• Lokatt

K*B*N, pratar del 11

K*B*N snackar vidare del 11
    {#lang_emotions_cool} Kreativa barnvagnsnördars tillhåll {#lang_emotions_cool}

Vi som hänger här pratar barnvagnar, barnvagnstillbehör, barnkläder, annonser på Blocket, saker vi fyndat, pysselgrejer... ja, inget är OT. En varning är dock på sin plats att utfärda redan här, det smittar!

Detta är del 11 (!!!) av tråden och nu är vi som en enda stor familj här! {#lang_emotions_sunny}
  • Svar på tråden K*B*N, pratar del 11
  • Fröken Småland
    Asereht skrev 2011-05-01 14:12:56 följande:
    Jag försöker fortfarande komma på vad jag ska köpa för presentkortet på Babyshop. Allt jag hade intresse av är slutsålt och något säger mig att det dröjer en stund innan de fyller på lagren med tanke på de två omgångarna presentkort.

Hade kunnat tänka mig en mugghållare till buggan eller en solsuffla i canvas men de försvann. Nu funderar jag på en buggadyna till eller ett moloregnställ till nöffen att växa i. Hittar liksom inget kul som känns lagom varät. Kikade på Elodiedynorna men det ser ut att vara samma tyg som åkpåsen har utanpå och det känns inte som ett trevligt sitttyg, då är buggadynan hundra gånger behagligare kan jag säga och folk gillar inte buggadynan.

Blä!
    Alltså jag har lite taskig magkänsla över den där dealen. Varför skulle man sälja presentkort för 200 kr till ett värde av 500 kr om man inte är i desperat behov av att snabbt få in cash för att kunna betala sina leverantörer? Min (högst ovetenskapliga och ounderbyggda) teori är att det är kånken på gång och att man bör utnyttja sitt presentkort snarast.
  • AnPa
    Fröken Småland skrev 2011-05-01 15:14:00 följande:
    Jag skall fixa bild på de små sen, tyvärr ser man inte så bra på bilden för de ligger så illa till plus att jag bara fotat med mobilen.

Jag var hos läkare för ett år sedan och fick konstaterat dubbelsidig muskelfästesinflammation i höfterna vilket jag själv tror beror på foglossning kombinerat med inaktivitet. Han erbjöd kortison vilket jag avböjde utan jag tänkte att det nog går över vilket det alltså inte har gjort. Egentligen borde jag gå till en kiropraktor och få hjälp med foglossningen men jag tycks inte komma iväg, dels för att jag är rädd för kiropraktorer och dels känner jag mig inte bekväm i min kropp och vill inte bli klämd på och bedömd av någon extern person. Jättelarvigt men nu känner jag det så.

Så jag gör ett försök att röra på mig lite så att lederna blir smörjda, då bli jag nog pigg som en mört
    Jag gick hos sjukgymnast när jag var gravid och fick akupunktur bl.a. (för foglossning) Kändes som en livförändring att få lite smörtlidring (och sömn, däckade så fort hon satt nålarna). Kan idag längta efter att få gå dit, det var SÅ skönt. Fick ligga på en värmedyna i 15 min, då släckte hon ner och gick ut. När hon kom tillbaka så satte hon nålar i ryggen, gick igen och var borta i 20-25 min. Perfekt powernap vill jag lova! Synd att du bor så långt borta annars hade jag rekomenderat dig att gå till henne :)
  • Riskiflickan
    Tant Pruselius skrev 2011-05-01 12:23:10 följande:
    Vad gör ni idag alla? dena 1/5 2011 ?!
    Förbereder mig inför jobbet...... imorgon går jag av, men jag har S-HLR utbildning (hjärt och lungräddning med hjälpmedel och defibrillator) ett par timmar på eftermiddagen....
  • Asereht
    AnPa skrev 2011-05-01 19:58:39 följande:
    Ase: jag vet inte heller vad jag ska beställa från babyshop. Ville ha en sommarsuflett men de är ju slut. Funderar på att maila och fråga när de får in (eller om). Är bugga-dynan så hemsk som den beskrivits?
    Jag tycker itne det men den är inte toppen heller. Men den påminner mer om en tunnare tempurmadrass än stödstrumpa även om tyget är nylon. Den är inte slinkigt hal men inte skön som frotte heller.
    Tistel med fem ♥ sticklingar ♥   Blogg: www.stickig.se
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11