• Lokatt

K*B*N, pratar del 11

K*B*N snackar vidare del 11
    {#lang_emotions_cool} Kreativa barnvagnsnördars tillhåll {#lang_emotions_cool}

Vi som hänger här pratar barnvagnar, barnvagnstillbehör, barnkläder, annonser på Blocket, saker vi fyndat, pysselgrejer... ja, inget är OT. En varning är dock på sin plats att utfärda redan här, det smittar!

Detta är del 11 (!!!) av tråden och nu är vi som en enda stor familj här! {#lang_emotions_sunny}
  • Svar på tråden K*B*N, pratar del 11
  • Nifelheim
    Fröken Småland skrev 2011-05-01 08:03:02 följande:
    Jag hade helst velat ta bort två av dem, mycket för att underlätta för mamman men också för att kunna behålla alla om vi inte blir av med dem. Men hur gör man (rent praktiskt)? *ryser vid blotta tanken*
    Hur man gör smärtfriast vet jag inte. Min morbror brukade antingen dränka eller helt enkelt slå ihjäl de. Jag skulle aldrig klara av att göra det dock, men ska du ta bort några så gör det så fort som möjligt.
    Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Fröken Småland

Aldrig i livet! Jag tänkte om det gick få tag på eter eller nåt. Min kompis som jobbar i djuraffär använder det till hamstrar och marsvin och sånt, det är helt smärtfritt och snabbt. Självklart skulle jag göra det de närmaste dagarna men jag vet inte om jag fixar det. Har aldrig tänkt tanken innan men vi har varit bortskämda med två ungar/kull och då kommer saken i ett helt annat läge.

• Thulo

Vår Bimbo fick för några år sen 5 kattungar. Två blev kvar till dom var 8 månader, ingen hit kan jag säga dom hette Maja och Morris men gick under smeknamnena Dunder och Brak för först kom ett dunder och efter blev det ett brak där dom drog fram

• Nifelheim
    Fröken Småland skrev 2011-05-01 08:12:17 följande:
    Aldrig i livet! Jag tänkte om det gick få tag på eter eller nåt. Min kompis som jobbar i djuraffär använder det till hamstrar och marsvin och sånt, det är helt smärtfritt och snabbt. Självklart skulle jag göra det de närmaste dagarna men jag vet inte om jag fixar det. Har aldrig tänkt tanken innan men vi har varit bortskämda med två ungar/kull och då kommer saken i ett helt annat läge.
    Jag tror nog att det är svårt. Dränkning var olagligt. De sätt som är lagliga att avliva små kattungar på är att slå ihjäl de, skjuta de på ett avstånd av mindre än 3 meter eller att åka till veterinär och avliva. Jag tror inte att det är så lätt att få tag på eter faktiskt.
    Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Fröken Småland

OM det blir avlivning så blir det insomning hemma eller hos veterinär, ni behöver inte vara oroliga för några andra alternativ

• Tant Pruselius
    Fröken Småland skrev 2011-05-01 07:41:55 följande:
    *räcker ut tungan åt Nif* Jo, kattungar var varken otippat eller ovälkommet men FEM? Hon har fått två resp en kattunge tidigare år så det var något av en överraskning att de var så många. Tror ni förresten inte att jag behöver köpa en vagn till dem för att underlätta för mamman?
    det tror jag absolut... och bara en ? herrejisses hur många vagnar har inte du och du har ju "bara" ett vagnsburet barn ....
    jag tror du måste köpa närmare 10-12 st...
  • Tant Pruselius
    Fröken Småland skrev 2011-05-01 07:51:01 följande:
    De kom igår, mamman visade tydligt att något var på gång så mannen öppnade till garagevinden där hon låg förra gången och vips hoppade hon upp och några timmar senare när jag kollade så var de födda och mamman jättemallig. Vi tar inte bort någon utan hoppas på att bli av med dem . Till hösten skall vi sterilisera mamman.
    Hjärta guuuuuud ! Lägg ut en bild här så ska du se att det säger swich !
  • Tant Pruselius
    Fröken Småland skrev 2011-05-01 07:51:01 följande:
    De kom igår, mamman visade tydligt att något var på gång så mannen öppnade till garagevinden där hon låg förra gången och vips hoppade hon upp och några timmar senare när jag kollade så var de födda och mamman jättemallig. Vi tar inte bort någon utan hoppas på att bli av med dem . Till hösten skall vi sterilisera mamman.
    skulle jag föda 5 ngar inom loppet av bara några timmar skulle jag också vara extremt mallig...
  • Tant Pruselius
    Nifelheim skrev 2011-05-01 08:06:45 följande:
    Hur man gör smärtfriast vet jag inte. Min morbror brukade antingen dränka eller helt enkelt slå ihjäl de. Jag skulle aldrig klara av att göra det dock, men ska du ta bort några så gör det så fort som möjligt.
  • Tant Pruselius
    Thulo skrev 2011-05-01 08:13:53 följande:
    Vår Bimbo fick för några år sen 5 kattungar. Två blev kvar till dom var 8 månader, ingen hit kan jag säga dom hette Maja och Morris men gick under smeknamnena Dunder och Brak för först kom ett dunder och efter blev det ett brak där dom drog fram
    dunder och brak haha det var bra tycker jag.... här har vi en moses (fd majsan som fick pungkulor ) och en bästis..

Visste inte äns att Frk S hade katt, trodde det var hennes värsta...
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11