• vardag

lyxfällan!

hej.

ni som tittar på programmet lyxfällan,vad tycker ni?
    jag och min sambo tycker det är jättebra!

ska ni titta ikväll? tv3 kl 21.00

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-01 18:49
    det går bra att diskutera andra samhällsprogram oxå här i tråden såsom FUSKBYGGARNA.

• Svar på tråden lyxfällan!
  • Smurfan JM
    sirisdotter skrev 2010-04-09 22:46:12 följande:
    Ja, men försöker du ta ett lån görs kreditupplysning.  Du får en kopia på de uppgifter som finns om din ekonomi.  Fick en chock när där står  uppräknat krediter jag inte är medveten om att jag har - och aldrig använder; typ 20 000 på Hemtexkortet.  Det skaffade jag aningslöst under en av alla deras kampanjer, eftersom jag fick rabatt på något jag ändå planerat att köpa.  ICA-kort, bensinkort -det visade sig att det räknas som om jag har en massa krediter!
    Fast när man pratar om att man har krediter i Lyxfällans mening är det ju "utnyttjade krediter", inte att du har _möjlighet_ att använda dem...
  • mamma hampus

Har ni sett alla programen i säsongen? Jag har inte sett alla på tv men jag är i kapp tack vare tv3/play..Och den ensamma mamma.Vissekigen e man också ensamstående men att vara så inpulsköpsugen att man köper en häst i stället för en frisörstol...Och sedan det paret som killen friade till sin tjej då blev man gråtfärdig {#lang_emotions_smile}

Men det var skrämande och höra det med Leasy har ju dem själv på datorn och jag säger också aldrig igen..

• badplats
    sirisdotter skrev 2010-04-09 22:46:12 följande:
    Ja, men försöker du ta ett lån görs kreditupplysning.  Du får en kopia på de uppgifter som finns om din ekonomi.  Fick en chock när där står  uppräknat krediter jag inte är medveten om att jag har - och aldrig använder; typ 20 000 på Hemtexkortet.  Det skaffade jag aningslöst under en av alla deras kampanjer, eftersom jag fick rabatt på något jag ändå planerat att köpa.  ICA-kort, bensinkort -det visade sig att det räknas som om jag har en massa krediter!
    Ja, de syns där även om man inte använder pengarna. Ska man ansöka om banklån så ska man nog innan ta bort de där krediterna.
  • Lonlely Wolf
    majlinsa skrev 2010-04-09 20:31:33 följande:
    De pratar om en massa krediter osv.. Och jag vet inte riktigt vad vi har. Vi har ett bolån, kredit på coop visa på 3000kr som vi aldrig rört då vi alltid klarat oss på de pengar vi satt inhm konto, när jag handlat med kontot så vill jag få hem kläderna och betala efter jag sett varorna. jag har redan pengarna när jag beställer kläder. klassas coop och hm in i de lyxfällan pratar om?
    Det är ju bara kerditer som man använt och inte betalt tillbaka....allt sånt som hamnar på inkasso och senare på kronofogdemyndiheten som dom tar upp på Lyxfällan.
  • sirisdotter
    Smurfan JM skrev 2010-04-10 09:10:21 följande:
    Fast när man pratar om att man har krediter i Lyxfällans mening är det ju "utnyttjade krediter", inte att du har _möjlighet_ att använda dem...
    Javisst, det förstår jag!  Är väldigt fascinerad av många människor som bjussar på sina liv där...
  • sirisdotter
    badplats skrev 2010-04-10 11:00:29 följande:
    Ja, de syns där även om man inte använder pengarna. Ska man ansöka om banklån så ska man nog innan ta bort de där krediterna.
    OK, hade ingen aning om att jag hade alla dessa krediter!  Nu vet jag.
  • Lexx

Lyxfällan är lite av mitt favvo-program. Känner mig alltid duktig efter att ha tittat på det. Dock kan man ju rikta viss skeptis mot att deras lösning på allas problem alltid ser likadan ut o.s.v

• sirisdotter
    Lexx skrev 2010-04-10 23:57:41 följande:
    Lyxfällan är lite av mitt favvo-program. Känner mig alltid duktig efter att ha tittat på det. Dock kan man ju rikta viss skeptis mot att deras lösning på allas problem alltid ser likadan ut o.s.v
    Visst får Lyxfällan också mig att känna mig duktig!  Har inte riktigt vågat skriva det...
  • Lexx
    sirisdotter skrev 2010-04-11 00:04:37 följande:
    Visst får Lyxfällan också mig att känna mig duktig!  Har inte riktigt vågat skriva det...
    Klart man vågar uttrycka att man känner sig lite duktig. Eller jag tycker man är VÄRD att känna sig lite duktig till och med.
  • mamlan
    Trynträ skrev 2010-04-09 14:24:52 följande:
    Jag fattade det som att de köpt dyrare hus allt eftersom och då sluppit skatten direkt och sen hade de köpt ett billigare (det nuvarande). Måste man alltså ändå betala vinstskatten för de andra husen då fast man inte behövde det innan? Vad är det då för vits liksom med en sån regel om man ändå måste betala skatt? Bättre att bli av med skulden direkt då än att man ska leva med den flera år framåt utan att veta när den ska betalas.
    Den regeln ändrade denna regering på, så att de som skjutit på skatten vid vinst av försäljning av hus/lägenhet nu måste betala in skatten eller betala räntan. Idiotiskt påfund, ok om de tagit bort möjligheten att skjuta på vinst men att göra det retroaktivt?? Har själv skjutit på vinst och hade man vetat att det kunde ändras i efterhand så hade jag betalat skatten direkt istället.
Svar på tråden lyxfällan!