-
-
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11
-
Jo visst har vi katter, närmare bestämt nio stycken från och med igår
. Jag har alltid älskat katter och har alltid haft många (uppvuxen på bondgård). Men med ålder (och taskigt inflytande från min man) så ser jag dem numera som söta musjägare snarare än familjemedlemmar och tycker att de passar bäst utomhus (vilket sannolikt de själva håller med om). De har alltid mat, vatten och någonstans att skydda sig från vind och regn så de lider ingen nöd
-
Jaha, se där ! Jaaa varje dag lär man sig något nytt....Fröken Småland skrev 2011-05-01 12:08:38 följande:Jo visst har vi katter, närmare bestämt nio stycken från och med igår
. Jag har alltid älskat katter och har alltid haft många (uppvuxen på bondgård). Men med ålder (och taskigt inflytande från min man) så ser jag dem numera som söta musjägare snarare än familjemedlemmar och tycker att de passar bäst utomhus (vilket sannolikt de själva håller med om). De har alltid mat, vatten och någonstans att skydda sig från vind och regn så de lider ingen nöd
Ja du är väll uppvuxen och bor a la Bullerbyn !? -
Vad gör ni idag alla? dena 1/5 2011 ?!
-
Ååå, små missar... Maken säger att vi inte ska ha fler men annars så hade jag kunnat tänka mig att adoptera.
fräsig träningsmaskin visste inte att du hade inflammation...
Men ska man träna med inflammation verkligen? Hur tränar man på den, som att gå i trappor? Annars är väl en balansbräda toppen för dig också skulle jag tro. Jobbigare än man tror och bra och lagom träning vid högform lem och funkar vid datorn.
-
Vid högform lem?!??
-
Höft ont? Jag vet inte vad jag skrev egentligen
något med höft...
-
*fnissar*Kavat skrev 2011-05-01 13:49:39 följande:Vid högform lem?!??
-
Jag försöker fortfarande komma på vad jag ska köpa för presentkortet på Babyshop. Allt jag hade intresse av är slutsålt och något säger mig att det dröjer en stund innan de fyller på lagren med tanke på de två omgångarna presentkort.
Hade kunnat tänka mig en mugghållare till buggan eller en solsuffla i canvas men de försvann. Nu funderar jag på en buggadyna till eller ett moloregnställ till nöffen att växa i. Hittar liksom inget kul som känns lagom varät. Kikade på Elodiedynorna men det ser ut att vara samma tyg som åkpåsen har utanpå och det känns inte som ett trevligt sitttyg, då är buggadynan hundra gånger behagligare kan jag säga och folk gillar inte buggadynan.
Blä!
-
Jag skall fixa bild på de små sen, tyvärr ser man inte så bra på bilden för de ligger så illa till plus att jag bara fotat med mobilen.Kavat skrev 2011-05-01 13:48:17 följande:Ååå, små missar... Maken säger att vi inte ska ha fler men annars så hade jag kunnat tänka mig att adoptera.
fräsig träningsmaskin visste inte att du hade inflammation...
Men ska man träna med inflammation verkligen? Hur tränar man på den, som att gå i trappor? Annars är väl en balansbräda toppen för dig också skulle jag tro. Jobbigare än man tror och bra och lagom träning vid högform lem och funkar vid datorn.
Jag var hos läkare för ett år sedan och fick konstaterat dubbelsidig muskelfästesinflammation i höfterna vilket jag själv tror beror på foglossning kombinerat med inaktivitet. Han erbjöd kortison vilket jag avböjde utan jag tänkte att det nog går över vilket det alltså inte har gjort. Egentligen borde jag gå till en kiropraktor och få hjälp med foglossningen men jag tycks inte komma iväg, dels för att jag är rädd för kiropraktorer och dels känner jag mig inte bekväm i min kropp och vill inte bli klämd på och bedömd av någon extern person. Jättelarvigt men nu känner jag det så.
Så jag gör ett försök att röra på mig lite så att lederna blir smörjda, då bli jag nog pigg som en mört -
Hmmm, ännu en anledning att inte besöka kiropraktorn kanske?Kavat skrev 2011-05-01 13:49:39 följande:Vid högform lem?!??