-
-
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11
-
japp vändsytt och söm på utsidan. kan iof bli snyggt om man tar sömmen runt hela så och inte bara ovansömmen. smartLindadjo skrev 2010-04-11 10:13:22 följande:Jag vet då inte vad det heter. Jag sydde de utochin, lämnade ett litet hål och så jag kunde vända de rätt igen, och så sydde jag en söm runt hela, och sydde då igen det lilla hålet oxå. Det kanske är det som är att vändsy? Tycker iallafall att det blev bra mycket snyggare än de man köper. De såg ju mycket mer välsydda ut då
-
ah, ska jag göraLokatt skrev 2010-04-11 10:26:24 följande:nope inte mönster mer än att jag kan säga hur man gjorde Gjorde mönster efter eget mått, tittade på en keps och hade som tankeförebild. Man får måtta ut diametern på cirkeln som man klipper ut, lättast är att mäta måttet på barnet från dit på örat man vill kepsen ska gå. Sen två raka bitar som blir brettet, måtta barnets omkrets. Sen en skärm. Sen viker man fyra inveck, varje inveck är dubbelt så det blir en mittskåra. Titta på kortet på keps i mitt galleri så kanske det blir lättare tyda förklaringen
tack. Vet att rättvisa barn hade en beskrivning, men hon har ju slutat blogga tyvärr...
-
aha... då är jag medpassau skrev 2010-04-10 22:02:19 följande:haha! japp, på 200kvm nej alltså, vi har jätte huset (65kvm *3 vånigar) i stan men 1ROk i stugan... kanske 45kvm eller ngt
-
o, spännde du upp på ram? eller klädde en annan tavlaLindadjo skrev 2010-04-11 09:49:13 följande:Igår byggde vi äntligen ihop våran garderob, den jag köpte när jag var i Göteborg, stressad till tusen och försökte umgås med K kavat Det tog sin lilla tid innan vi kom oss för att bygga den, men nu står den där. Och jag iser att jag glömt att köpa hyllplan och trådbackar. Suck... nåja, vi har ju varit utan garderob i någon månad, så vi ska väl klara oss utan hyllplan någon månad till då Igår gjorde jag en talva till vårat vardagsrum av ett tyg jag köpte på IKEA samma dag, tog sin tid det med. Men det blev bra, tycker jag.
Bild! -
-
Det låter mer rimligt även om det låter helt otroligt osannolikt att jag ska springa vid den tiden...Lindadjo skrev 2010-04-11 10:09:44 följande:Men strömstadmilen NÄSTA år då??? det är rimligt! Jag kunde inte heller småjogga 1 km utan att stanna och gå när jag började
-
Jag har också syttt mååånga bandanas. Har mönstret kvar om inte Lindadjo hittar. Jag har både vändsytt och kört med tääät zickzack, funkar vilket som.
-
Jag har köpt en nedrans massa dreggellappar och bandanas på pippilotta, men sådan är ju jag. Den minst kreativa around here
Är det rimmligt att man är så trött efter ett 2årskalasande utan desslike att man nästan känner sig bakis, fast det starkaste som dracks var kaffe -
Angel, ringer dig efter att vi har ätit. Guuu, vad skönt jag sov. Slocknade i över 2 timmar. Välbehövligt efter att ränt runt med Ekorren.
Asereht, jag har också mönster.Gör precis som Lindadjo skrev. Hojta om jag ska skicka. Föresten så tror jag det finns på nätet.
Sådana här: www.sysidan.se/albums/viewpic.htm&set=lp
Jag sydde några olika varianter. De med fleecebaksida var skönast tror jag.Hade även sådant där tunnt plast lakan från Ikea som känns som tyg, men det blev väldigt fult på baksidan.. Om man bryr sig.
Vet inte om det var samma som jag hade men, här finns: skogskajsa.blogspot.com/2008/08/haklappsmnster.html
Fröken Småland, det lät som det gick bra! Hejja!!! *väntar på resultatet* -
Nej, det var inte rätt haklappsmönster, snyggare med lite "fluff", dvs mindre baksida! Återkommer!Kavat skrev 2010-04-11 12:35:02 följande:Angel, ringer dig efter att vi har ätit. Guuu, vad skönt jag sov. Slocknade i över 2 timmar. Välbehövligt efter att ränt runt med Ekorren. Asereht, jag har också mönster. Gör precis som Lindadjo skrev. Hojta om jag ska skicka. Föresten så tror jag det finns på nätet. Sådana här: www.sysidan.se/albums/viewpic.htm?ID=47056&se... Jag sydde några olika varianter. De med fleecebaksida var skönast tror jag. Hade även sådant där tunnt plast lakan från Ikea som känns som tyg, men det blev väldigt fult på baksidan.. Om man bryr sig. Vet inte om det var samma som jag hade men, här finns: skogskajsa.blogspot.com/2008/08/haklappsmnste... Fröken Småland, det lät som det gick bra! Hejja!!! *väntar på resultatet*