• vardag

lyxfällan!

hej.

ni som tittar på programmet lyxfällan,vad tycker ni?
    jag och min sambo tycker det är jättebra!

ska ni titta ikväll? tv3 kl 21.00

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-01 18:49
    det går bra att diskutera andra samhällsprogram oxå här i tråden såsom FUSKBYGGARNA.

• Svar på tråden lyxfällan!
  • Trillian

En trevlig sak med kreditkort är ju att man kan stoppa in sina andra pengar på konton som inte är kopplade till något kort och ändå göra ett spontant inköp av den större typen utan att behöva krångla. Inget vidare klok sätt att använda kreditkortet på om man har det knapert (så därför gör jag inte det numera). Men rätt smidigt när man har pengarna, fast inte med sig i kontant eller kortform vid själva fyndtillfället. Jag köpte i ett mer stabilt ekonomiskt läge en liten rätt ovanlig bil på så sätt. Det var nu eller aldrig som gällde. Det är också smidigt att använda kreditkortet när man lämnar deposition av något slag.

• Trynträ
    Lakino skrev 2010-05-24 11:32:05 följande:
    är hela ditt liv jobbrelaterat eller???
    Vad har det med saken att göra? Om så en millimeter av mitt liv innebär att jag måste lägga ut pengar på ett hotellrum per år så tänker jag inte betala det själv om det är i jobbet jag reser. Å jag förlorar inga pengar på att ha kreditkortet så då kan jag ju lika gärna ha det. Jobbet betalar den årliga avgiften dessutom.
  • Trynträ
    Joual skrev 2010-05-24 12:01:49 följande:
    Eh... va? För det första var det trynträ som du riktade den initala frågan till, inte mig. Jag bara reagerade på det du skrev till trynträ. För det andra förstår jag ändå inte hur du menar.
    Jag är lika frågande jag så känn dig inte ensam.
  • Trynträ
    Lakino skrev 2010-05-24 12:15:12 följande:
    Jag använder kortet privat också för det är praktiskt.
  • Trynträ
    Lakino skrev 2010-05-24 12:28:22 följande:
    ja vi pratade ju företag och betalning utav hotell osv och ni hävdar att ni får stå för utläggen,och då sa jag att det hör till GOD SED att företaget skickar med kreditkort+kod och fakturan går DIREKT till företaget= företagskort.
    Tror du verkligen det är så vanligt? Ska företagen sitta med massor av kort då på lager som kanske inte används alt. inte finns för att alla används redan? Å varför skulle det vara bättre om kreditkortsfakturan gick till företaget? Som anställd så drabbas jag ju inte personligen av fakturan ändå såvida jag inte handlat privat på kortet.
  • korfu08

Tur att man kan välja vilka program man vill se, tycker de borde lägga pengarna på annat, de folk som hamnat i dessa situationer och inte förstår de själva, tycker jag inte synd om.

• Kjell2

avregistrerad.......igen......

Spännade fortsättning följer om ca fyra månader.

• Joual
    Kjell2 skrev 2010-05-25 11:24:05 följande:
    avregistrerad.......igen......Spännade fortsättning följer om ca fyra månader.
    Äsch, så trist! Nu blir det lite tråkigare igen på forumet några månader. Återkomst i augusti?
  • Trynträ
    Borde bli oekonomiskt att byta signatur hela tiden. Är väl inte gratis har jag för mig. Många bäckar små. Nä det är nog billigare att ha samma nick och ha kreditkort istället.
  • Virriga Vera

Jag tycker det är tråkigt att hon avregistrerar sig hela tiden. Egentligen så har hon inte fel i sak men är så rigid i sina åsikter att det blir fel och har lite svårt med nyanserna i diskussionerna.

• gbgumman

Spännande samtal här inne. Här är en till som älskar sitt kridit kort. Min man har det genom jobbet just för resor m.m. Jag har ett fru kort kopplat till hans. Det är för oss helt gratis och vi betalar räkningen varje månad. Mycket bra att ha då vår ekonomi bli lätt överskådlig och jämnlik med det. Aldrig att jag skulle vilja ligga ute med företagets kostnader. Sist min man var i väg så gick hans kurs på 32000kr och hotell 14000kr. Ingen ska räkna med att jag har dem pengarna och nu när jag har det så vill jag inte låna ut dem gratis.

Mamma till Eskil och Sonja
  • Trynträ
    Det kan gå fortare än så. Gjorde det sist har jag för mig. Inte för att jag förstår vitsen med att avregga sig hela tiden.
  • MatsAtari

Konceptet som sådant är intressant och jag följde serien med stort intresse i början.
    Numera tycker jag gruppen som är med i programmet (Ca 1/20 av alla skuldsatta.) är totalt ointressant och jag kunde inte bry mig mindre om några pantade idioter som spenderar 50papp/mån på onödigt skit.

• MatsAtari
    Lakino skrev 2010-05-24 12:31:36 följande:
    men för att återgå till det här med kreditkort som PRIVATPERSON,det behövs ju inte. så VARFÖR har ni som privatpersoner kreditkort? varför använder ni inte er lön?
    Har man ett äkta kreditkort  så är det väldigt enkelt att se att det lönar sig.
    Du köper nu, betalar upp till 60 dagar räntefritt senare beroende på vilket kort du har och tjänar lite ränta på köpet{#lang_emotions_cool}.
Svar på tråden lyxfällan!