• Lokatt

K*B*N, pratar del 11

K*B*N snackar vidare del 11
    {#lang_emotions_cool} Kreativa barnvagnsnördars tillhåll {#lang_emotions_cool}

Vi som hänger här pratar barnvagnar, barnvagnstillbehör, barnkläder, annonser på Blocket, saker vi fyndat, pysselgrejer... ja, inget är OT. En varning är dock på sin plats att utfärda redan här, det smittar!

Detta är del 11 (!!!) av tråden och nu är vi som en enda stor familj här! {#lang_emotions_sunny}
  • Svar på tråden K*B*N, pratar del 11
  • Fröken Småland
    Asereht skrev 2011-04-29 12:16:39 följande:
    Remember the 80´s!
    Been there done that!

och som någon klok person uttryckte det, det var inte ens snyggt på 80-talet!
    *klok* Oskyldig
  • Riskiflickan

OMG vilka fula mönster!!!! Råkade tyvärr hamna på en länk till en fruktansvärd blogg också som jag såklart började läsa www.tindraskamp.se varnar för att den handlar om en 4-åring som förlorade kampen mot levercancer på långfredagen iår....

• Fröken Småland

Gaaah, vad irriterad jag blir på min snart åttaåring och hennes kompisar. Igår bestämde vi att dottern skulle gå med sin kusin på lokala marknaden imorgon men idag har de ändrat sig eftersom kusinen såg att en annan kompis blev ensam och dottern har en annan kompis som hon kan gå med OM inte dennes kompis blir frisk tills imorgon.

Så barnet A är sjukt men om barnet A tillfrisknar så skall hon gå med T. Men om A inte tillfrisknar så vill T gå med dottern (dvs dottern är T:s andrahandsval) och dottern har sagt till kusinen att hon helst går med T men annars kusinen (=kusinen är dotterns andrahandsval) och kusinen har sagt till sin ensamma kompis att om inte dottern vill gå så vill hon gå med henne istället (=ensamma kompisen är kusinens andrahandsval).

Sjukt irriterande att de accepterar såna spelregler i vänskapen sinsemellan. Jag har just läst lusen av dem för jag kommer inte acceptera ett sånt beteende oavsett ålder eller mognad. Ikväll när kompisen åkt hem får dottern välja sitt förstahandsval och går det så går det annars får hon gå ensam imorgon *taskig morsa*

• Asereht

Vi har haft et kompisscenario här också idag. Min storbuse kommer hem från skolan och ajg frågar som vanligt om allt varit bra. Han svarar att det har det men jag både ser och hör på honom att han inte direkt menar det. Så jag frågar honom vad som är fel och då kommer det fram att en kompis som han leker mycket med (en av två som bor nära) dissat honom för en annan kompis i em. Tydligen så hade de tidigare under dagen sagt att de skulle leka när de kom hem men så hade en annan kille frågat kompisen om de skulle leka och då hade kompisen nappat. Storbus var väldigt ledsen.

Vi pratade lite och tyvärr är det ju så att sånt här händer även om det inte känns bra. Nu kom en annan kompis förbi och knackade på och frågade storbus om han ville leka så han sitter iaf inte hemma och deppar.

Tistel med fem ♥ sticklingar ♥   Blogg: www.stickig.se
  • Tant Pruselius
    Fröken Småland skrev 2011-04-29 11:44:04 följande:
    Har alla sett de nya Bugga-tygerna från Missoni? Tycker?
    inte sett ! show me....heaven?!
  • Tant Pruselius
    Riskiflickan skrev 2011-04-29 13:02:17 följande:
    OMG vilka fula mönster!!!! Råkade tyvärr hamna på en länk till en fruktansvärd blogg också som jag såklart började läsa www.tindraskamp.se varnar för att den handlar om en 4-åring som förlorade kampen mot levercancer på långfredagen iår....
    Gråter den där har jag tyvärr oxå hittat...lilla vän...
  • Kavat
    Fröken Småland skrev 2011-04-29 18:56:53 följande:
    Jag sa till ungarna att de får gå tillsammans allihop och inte välja i första hand, i andra hand osv. Skitungar!

Här är rolig cykel med plats för fyra små. Hoppas länken funkar.

www.velorbis.dk/klassiske-bedstemor-bedstefar...
    Cool! Kan skaffa en till då.

Men jag blir lite förvånad över att de inte har produktbilder med fyra barn i så man ser hur det ser ut?!
  • Fröken Småland

Dagens loppisfynd. Jag har haft muskelfästesinflammation i båda höfterna i drygt ett år, kan knappt resa mig ur bilen när jag suttit en stund och har inte kunnat ligga på sidan sedan mars förra året. Det börjar bli - påfrestande . Så jag har länge tänkt att jag skulle köpa mig någon form av redskap för att träna bort eländet men 1) jag HATAR att träna så vem vet om jag någonsin avänder en dyr maskin? och  2) jag har ingen plats att förvara en stor träningsmaskin. Så dök denna upp på lokala idrottsklubbens loppis. Femtio pix, kan vara värt att prova va? Den är i superskick och får lätt plats under skrivbordet så kan jag ta fram den och gå en stund när jag kollar på föreläsningar (Det bortklippta på bilden är en vagn som är på Blocket och dotterns mustasch är blåbärssoppa ).

Dagens andra fynd, 1 krona.

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11