• Lokatt

K*B*N, pratar del 11

K*B*N snackar vidare del 11
    {#lang_emotions_cool} Kreativa barnvagnsnördars tillhåll {#lang_emotions_cool}

Vi som hänger här pratar barnvagnar, barnvagnstillbehör, barnkläder, annonser på Blocket, saker vi fyndat, pysselgrejer... ja, inget är OT. En varning är dock på sin plats att utfärda redan här, det smittar!

Detta är del 11 (!!!) av tråden och nu är vi som en enda stor familj här! {#lang_emotions_sunny}
  • Svar på tråden K*B*N, pratar del 11
  • Kavat

Nu har jag rensat ut vintermössor och handskar. Men så blev jag lite frågande, har alla lagt undan vinteroverallerna nu? Vad använder barnen på dagis då?
    Har verkligen noll koll, men hon har fleecefodrat regnställ, vanligt galon och ett vind/vattentätt ställ. Men inget "varmt" förutom det fleecefodrade stället och det bör väl vara bättre nu än att ha overallen på dagis???

En dag som denna är det ju inte aktuellt med vinteroverall, men är det bara 5 grader och kallt?

• Kavat
    Asereht skrev 2010-04-11 17:30:42 följande:
    Sagt av minibusen (som lever i sin egen lilla värld befolkad av honom och scoobygänget ;)): - Pippi rymmer mycket för hennes mamma är en fjäril och hennes pappa ramlade ombord. *hum* - Mamma, min vän Tindra är en TJEJ! - Ja, jag vet vännen. (jag alltså) - HUR visste DU det? Ja, hur sjutton kunde jag veta det??? *fnissar*
  • Kavat
    Fröken Småland skrev 2010-04-11 19:04:16 följande:
    Är det inte underbart parasollväder idag?
    Nice! Sugen, älskar den blåa!
  • Asereht
    Kavat skrev 2010-04-11 19:39:09 följande:
    Nu har jag rensat ut vintermössor och handskar. Men så blev jag lite frågande, har alla lagt undan vinteroverallerna nu? Vad använder barnen på dagis då? Har verkligen noll koll, men hon har fleecefodrat regnställ, vanligt galon och ett vind/vattentätt ställ. Men inget "varmt" förutom det fleecefodrade stället och det bör väl vara bättre nu än att ha overallen på dagis??? En dag som denna är det ju inte aktuellt med vinteroverall, men är det bara 5 grader och kallt?
    Vi har tunnfodrade gummiställ och så fleecetröja + fleecebyxor vid behov. På så sätt kan man variera efter behov på dagis. Ofta tycker jag att de behöver varmare på underkroppen eftersom marken är kall medan det är varmt i solen. Iaf om de sitter och leker mkt.

Insåg idag att mina behöver tunnare mössor ala toppluvor typ. Det var inte mkt som passade längre. Mini och mellan har haft samma strl länge och där var allt urvuxet i princip.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Lillgrisens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Asereht
    Kavat skrev 2010-04-11 19:40:10 följande:
    Nice! Sugen, älskar den blåa!
    Mmmm blått är snyggt. *slänger en blick mot garderoben med blå bas och varukorg*
  • Lindadjo
    Kavat skrev 2010-04-11 19:39:09 följande:
    Nu har jag rensat ut vintermössor och handskar. Men så blev jag lite frågande, har alla lagt undan vinteroverallerna nu? Vad använder barnen på dagis då? Har verkligen noll koll, men hon har fleecefodrat regnställ, vanligt galon och ett vind/vattentätt ställ. Men inget "varmt" förutom det fleecefodrade stället och det bör väl vara bättre nu än att ha overallen på dagis???En dag som denna är det ju inte aktuellt med vinteroverall, men är det bara 5 grader och kallt?
    Jag har skalbyxor till killarna. Köpte ett par jättebra från Gneis (såklart). De har någon sorts tunn skumvaddering i knäna så de kan sitta på knä och ha lite skydd, och så är de helt vattentäta. Och grövre än regnbyxor. Upptill har de luvarna eller regnjackor med fleece under, beroende på klimatet för dagen.
    2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo

Idag fick jag för mig att jag var gravid. Det spänner i brösten och mitt humör skojar man inte bort. PMS delux. Fram med ett clear blue som jag köpt när jag kom på att jag ville ha en till (skrattar åt mig själv). Men vad tror ni händer? Jo, det funkar inte. Nånting gick fel och testet visade ingenting. Suck... så jag är fortfarande ovetande. Ska vänta till nästa helg nu bara för det, för det jag ju trots allt bara någon dag sedan jag hade ägglossning, haha. Kan ju omöjligt känna av nånting redan, om det nu skulle blivit nånting då.

2010 ska bli ett bra år!
  • Asereht
    Lindadjo skrev 2010-04-11 20:39:11 följande:
    Idag fick jag för mig att jag var gravid. Det spänner i brösten och mitt humör skojar man inte bort. PMS delux. Fram med ett clear blue som jag köpt när jag kom på att jag ville ha en till (skrattar åt mig själv). Men vad tror ni händer? Jo, det funkar inte. Nånting gick fel och testet visade ingenting. Suck... så jag är fortfarande ovetande. Ska vänta till nästa helg nu bara för det, för det jag ju trots allt bara någon dag sedan jag hade ägglossning, haha. Kan ju omöjligt känna av nånting redan, om det nu skulle blivit nånting då.
    Säg till om du vill ha ett gratistest, maken köpte ett tvåpack av någon anledning när vi skulle testa så jag har en oanvänd clearblue i fp liggande i badrumsskåpet. Vet inte om det är något bäst före datum dock, ska nog kolla det.
  • Asereht

Har ni testat knäcke från Vilmas? Om inte, gör det! Det är så himla gott! Funkar som snacks om man inte vill äta det som smårgås. Urgott verkligen. Min mor bjöd på sånt i påskas och jag blev totalt hooked! Köpte flera olika varianter idag på Willys.

www.vilmas.se/

• Tant Pruselius
    Lindadjo skrev 2010-04-11 20:39:11 följande:
    *hoppas*Jag går mest runt och är skendräktig och har massor av grav symtom fastän vi nästan inte äns lämnat sänghalmen
    Asereht skrev 2010-04-11 20:54:04 följande:
    Har ni testat knäcke från Vilmas? Om inte, gör det! Det är så himla gott! Funkar som snacks om man inte vill äta det som smårgås. Urgott verkligen. Min mor bjöd på sånt i påskas och jag blev totalt hooked! Köpte flera olika varianter idag på Willys. www.vilmas.se/
    dem är farligt goda, dem smala långa röda med timjan och oregano(?) är grymma!

Den här jennyn.blogg.se/2010/april/jennyn-willvin.html ska jag nog testa nästa gång skötväska krävs...
    Nu duschen!
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11