• Lokatt

K*B*N, pratar del 11

K*B*N snackar vidare del 11
    {#lang_emotions_cool} Kreativa barnvagnsnördars tillhåll {#lang_emotions_cool}

Vi som hänger här pratar barnvagnar, barnvagnstillbehör, barnkläder, annonser på Blocket, saker vi fyndat, pysselgrejer... ja, inget är OT. En varning är dock på sin plats att utfärda redan här, det smittar!

Detta är del 11 (!!!) av tråden och nu är vi som en enda stor familj här! {#lang_emotions_sunny}
  • Svar på tråden K*B*N, pratar del 11
  • sarahl

värkar, värkar, värkar...........

• Asereht
    sarahl skrev 2010-04-11 08:11:18 följande:
    värkar, värkar, värkar...........
    Oh, spännande!
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Lillgrisens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Cs mamma

Packa webcam så vi får vara med...

• Asereht

Jag måste skaffa sådana där dreggelhalsdukar (eller vad kallas det?). Helst sådana som ser ut som scarves.

Är det någon av er som sytt sådana och som inte har overlock? Är det knöligt?

Ekorren, sydde du några?

Inte för att lillgrisen dregglar direkt men han småspyr ju hela tiden. *morr* Ingen av de andra har gjort det så jag är helt oförberedd på den fronten. Visst jag har små handdukar och sådana där frotté tvättlappar från ikea och de används flitigt kan jag säga.

Problemet är att man aldrig vet när det kommer. Jag är ständigt nedkräkt, jag bryr mig inte längre om att klä mig hyfsat hemmavid för jag vill inte ha alla mina tröjor förstörda. Bebiskräk ger fettfläckar har jag märkt.

Inte nog med det, lillgrisen är ju ständigt blöt i halslinningen och vi byter bodys/overaller flera ggr om dagen och det börjar bli tröttsamt. Nu när vi vaknade gick vi ned, gjorde mogontoalett och jag klädde på lillgrisen. När jag lyfte upp honom från skötbordet så la han en rejäl spya på min axel. Hela bodyn nedkletad (förutom min sunkiga tröja men den bryr jag mig inte om). Så vi har redan bytt body och vi hari nte ens varit uppe en timme. Nu har han haklapp men den är aldeles för stor.

Några allmänna tips när man har liten kräkis?

♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Lillgrisens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Fröken Småland

Asereht: Det heter väl bandanas såna där scarves tror jag. Jag hade några skitbra från H&M i frotté med plastad baksida men det var mest för att Maja dreglade så kopiöst. Kräkts har ingen av dem gjort. Tips annars är väl kanske att redan från början sätta på en kortärmad t-shirt ovanpå bodyn så har man ett lager att skala av utan att behöva byta vid första spyan {#lang_emotions_dreamer} Beroende på hur tunn spyan och är och tränger igenom och självklart hur varmt det är inomhus.

• Fröken Småland

Nu sticker vi en sväng till Jönköping. Jag funderar på att gå in på 1klass och bräscha med min nya Bee eftersom de inte får in den förrän i slutet på april *amatörer*

• Lindadjo
    Angel Gbg skrev 2010-04-10 13:50:25 följande:
    Jag har fått för mig att jag åter igen ska börja springa! Det är nog bara 100ggn jag ska försöka göra en löpare av mig men nu iaf satsar jag igen. Har idag köpt både löparskor och ett löparset, det sista är första gången så vi får väl se om det är det som gör skillnaden *fniss*. En lätt överdos av allergimedicin så bör jag nog kunna springa lite innan vintern iaf för jag är inte galen nog att gå ut i något som ser ut som kroppskondom i kyla hur vindtätt det än påstås vara
    Hejja, hejja! Ge det en chans. Och sluta inte efter första gången. Ge det några veckor, för det tar ungefär 1 månad innan det börjar bli härligt att springa. Jag var ute i skogen på terrängbanan och sprang igår, första gången i år och det var helt underbart! (förutom att jag är något förkyld och hostade upp lite slemklumpar efter vägen hahaha). De 30-60 minuterna som jag använder till att springa är numera heliga. Älskar det, och jag har alltid tidigare hatat att springa ska jag tillägga!
    2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo
    Fröken Småland skrev 2010-04-10 21:04:14 följande:
    Min modell Triumph har bara viloläge men både quest (tror jag?) och techno har liggläge fast de brukar vara dyra tycker jag. Min var såklart ett fynd
    Quest har inte fullt liggläge, den har ett ganska djupt viloläge. Techno har fullt liggläge. Jag har ju en Techno XT. Försökte sälja den före vintern, men det var fel tillfälle, så den är kvar här hemma än. Och nu är det väl lika bra att behålla den, utifall att Jag köpte den när vi var i England, när Zebbe var 3 månader. Den var helt perfekt som semestervagn, även till en nyfödd. Det enda dumma är att den är framåtvänd. Men på en semester kan man leva med det.
    2010 ska bli ett bra år!
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11