-
-
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11
-
Som jag nog är den som vet mest om ägglossningstest med tanke på Cs tillkomst får jag väl berätta lite...
Ägglossningstest är precis som gravtest en sticka man kissar på. Det som stickan mäter är LHhormonet och när det stiger så har en genomsnittlig kvinna ägglossning inom 30timmar. Vissa kvinnor släpper ägget efter 4 andra efter 48 men det ger iaf en bild att nu kommer snart ett ägg släppas. Med andra ord om man vill bli gravid och har en karl så bör man låsa fast karln i sängen och hmmm... ja, det får ni räkna ut själva ni frågade inte hur man blir med barn utan om ägglossningstest.
För att reda ut lite hur snabbt man själv släpper sitt ägg kan man göra en basaltemperaturkurva. Då är det bäst om man köper en digitaltermometer med två decimaler men det kan funka även med en vanlig febertemp. Varje morgon innan du ens andas helst ska du då sträcka dig (så kort sträckning som möjligt) och tempa... Om jag förklarar min egen karta så kanske det ger lite förståelse... Jag har som basaltemp 36.2. Sen är det så att FÖRE ägglossningen så går tempen ner (jag 36.0) vissa går ner ytterst lite därför ska man helst ha två decimaler och när ägget sedan släppt så går man upp (jag 36.3)
Jag hade
dag temp LH
14 36.2 neg
15 36.0 neg
16 36.0 PLUS
17 36.3
Det sa mig att jag har snabb ägglossning dvs tiden från LHstickan/ägglossningstestet visar att jag har LHhormon tills ägget släpper är för mig INTE 48 timmar utan kort tid. Jag behövde juh veta mer exakt så jag testade ägglossning 4ggr/dag men så behöver man inte göra i en relation utan man kan helt enkelt låsa fast karln i sängen och släppa lös honom efter man haft ägglossning.
Tänk på att ett ägg inte kan vänta speciellt länge på en simmare medans en simmare kan vänta på ett ägg i något dygn... -
Och jo jag inser att jag vet mer än vad som är "normalt" om ägglossningstester och hur ni udda människor blir gravida
-
jag är ju hyfsat ovetande men kan krakarna inte simma upp till 4 dygn om d e bra kvalité?
-
jag avviker nu, varit en lång dag... om någon vill ha tag på mig så finns jag på mobilen från 8 i morgon!...
sov sött damer (och herre om han kan slita sig från tradera) så ses en del i morgon!
-
ah härligt, passaou och ekorren vet jag dock inte hur dom ser ut.Fröken Småland skrev 2010-04-08 18:10:53 följande:Zasata: Jag, Angel Gbg och Passau lär ju vara där när det öppnar ungefär. Sen antar jag att Kavat och Ekorren kommer också, men det har ju varit lite osäkert kring Ekorrens resa. Shit, vi blir ju sex stycken om allt vill sig väl
men det löser sig.
jag har med Leo och den bruna Brion, en kompis. Och hennes kompis som har tvillingar.. -
ha det så kul imorgon allihopa som är lyckligt lottade
Själv ska jag till öppnaförskolan med en mamma från dagis som har ett barn i min älstas ålder samt min minstas, vi har aldrig umgåtts så, men det ska bli jätteskoj. våra älsta ska börja samma förskoleklass till hösten. (de går inte samma dagis nu, bara våra yngsta). Så håller lite tummar att de ska komma överens.
-
jag kommer att vända mig derekt till dig om dessa blir aktuella här hemma.Angel Gbg skrev 2010-04-08 20:30:44 följande:Och jo jag inser att jag vet mer än vad som är "normalt" om ägglossningstester och hur ni udda människor blir gravida
Men jag anser eftersom jag lyckats bli gravid 2ggrmed samma man. Första var "miss i arbetet" men den 2a var mer medveten och det tog sig efter 2-3månader.... så lite kläm om själva ägglossningsdagen borde man ju ha ? -
Har du 2 olika förskolor? eller är den ena förskoleklass?*lite dimmig i huvudet*Lokatt skrev 2010-04-08 22:01:24 följande:ha det så kul imorgon allihopa som är lyckligt lottade Själv ska jag till öppnaförskolan med en mamma från dagis som har ett barn i min älstas ålder samt min minstas, vi har aldrig umgåtts så, men det ska bli jätteskoj. våra älsta ska börja samma förskoleklass till hösten. (de går inte samma dagis nu, bara våra yngsta). Så håller lite tummar att de ska komma överens.
-
Godmorgon!
Här är det tråkväder, lite regn och välldans grått och lite kallt. :-/
I dag är det kalas för mammagruppskompis som gäller på kvällen, dessföre - jobb, dammsugning -städning.
Imorgon fyller T 2år så då är det kalas för släkt och vänner. T vill ha jordgubbar och ballonger, och det viktigaste paket - spelar mindre roll vad som är i tror jagbara det är paket.
Vi har bjudit bådas släkt och några vänner -det kan bli närmare 50tal om det flästa kommer. Men det kan ju också bli "endast" ett 20tal (dem säkra) jätte svårt att planera till det ju. Jag tänkte göra ett glasståg, ballerinakakor (köpe) syltkakor och kanelbullar men hur mycket?!
-
Grattis lilla T! Ingen goodiebag på årets mässa *skitirriterad*.