• Lokatt

K*B*N, pratar del 11

K*B*N snackar vidare del 11
    {#lang_emotions_cool} Kreativa barnvagnsnördars tillhåll {#lang_emotions_cool}

Vi som hänger här pratar barnvagnar, barnvagnstillbehör, barnkläder, annonser på Blocket, saker vi fyndat, pysselgrejer... ja, inget är OT. En varning är dock på sin plats att utfärda redan här, det smittar!

Detta är del 11 (!!!) av tråden och nu är vi som en enda stor familj här! {#lang_emotions_sunny}
  • Svar på tråden K*B*N, pratar del 11
  • Riskiflickan

Tack för alla grattis på min födelsedag, hade en kanondag med mysigt restaurangbesök å fina presenter.... {#lang_emotions_flower}

• Asereht

Usch, har världens klädsammanbrott just nu. Vi ska bort över dagen och jag måste ju ha amningsvänliga kläder. Hemma kan man ju ha vad som helst för vad gör det om magen syns när man ammar hemma liksom. Men ska man ut bland folk vill man ju vara lite mer diskret vilket innebär booblinne. Problemet är att det mesta i tröjväg ser knäppt ut med det höghalsade linnet/tanktopen. Inget funkar. Jag vägrar dubbla kortärmade då fryser jag ju om armarna. Stickat funkar inget bra med kräkbebis och tunika är lite sådär också eftersom det blir en massa tyg som ska upp när man ska ha tag i tutten. Men värst av allt är att ständigt känna sig som en flodhäst när man ser sig i spegeln. Nej, det var inte snällt. flodhästar är gulligare.

♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Lillgrisens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Kavat

Grattis till mellanbusen! {#lang_emotions_flower}

Asereht, ja, usch, det är så svårt, det där. En kompis till mig körde alltid ett tunt stoooort uringat linne och en tröja över. Alltså så linnet inte syntes. Men hon tog upp bröstet ovanför linnet och hade alltså magen täckt därmed och sen drog hon upp tröjan som var över alltså. Men har man inga sådana stora uringade linnen så är det ju klurigt.

• Fröken Småland

Som Kavat tipsar så är spagettilinne under tröja och tunika jättesmart för då blir det bara en liten glipa mellan tygen och man blottar aldrig mer än bröstet. Jag gjorde tvärtom och körde alltid tröjor och tunikor med generös urringning och matade uppifrån. Mycket trevligare. Amningstiden har dessutom varit enda chansen för mig att ha ett hyggligt dekolletage så jag passade på att utnyttja situationen {#lang_emotions_dreamer}

• Kavat

Ja, och det andra tipset glömde jag ju som är sååå smart egentligen. Har du en sådan där magtub (som t.ex Po.P har) som man har när man är gravid, så kan man ha den när man ammar också, så slipper man visa magen. Superenkelt att sy, om du inte har någon som passar. Helst ska man väl ha muddtyg, men bör ju funka med trikå också.
    Kanske inget för dagens äventyr, som jag gissar att du redan åkt iväg på, men för framtiden.

• Lokatt

igår hade jag fullt hela dagen då vi var på hundutställning. Grattar R.flickan idag, även om jag redan på andra håll pratat med dig och vet ni hade det trevligt på kalaset.

Nu behöver jag åsiktsregn här tack! Hur gör ni med hjälmar?? Barnen behöver få nya cykelhjälmar och man "ska" ju ha hjälmar med grönt spänne till yngre barn. Det har vi oxå köpt tidigare. Men nu finns det inte köpa här i stan, utan i grannstaden och de är minst 150:- dyrare styck. För mig har det dock inte ens varit något att fundera på tidigare, det är vad vi köpt. Men nu har jag sett att nästan ingen verkar bry sig om det?! En mamma jag pratade med undrade tom. vad det var?!
    Och i affärerna här säljs det som sagt bara vanliga spännen på de mindre hjälmarna med och folk köper?
    Hur gör ni och hur tänker ni?!

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11