• Lokatt

K*B*N, pratar del 11

K*B*N snackar vidare del 11
    {#lang_emotions_cool} Kreativa barnvagnsnördars tillhåll {#lang_emotions_cool}

Vi som hänger här pratar barnvagnar, barnvagnstillbehör, barnkläder, annonser på Blocket, saker vi fyndat, pysselgrejer... ja, inget är OT. En varning är dock på sin plats att utfärda redan här, det smittar!

Detta är del 11 (!!!) av tråden och nu är vi som en enda stor familj här! {#lang_emotions_sunny}
  • Svar på tråden K*B*N, pratar del 11
  • Tant Pruselius
    Fröken Småland skrev 2010-04-09 09:56:33 följande:
    Grattis lilla T! Ingen goodiebag på årets mässa *skitirriterad*.
    dååligt!
  • Asereht

När jag väl piggat till mig och kommit mig för slänga mig ned vid datorn så inser jag att större delen av tråden är på mässa och roar sig. *suckar avundsjukt*

Själv har jag varit ute på dyr restaurang med underbart läga och lyxat med maken, vi fick göra det snabbt eftersom minigrisen här inte alls tyckte det var lika kul på restaurangen som vi. Han föredrog helt klart promenaden från bilen dit och tillbaka. Så det var den snabbaste (och dyraste) trerätters middag jag fått i migt på mkt länge. *s*

Sen firade vi påsk i Katrineholm (smyckena från Lokatt gjorde succé). Fick bara med oss två av de stora killarna tillbaka så det blev ännu en tur dit dagen efter för att hämta hem eftersläntraren och ta en fika.

I veckan har det ju varit påsklov så jag har haft alla barnen hemma och typiskt nog så blev maken inkallad på jobb igen lagom tills dess att alla andra var lediga. Dessutom hr alla barnen varit genomförkylda och jag har dragit på mig något skit med ryggen så jag har varit halvt invalid senaste dagarna. Därav inget sittande vid datorn.

Annars är allt bra, lillgrisen växer och frodas. Han sover bra på nätterna också. Synd bara att kroppen inte verkar tycka det räcker. Han somnar vid 21-tiden och sover till någon gång mellan 2.30-4. Då äts det och somnas om, sen sover han till någon gång mellan 5-7. Efter det går vi upp om det är skoldag men ligger kvar och sover en timme till på helg/ledig dag. Inte illa alls.

Ska försöka läsa ikapp lite, det lär ta en stund eftersom lillgrisen grymtar men jag försöker.

♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Lillgrisens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Asereht
    Kavat skrev 2010-04-08 19:11:52 följande:
    Och jag då? Föresten tens och foglossningsbälte.. Pliiiiis!
    Jag har ett foglossningsbälte från Gula Rehab som du kan få ta över om du vill. Det ligger ju ändå bara och skräpar numer.
  • Asereht
    Asereht skrev 2010-04-09 13:41:24 följande:
    Jag har ett foglossningsbälte från Gula Rehab som du kan få ta över om du vill. Det ligger ju ändå bara och skräpar numer.
    Svarade för snabbt och såg att det redan var fixat.
  • Lokatt
    Pruseluskan skrev 2010-04-08 22:36:51 följande:
    Har du 2 olika förskolor? eller är den ena förskoleklass?*lite dimmig i huvudet*
    Har alla tre på samma förskola, men två olika avdelningar. Älsta ska börja förskoleklass i höst, dvs. 0:an i skolan. Hon kommer inte hamna på samma skola som nästan alla av hennes dagisvänner, därav att det var extra kul att hon får lära känna en som ska börja samma klass. Så i höst har jag två olika avdelningar att lämmna på, samt på skolan som ligger en bra bit ifrån. *ingen bil*

Asereht, visst är det surt att de är där och gottar sig?! Lät mysigt ändå med resturang, trots snabbvistit. Man behöver unna sig fast man har smågrisar
  • Asereht

Måste visa upp snygga halsbandet jag hade när vi var ute och förlustade oss. Tillverkade av Lokatt.

Jag i fina halsbandet gjort av Lokatt.Smycke med första bokstaven i mina barns namn. Tillverkat av Lokatt.
    Första bokstaven i mina barns förnamn bildar ordet saldo.

Bilderna är förhoppningsvis klickbara och inte tre milimeter stora.

• Riskiflickan

Hoppas att alla har det bra å att mässan var bra, hade också velat gå dit, men har jobbat i tre nätter å gick av idag.... nu ledig tills på söndag

• Cs mamma

*sne* som jag bar allt och inte hade vagn... det är jobbigt även utan barn

• passau

besviken att inte en enda föräldratidning lyckades vara med,...

S är ute och tvättar nya lekstugan ioch är lyrisk! indrar om hon vill komma in och äta...
    M ville mest öppna och stänga fönster och dörrar, vilket inte S gillade*L*

kul att träffa er småland och Angel!

Hoppas C blev nöjd emd innehållet!

Älskade Saga & Meja. www.barnsligabarn.blogspot.com
  • Lindadjo

Asereht: Fint halsband, måste beställa en sån jag med. Fick ju se syrrans fina nu när jag var upp. Duktiga Lokatt! OCH duktiga du Asereht! Sockarna var urfina, och sitter verkligen som gjutna. Jag har på mig de nu! De är helt underbara!!!! {#lang_emotions_flower} TACK {#lang_emotions_flower}

2010 ska bli ett bra år!
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11