• vardag

lyxfällan!

hej.

ni som tittar på programmet lyxfällan,vad tycker ni?
    jag och min sambo tycker det är jättebra!

ska ni titta ikväll? tv3 kl 21.00

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-01 18:49
    det går bra att diskutera andra samhällsprogram oxå här i tråden såsom FUSKBYGGARNA.

• Svar på tråden lyxfällan!
  • Örnie

Men nu får ni väl ge er. Jag hann inte ens läsa hennes inlägg innan hon försvann. De brukar vara mycket roligare än att höra svärfars utläggningar irl som jag tyvärr varit utsatt för i ett par dagar (påskbesök). 

• Joual

Sitter och kollar på den här veckans avsnitt. Alltså.... hur oengagerad och naiv får man egentligen vara? Det här är verkligen LYX-fällan...

• Fru Sveden

Det är ju inte annat än att man blir mörkrädd mitt på dagen när man ser hur en del personer hanterar sin ekonomi.

Visst vi har inte alltid 100% koll på vart pengarna går varje månad, men vi handlar inte för mer än vad vi har och vi tar inte lån för att lösa andra lån. Framför allt öppnar vi vår post!

Det som kändes mest skrämmande var att dom verkade mest ledsna för att dom tvingades sälja sina saker.

• Joual

Dagens exempel kändes också som ett praktexempel på att det faktiskt inte hade behövt gå så illa om de bara tagit itu med saker och ting på egen hand. 

Tänk om de t ex hade tagit sig tid för att sälja alla saker i lugn och ro. Jag tror att de hade kunnat få ännu mer för prylarna under lite mindre pressade omständigheterna. 
  • Fru Sveden
    Joual skrev 2010-04-08 22:35:41 följande:
    Dagens exempel kändes också som ett praktexempel på att det faktiskt inte hade behövt gå så illa om de bara tagit itu med saker och ting på egen hand.  Tänk om de t ex hade tagit sig tid för att sälja alla saker i lugn och ro. Jag tror att de hade kunnat få ännu mer för prylarna under lite mindre pressade omständigheterna. 
    Med stor sannolikhet har du rätt, men tyvärr behövde dom en jävligt hård spark i röven för att komma igång
  • bonnieloveskim

Hur kan man fördriva tiden med att shoppa på internet????

trevligare hitta ett forum att prata i ju

visst shoppar jag med på internet.. lite dvd och heminredning.. när det behövs...

men dessa mängder.....

skaffa en hobby.... eller gå ut i naturen de hade ju så stor tomt.. ska de ha den och sitta framför datorn ?

• sstv

Mannen igår dages avsnitt jobbade på banverket, någon som kommer vad han var anställd som.

• Fjärilen235
    sstv skrev 2010-04-09 08:45:33 följande:
    Mannen igår dages avsnitt jobbade på banverket, någon som kommer vad han var anställd som.
    Nej

Herregud, varför lät han sin fru få huvudansvaret för deras ekonomi?? Är man inte två om den då man är gift?
    Tar dagen som den kommer carpediem.bloggplatsen.se
Svar på tråden lyxfällan!