar gräva i Tommys papper. Inte nog med att han har skulder på över två miljoner kronor och att 850 000 av dessa redan har gått till kronofogden. De inser också att kronofogden är på väg för att mäta ut Tommys egendomar – om inte mindre än två dagar. - Vi har aldrig jobbat med så svåra förutsättningar som här, säger Charlie.

Svar på tråden lyxfällan!