• vardag

lyxfällan!

hej.

ni som tittar på programmet lyxfällan,vad tycker ni?
    jag och min sambo tycker det är jättebra!

ska ni titta ikväll? tv3 kl 21.00

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-01 18:49
    det går bra att diskutera andra samhällsprogram oxå här i tråden såsom FUSKBYGGARNA.

• Svar på tråden lyxfällan!
  • Kalycia

Jag älskar Lyxfällan, det är få program som är så tänkvärda som det programmet. Även om jag är mycket noggrann med min ekonomi och endast har ett lån i nuläget (CSN) så är det alltid bra att få tips och tänka till en extra gång. Min sambo och jag lever båda väldigt ekonomiskt men gör sådant vi vill ändå. 

Vi ser alltid till att långt i förväg spara ifall vi ska på exempelvis en resa eller om vi ska göra något dyrare. Vi har tagit avstånd från allt vad kreditkort heter, på alla sätt. 
  • Joual
    Kalycia skrev 2010-04-17 13:14:43 följande:
     Vi har tagit avstånd från allt vad kreditkort heter, på alla sätt. 
    Varför det? 
  • mamma hampus

hej

Ni som tittade på programmet igår kväll minns ni den hemsidan de jämförde sina försäkringar m.m  med??

Har bara hört talas om Lendo eller vet ni någon bra sida??

tack för eran hjälp

• Mummy

Mamma hampus
    Tror de jämför på compricer.com

De andra som fick programledarrollen gjorde inte så bra i från sig enligt tittarpanelen här hemma Hoppas på två andra när Charlie och Mattias slutar

• Joual
    mamma hampus skrev 2010-04-23 09:20:23 följande:
    hej Ni som tittade på programmet igår kväll minns ni den hemsidan de jämförde sina försäkringar m.m  med??Har bara hört talas om Lendo eller vet ni någon bra sida??tack för eran hjälp
    De använde sig av www.compricer.se

Jag vet inte så mycket om sidan, men har för mig att den är seriös. Du kan ju testa.
  • Fjärilen235

Har bestämt mig för att byta från Telia till ett billigare hemtelefonbolag. Sökt efter detta på pricerunner & compricer, hittar inte d jag vill får bara fram affärer som säljer telefoner Vilka andra prisjämförelsesajter finns det?

Tar dagen som den kommer carpediem.bloggplatsen.se
  • Päron1986
    Trynträ skrev 2010-04-09 14:24:52 följande:
    Jag fattade det som att de köpt dyrare hus allt eftersom och då sluppit skatten direkt och sen hade de köpt ett billigare (det nuvarande). Måste man alltså ändå betala vinstskatten för de andra husen då fast man inte behövde det innan? Vad är det då för vits liksom med en sån regel om man ändå måste betala skatt? Bättre att bli av med skulden direkt då än att man ska leva med den flera år framåt utan att veta när den ska betalas.
    Vinstskatten skjuts upp så man kan betala den senare, om man investerar pengarna i ett nytt (dyrare i inköp) boende. Men förr eller senare ska det betalas..

sry om jag svarar på e nfråga som någon annan redan besvarat , jag har inte läst hela tråden :)

Jag följer lyxfällan via tv3play och tycker att det är bra med avskräckande exempel då jag kan vara väl duktig på att shoppa på nätet men numera gör jag de tinte alls!
    sen har vi lagt budget, osv.

Sen gick jag en kurs via facket "Pengar för livet" heter den, den kan jag rekommendera alla som är intresserade av sin ekonomi!
  • Trynträ
    Päron1986 skrev 2010-04-23 16:03:16 följande:
    Vinstskatten skjuts upp så man kan betala den senare, om man investerar pengarna i ett nytt (dyrare i inköp) boende. Men förr eller senare ska det betalas..sry om jag svarar på e nfråga som någon annan redan besvarat , jag har inte läst hela tråden :)Jag följer lyxfällan via tv3play och tycker att det är bra med avskräckande exempel då jag kan vara väl duktig på att shoppa på nätet men numera gör jag de tinte alls!sen har vi lagt budget, osv.Sen gick jag en kurs via facket "Pengar för livet" heter den, den kan jag rekommendera alla som är intresserade av sin ekonomi!
    Fast det låter ju helt idiotiskt meningslöst. Då har man ju kanske handlat upp skattepengarna redan. Jag skulle inte vilja ligga ute med en sån skuld.
  • Päron1986
    Trynträ skrev 2010-04-23 21:26:47 följande:
    Fast det låter ju helt idiotiskt meningslöst. Då har man ju kanske handlat upp skattepengarna redan. Jag skulle inte vilja ligga ute med en sån skuld.
    Man måste ju inte :)
Svar på tråden lyxfällan!