• Lokatt

K*B*N, pratar del 11

K*B*N snackar vidare del 11
    {#lang_emotions_cool} Kreativa barnvagnsnördars tillhåll {#lang_emotions_cool}

Vi som hänger här pratar barnvagnar, barnvagnstillbehör, barnkläder, annonser på Blocket, saker vi fyndat, pysselgrejer... ja, inget är OT. En varning är dock på sin plats att utfärda redan här, det smittar!

Detta är del 11 (!!!) av tråden och nu är vi som en enda stor familj här! {#lang_emotions_sunny}
  • Svar på tråden K*B*N, pratar del 11
  • Lindadjo
    Angel Gbg skrev 2010-04-11 10:06:20 följande:
    HA HA HA HA HA DU är knäpp!! 1MIL? Jag kan inte ens småjogga 1km så hmm någon form av verklighetsförankring vore passande... om du inte vill gå med mig? Ja ja jag ska försöka röra på fläsket så får vi se
    Men strömstadmilen NÄSTA år då??? det är rimligt! Jag kunde inte heller småjogga 1 km utan att stanna och gå när jag började
    2010 ska bli ett bra år!
  • Asereht
    Lindadjo skrev 2010-04-11 09:58:32 följande:
    Jag sydde massvis av sånna bandanas till Zebbe när han var liten. Superbra!
    Vändsydde du och grejade då? Jag vet knappt vad vändsy är? Är helkass på sömnadstermer. *s*
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Lillgrisens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Lindadjo
    Asereht skrev 2010-04-11 10:11:35 följande:
    Vändsydde du och grejade då? Jag vet knappt vad vändsy är? Är helkass på sömnadstermer. *s*
    Jag vet då inte vad det heter. Jag sydde de utochin, lämnade ett litet hål och så jag kunde vända de rätt igen, och så sydde jag en söm runt hela, och sydde då igen det lilla hålet oxå. Det kanske är det som är att vändsy? Tycker iallafall att det blev bra mycket snyggare än de man köper. De såg ju mycket mer välsydda ut då
    2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo

Tygdelen uppe måste ju vara större än bakstycken för att de ska bli som en bandana. Jag hade mönster till de, undra om jag har de kvar???? Ska leta lite.

2010 ska bli ett bra år!
  • Asereht
    Lindadjo skrev 2010-04-11 10:13:22 följande:
    Jag vet då inte vad det heter. Jag sydde de utochin, lämnade ett litet hål och så jag kunde vända de rätt igen, och så sydde jag en söm runt hela, och sydde då igen det lilla hålet oxå. Det kanske är det som är att vändsy? Tycker iallafall att det blev bra mycket snyggare än de man köper. De såg ju mycket mer välsydda ut då
    Det var ungefär så jag tänkte mig det hela.
  • Asereht
    Lindadjo skrev 2010-04-11 10:14:06 följande:
    Tygdelen uppe måste ju vara större än bakstycken för att de ska bli som en bandana. Jag hade mönster till de, undra om jag har de kvar???? Ska leta lite.
    Tänkte just fråga.
  • Lindadjo

Nu stänger jag datorn en stund och går ut i solen Pojkarna är ute och cyklar, och de vill att vi ska gå bort till cykelbanan på lekplatsen här borta, jag släpper inte iväg de själv än så det är bara att ta på sig solbrillorna och möta vårvärmen underbart!
    Ha det bra idag tjejer, så kommer jag inte och terroriserar tråden lite senare idag oxå

2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo
    Asereht skrev 2010-04-11 10:15:23 följande:
    Tänkte just fråga.
    Jag återkommer
    2010 ska bli ett bra år!
  • Lokatt
    Riskiflickan skrev 2010-04-11 10:18:13 följande:
    lokatt: hade inte du nått mönster på keps som du gjort?
    nope inte mönster mer än att jag kan säga hur man gjorde Gjorde mönster efter eget mått, tittade på en keps och hade som tankeförebild. Man får måtta ut diametern på cirkeln som man klipper ut, lättast är att mäta måttet på barnet från dit på örat man vill kepsen ska gå. Sen två raka bitar som blir brettet, måtta barnets omkrets. Sen en skärm. Sen viker man fyra inveck, varje inveck är dubbelt så det blir en mittskåra. Titta på kortet på keps i mitt galleri så kanske det blir lättare tyda förklaringen
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11