• vardag

lyxfällan!

hej.

ni som tittar på programmet lyxfällan,vad tycker ni?
    jag och min sambo tycker det är jättebra!

ska ni titta ikväll? tv3 kl 21.00

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-01 18:49
    det går bra att diskutera andra samhällsprogram oxå här i tråden såsom FUSKBYGGARNA.

• Svar på tråden lyxfällan!
  • Fru Sveden

Vet inte om ni sett det, men enligt aftonbladet i alla fall så skall Charlie och Mathias hoppa av lyxfällan Om det stämmer återstår ju att se aftonbladet är väl inte världens genom tiderna bästa källa

• lightfish
    Fru Sveden skrev 2010-04-13 09:27:59 följande:
    Vet inte om ni sett det, men enligt aftonbladet i alla fall så skall Charlie och Mathias hoppa av lyxfällan Om det stämmer återstår ju att se aftonbladet är väl inte världens genom tiderna bästa källa
    Det har de ju gjort en gång innan och det gick inte så bra och de kom tillbaka... Bara att vänta och se...
  • Joual
    Anna undrar skrev 2010-04-13 08:58:14 följande:
    UC har uppgifter på både kreditförfrågningar och beviljade krediter. Sen om du använder krediten eller inte, det vet UC inte.Jag gjorde en storstädning blnd mina krediter nyligen, jag kollade med UC vad jag hade för krediter och avslutade dem. Tror att jag hade 5 varav 2 hade jag inte ens koll på att jag hade. Såna hänger med om man tex tar på avbetalning på ElGiganten så avslutas inte krediten bara för att du betalat utan den finns kvar tills du säger upp den.Jag själv hade flera krediter på 20 000 helt i onödan.
    Ok, det hade jag inte koll på. Nu har jag iofs inga fler "aktiva" krediter än mitt Statoilkort (och banklån) och det tror jag inte är något större problem
  • Fru Sveden
    lightfish skrev 2010-04-13 09:30:20 följande:
    Det har de ju gjort en gång innan och det gick inte så bra och de kom tillbaka... Bara att vänta och se...
    Sant. Dom som var undertiden tyckte i alla fall inte jag om alls. Enligt tv3 är programiden nu så stark att man inte behöver just Charlie och Mathias som programledare för att få bra tittarsiffror. hmmm jag tror att dom måste hitta VÄLDIGT bra ersättare för att programmet skall leva vidare, men det är ju var jag tror
  • sstv

Om Charlie och Mathias lämnar programmet så vore det väl toppen om de gjorde en annan serie där de åker runt och räddar exempelvis Grekland ur deras ekonomiska bekymmer.  Om någon från ett intresserat produktionsbolag läser här så kan ni skicka ett PM till mig angående ersättning för idén.

• mamlan
    Fru Sveden skrev 2010-04-13 11:55:31 följande:
    Sant. Dom som var undertiden tyckte i alla fall inte jag om alls. Enligt tv3 är programiden nu så stark att man inte behöver just Charlie och Mathias som programledare för att få bra tittarsiffror. hmmm jag tror att dom måste hitta VÄLDIGT bra ersättare för att programmet skall leva vidare, men det är ju var jag tror
    Om så var fallet varför kom de då tillbaka efter att de slutade förra gången?
  • Fjärilen235

Charlie ska sluta med lyxfällan, han berättar varför  på Pengakoll. En toppenbra sida.

Tar dagen som den kommer
  • mamma hampus
    Fjärilen235 skrev 2010-04-13 19:25:56 följande:
    Charlie ska sluta med lyxfällan, han berättar varför  på Pengakoll. En toppenbra sida.
    nej så får han inte göra...=( gillar dem bättre än de andra
  • Trissvinnaren
    sstv skrev 2010-04-13 12:00:45 följande:
    Om Charlie och Mathias lämnar programmet så vore det väl toppen om de gjorde en annan serie där de åker runt och räddar exempelvis Grekland ur deras ekonomiska bekymmer.  Om någon från ett intresserat produktionsbolag läser här så kan ni skicka ett PM till mig angående ersättning för idén.
    Ja! Vilken underbar idé! De kan frälsa hela världen... Detta skulle ju leda till stora förbättringar för hela världsekonomin! Och inte bara ekonomin utan ALLT skulle bli bättre! Ser framför mig när Charlie och Mattias lyfter bort ett stort skynke med vapen under och visar vad mycket pengar som lagts på detta och sedan får man se hur mycket mat, skolor, sjukvård och annat man kan köpa om man lägger om budgeten lite...

Jag tror att du kanske kommer att få Nobelpriset också, förutom att bli delägare i probuktionsbolaget som nappar på idén!
Svar på tråden lyxfällan!