• Lokatt

K*B*N, pratar del 11

K*B*N snackar vidare del 11
    {#lang_emotions_cool} Kreativa barnvagnsnördars tillhåll {#lang_emotions_cool}

Vi som hänger här pratar barnvagnar, barnvagnstillbehör, barnkläder, annonser på Blocket, saker vi fyndat, pysselgrejer... ja, inget är OT. En varning är dock på sin plats att utfärda redan här, det smittar!

Detta är del 11 (!!!) av tråden och nu är vi som en enda stor familj här! {#lang_emotions_sunny}
  • Svar på tråden K*B*N, pratar del 11
  • Fröken Småland
    Pruseluskan skrev 2010-04-07 11:57:44 följande:
    Någon här som kan svara på hur Molo är i storlekarna. T är en rätt så lång tjej på 2år (nu på lördag) och ligger någonstanns mellan 92/98 i size just nu, mer 98 tror jag. Ska jag köra på 98 eller en 104 eller är dem lite större i stlk så att kanske en 92 funkar? hjälp..
    Jag vet bara ytterkläder och där är de normala i storlekarna numera men var jätterymliga förr. Så är det en jacka så spelar det stor roll hur gammal den är...
  • Nifelheim
    Pruseluskan skrev 2010-04-07 11:57:44 följande:
    Någon här som kan svara på hur Molo är i storlekarna. T är en rätt så lång tjej på 2år (nu på lördag) och ligger någonstanns mellan 92/98 i size just nu, mer 98 tror jag. Ska jag köra på 98 eller en 104 eller är dem lite större i stlk så att kanske en 92 funkar? hjälp..
    Vanliga tröjor är relativt små tycker jag. På Elric funkar104, men 110 ser bättre ut. Han har 104 på nästan allt annars.
    Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Kavat

Maken fyller år idag så nu har jag och lilleman varit och shoppat present medans dottern var på dagis. Jag var ute i tid i lördags, men hittade inget snyggt då.

Det är ju helt underbart väder ute {#lang_emotions_sunny}, men nu ska jag laga lite god mat tänkte jag.

• Lindadjo

Härligt väder ute det håller jag med om K kavat, fast vi har mulet här i Strömstad. Men det är ju varmt!
    Idag har jag klippt ungefär 1/3 av våran häck på baksidan, den är 3 meter hög och drygt 2 meter bred, så det är inte lätt att hålla ordning på den. Nu har jag påbörjat operation kaping av häck, så att den ska vara lättare att hålla efter i sommar. Jag har bra lust att gräva upp den helt och sätta ett plank där istället, som inte tar upp så mycket plats! Vi har ju liten trädgård som det är, utan världens bredaste och högsta häck! *suck*

2010 ska bli ett bra år!
  • passau
    Lindadjo skrev 2010-04-07 16:40:44 följande:
    Härligt väder ute det håller jag med om K kavat, fast vi har mulet här i Strömstad. Men det är ju varmt! Idag har jag klippt ungefär 1/3 av våran häck på baksidan, den är 3 meter hög och drygt 2 meter bred, så det är inte lätt att hålla ordning på den. Nu har jag påbörjat operation kaping av häck, så att den ska vara lättare att hålla efter i sommar. Jag har bra lust att gräva upp den helt och sätta ett plank där istället, som inte tar upp så mycket plats! Vi har ju liten trädgård som det är, utan världens bredaste och högsta häck! *suck*
    men 2m bred, kan du inte ansa så den är 0,5m bred? surt jobb men skönt efteråt!

får vi komma och hälsa på en dag i sommar?
    Maken är jätte sugen på Koster, då kunde vi kanske stannat och tagit en fika och rasat av barnen
    Älskade Saga & Meja. www.barnsligabarn.blogspot.com
  • Tant Pruselius
    Fröken Småland skrev 2010-04-07 12:02:45 följande:
    Jag vet bara ytterkläder och där är de normala i storlekarna numera men var jätterymliga förr. Så är det en jacka så spelar det stor roll hur gammal den är...
    lurvarna med?
  • Lindadjo
    passau skrev 2010-04-07 16:44:20 följande:
    men 2m bred, kan du inte ansa så den är 0,5m bred? surt jobb men skönt efteråt!får vi komma och hälsa på en dag i sommar?Maken är jätte sugen på Koster, då kunde vi kanske stannat och tagit en fika och rasat av barnen
    Självklart får ni komma på en fika det hade varit roligt!

Ja, ansa ja?... varken jag eller sambon har någon som hellst erfarenhet av trädgård. Vi är som frågetecken, och bara härjar hej vilt i trädgården.
    2010 ska bli ett bra år!
  • Kavat
    Fröken Småland skrev 2010-04-07 11:01:16 följande:
    Kavat:   Är ett Frogchassi intressant för dig? Kolla om det går att köpa loss på "köp nu". Jag skall till de trakterna imorgon... www.tradera.com/Chassi-till-Bugaboo-auktion_3...
    Ooo, fast egentligen vill jag ju ha hjulen och sits också så jag kan ha dubbelt.. Men tack!
  • zasata

Jag måste bara berätta!
    Var på en jobbintervjuv idag.
    Hon frågar hur min engelska är på en skala.. lite svårt så där, svenskan är ju bäst men jag klarar att prata engelska och skriva hyffsat tyckte jag.
    VET NI VAD HON SÄGER DÅ??
    Ja men tar intervjun på engelska då så får jag en uppfattning om hur bra du pratar..
    WHAT?!?
    Ja ni kan ju sen tänka er hur bra det gick..

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11