-
-
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11
-
Ekorren- han är väl ganska mätt och nöjd, men vi kör ju med extra tillägg oxå. ANTON skall han heta....
-
Fast om du kör med tillägg också är det väl inte så konstigt om du inte får igång produktionen ordentligt..
Anton är supergulligt!! Passar bra med brorsornas namn också!
-
Ekorrfamiljen skrev 2010-04-19 16:22:30 följande:Här har jag alltid köpt cykelhjälm med vanligt spänne för det fanns inte grönt förut.. Sedan blev ju barnen så stora att de fick "riktiga" hjälmar. Nu är det dags att fundera för Vendels del.. Hmm, han kommer ju inte att cykla/leka obevakad på många år till, men när han sitter bak på min cykel blir det ju rejäl fart och då känns inte grönt spänne helt säkert.. Eller? Nä, jag vet inte vad jag ska svara Lokatt.Asereht: Grattis till mellanbus och så instämmer jag med linne under tunika så kan man amma någorlunda diskret ändå. Sarah: Det borde flöda, men du kanske är den sorten som inte läcker ändå? Är bebisen mätt och nöjd annars då? Har han nåt namn förresten? Idag var jag på underredesbesiktning och fick godkänt. Det var ju en flik som glipade förut (ursäkta detaljerna) och det var inte alls skönt vid övningskörning, men nu verkade det ha fixat sig själv - bara för att jag betalade 300:- och träffade en läkare såklart - men det är skönt om man slipper fler reparationer där. Det är ju både dyrt och obehagligt.
dröjde en stund innan jag fattade vilken typ av besiktning som gjorts
-
ekorren- ordination från barnläkaren då han var så stor.
-
Stora killen har med grönt spänne, för han cyklar iväg till lekplatsen själv. Och då har jag ju ingen uppsikt över vad som händer. Lillkillen har en med svart spänne, för han får aldrig åka nånstans utan mig. Och ska han då leka så tar vi av hjälmen. Och så har han svart för att jag inte hittade en med grönt när vi behövde hjälmen. När han oxå drar iväg själv kommer jag byta.Lokatt skrev 2010-04-19 13:31:49 följande:igår hade jag fullt hela dagen då vi var på hundutställning. Grattar R.flickan idag, även om jag redan på andra håll pratat med dig och vet ni hade det trevligt på kalaset. Nu behöver jag åsiktsregn här tack! Hur gör ni med hjälmar?? Barnen behöver få nya cykelhjälmar och man "ska" ju ha hjälmar med grönt spänne till yngre barn. Det har vi oxå köpt tidigare. Men nu finns det inte köpa här i stan, utan i grannstaden och de är minst 150:- dyrare styck. För mig har det dock inte ens varit något att fundera på tidigare, det är vad vi köpt. Men nu har jag sett att nästan ingen verkar bry sig om det?! En mamma jag pratade med undrade tom. vad det var?! Och i affärerna här säljs det som sagt bara vanliga spännen på de mindre hjälmarna med och folk köper? Hur gör ni och hur tänker ni?!
-
Asereht: Grattis till mellanbusen, på fredag är det Daniels tur att fylla 6
-
Tycker du fun är en pansarvagn så kommer mistralen vara ännu mer pansarvagn eftersom den är tyngre pga svängbara styret på chassiet.Pruseluskan skrev 2010-04-19 14:52:56 följande:Någon som har synpunkter om Teutonias Mistral? Har haft 2 fun i mina ägor, inte jätte impad! Detta är ju då en pansarvagn men den behövs ju kanske inte tvär sågas för det? eller.....
Har ingen erfarenhet av Teutonia alls, har aldrig haft en i min ägo, men jag har varit säljare för de vagnarna så jag vet iallafall ungefär hur de fungerar och ser ut -
Hur går det förresten Pruseluskan?
?
?
-
Hahaha... så proffsigt
http://www.haldental.no/
-
alltså jag menade att mistralen är en pansare...Lindadjo skrev 2010-04-19 17:34:00 följande:Tycker du fun är en pansarvagn så kommer mistralen vara ännu mer pansarvagn eftersom den är tyngre pga svängbara styret på chassiet. Har ingen erfarenhet av Teutonia alls, har aldrig haft en i min ägo, men jag har varit säljare för de vagnarna så jag vet iallafall ungefär hur de fungerar och ser ut