-
-
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11
-
Bild?
-
Ja, den mössan var RIKTIGT SNYGG!!!Nifelheim skrev 2010-04-06 18:46:38 följande:Tack alla. Ja visst är det en underbar bild på min härliga lortgris. Förresten måste jag bara skryta och säga att vi ALDRIG någonsin haft en så härlig mössa som vi fått så mycket beröm för. Massor med tack Asereht.
Snyggt jobbat Asereht!
Förresten löste det sig med min resa så nu är jag glad igen. -
Hej hallå alla. Var ett tag sen sist, har haft upp över öronen mycket här hemma.
I torsdags blev Novah dålig, vi gick påskmarchen och sen träffa vi några vänner på middag. På kvällen när vi kom hem kräktes Novah. Första tanken var magsjuka. Novah blev skit dålig ganska snabbt och i Lördags kvälls fick vi åka akut vid 21 tiden. Då hade hon sovit sen fredags morgonen, förutom dom få stunder hon vaknat kräkts, gråtit o somnat om.
På lassis blev de prat om sondmatning, och kanyler sattes hit o dit. Prover togs som bekräfta att de inte var någon VKS eller magsjuka. Utan troligen har hon fått i sig något som hon inte tålt, och när kräkandet väl var igång kolapsa systemet.
Idag har hon pigga på sig ganska bra, vart uppe i ca 2½ timma o lekt, vart vaken. Hon har fått i sig något lite mat och vätska, så sondmatningen slipper vi mest troligt.
Nu väntar bara en massa provtagingar och allergi koller på BARN en tid framöver.
Stackarn tappa 1 kg på 1 dygn, så de känns som en liten benget när man lyfter henne
Annars förutom tråkigheterna så har vi haft en trevlig påsk. En vän kom förbi med en korg full med påskmat och dom stora barnen har knapra godis för flera veckor fram
Nu ska jag bege mig mot staden för o plocka upp mannen min och hans kompis som kommer hem från en Riga kryssnig.
SARAH: Skriver lycka till med magen här om jag inte hinner kika in innan den kommer. -
Har ALDRIG använt sele på C så snälla låt det vara annars funderar nog prinsessan varför det är hål i dynan =)passau skrev 2010-04-06 20:17:18 följande:japp, då har jag sytt till Angel, konsulterade min 3-åriga prinsess-expert som var nöjd med resultatet... sydde efter ett gammalt UJ-mönster då min pT är i stugan, hoppas det passar...Angel, brukar ni använda selen? har inte gjort hål ännu, om jag syr dit dom, ska jag sprätta hålen eller vill du göra det själv om du vill använda dem eller ska jag låta dynan vara "tom"?
-
ännu en natt utan att något hänt. blä. Bf imorgon. börjar nu ställa in mig på övertid, men hoppas givetvis på att det drar igång. Lilleman är ju född på BF, men hur stor är sannolikheten att denna gör det oxå. Den måste ju vara 0%.
Sover som en kratta och kan knappt vända mig i sängen längre.
imorgon skall jag till BM och hoppas hon "känner" på mig och ser om det är moget.
jag är livrädd för att gå över och att bebisen skall bli väldigt stor. gissar redan nu på en vikt runt 4.5 kg. -
inte vi heller... har endast använt bendelen när hon försökte smita*L*Angel Gbg skrev 2010-04-06 21:53:21 följande:Har ALDRIG använt sele på C så snälla låt det vara annars funderar nog prinsessan varför det är hål i dynan =)
ok, isf är dynan klar!
och bild blir d inte, för då blir d ingen överraskning för Angel! haha -
lycka till!sarahl skrev 2010-04-07 08:19:50 följande:ännu en natt utan att något hänt. blä. Bf imorgon. börjar nu ställa in mig på övertid, men hoppas givetvis på att det drar igång. Lilleman är ju född på BF, men hur stor är sannolikheten att denna gör det oxå. Den måste ju vara 0%. Sover som en kratta och kan knappt vända mig i sängen längre. imorgon skall jag till BM och hoppas hon "känner" på mig och ser om det är moget. jag är livrädd för att gå över och att bebisen skall bli väldigt stor. gissar redan nu på en vikt runt 4.5 kg.
-
Sannolikheten att du föder igen på BF är 0,0025 % *nörd*. Hoppas att du lyckas! Passa på att lämna in en lottokupong på vägen till förlossningensarahl skrev 2010-04-07 08:19:50 följande:ännu en natt utan att något hänt. blä. Bf imorgon. börjar nu ställa in mig på övertid, men hoppas givetvis på att det drar igång. Lilleman är ju född på BF, men hur stor är sannolikheten att denna gör det oxå. Den måste ju vara 0%. Sover som en kratta och kan knappt vända mig i sängen längre. imorgon skall jag till BM och hoppas hon "känner" på mig och ser om det är moget. jag är livrädd för att gå över och att bebisen skall bli väldigt stor. gissar redan nu på en vikt runt 4.5 kg.
Nemia noj: stackars litenHur går det nu?
Någon som hört om Lindadjo funderar på att gå på mässan? Eller tror ni att hon bara "umgås" med sin man nuförtiden? -
Ekorren: Om jag inte hade känt Vipera så hade jag trott att han inte ville att du skulle åka på roadtrip och att han försöker sätta käppar i hjulen genom att inte låna ut sin bil
. Sånt skall stävjas och du har helt rätt approach! Hyr en bil och lämna karlsloken hemma
Härligt att du verkar komma iväg!
*åsså en puss till Vipera ifall han tjuvläser* -
Jag skrev såhär i Bugabootråden men klistrar in här också...
Nu har Fröken Småland filosoferat igen och försökt knäcka nöten med vad Bugaboo skall lansera för produkt förutom barnvagnar. Visst var ledtrådarna att produkten var för vuxna och att den skulle ha två hjul? Spontant tänker man ju cykel men det känns så långt ifrån vad de sysslar med idag så jag funderar på om det inte är någon form av resväska? Kanske en kabinväska som får heta "Fly"?
Sen har jag en teori om de två helt nya barnvagnsmodellerna som de utlovat (utöver syskonvagnen) och det är en terrängvagn "Caterpillar" och en minisulky "Hummingbird". Vad tror ni?