• Lokatt

K*B*N, pratar del 11

K*B*N snackar vidare del 11
    {#lang_emotions_cool} Kreativa barnvagnsnördars tillhåll {#lang_emotions_cool}

Vi som hänger här pratar barnvagnar, barnvagnstillbehör, barnkläder, annonser på Blocket, saker vi fyndat, pysselgrejer... ja, inget är OT. En varning är dock på sin plats att utfärda redan här, det smittar!

Detta är del 11 (!!!) av tråden och nu är vi som en enda stor familj här! {#lang_emotions_sunny}
  • Svar på tråden K*B*N, pratar del 11
  • Kavat
    sarahl skrev 2010-04-19 14:31:09 följande:
    om lilleman ligger vid bröstet och suger i stort sett 1 gång i timmen kanske 15-20 min på varje bröst, VARFÖR flödar inte mjölken? har idag provat att göra amningste med anis,kummin och fänkål. Men det smaka så jäkla illa så jag nästan kräktes. Det klarar jag verkligen inte av att sätta i mig. Några fler tips?
    Vad gör att du tror att han inte är mätt? Kan han vara mätt, men har ont i magen?
    Jag har aldrig kunnat pumpa mjölk och har också misstänkt att jag haft för lite mjölk, men i vårt fall var det allergierna som gjorde att barnen skrek och ville amma hela tiden. De hade ont i magen och då åt de istället.
    Sen kan de ju få ont i magen om de får i sig för mycket för ofta också sägs det, men det där är ju jätte svårt att veta.

Jag har hört att man ska amma samma bröst 2 gånger i rad så att de verkligen får ut den feta mjölken, alltså vänster - vänster - höger - höger. Det är ju den feta mjölken som de blir mätttare på.
  • Tant Pruselius

Någon som har synpunkter om Teutonias Mistral? Har haft 2 fun i mina ägor, inte jätte impad! Detta är ju då en pansarvagn men den behövs ju kanske inte tvär sågas för det? eller.....

• Nifelheim

Jag tror att anledningen till 7-årsgräns är att sen cyklar de mycket fortare/vildare och då kan det gröna spännet utlösa om man ramlar så att hjälmen åker av. Har hört det någonstans iaf, men kan inte svara för att det är just därför.

Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Nifelheim

Jag trodde för övrigt inte att det gjordes hjälmar för små barn utan grönt spänne nu {#lang_emotions_surprised} På coop forum här har de grönt spänne.

Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Tant Pruselius
    Nifelheim skrev 2010-04-19 15:17:21 följande:
    Jag trodde för övrigt inte att det gjordes hjälmar för små barn utan grönt spänne nu På coop forum här har de grönt spänne.
    såg du bilden på Tuvalinen i pippivagnen ?
  • Tant Pruselius
    Pruseluskan skrev 2010-04-19 15:18:53 följande:
    det jag skulle medela var att vi får så mycket komplimanger för våran fin fina kärra
  • Nifelheim
    Pruseluskan skrev 2010-04-19 15:19:49 följande:
    det jag skulle medela var att vi får så mycket komplimanger för våran fin fina kärra
    Pruseluskan skrev 2010-04-19 15:18:53 följande:
    Jaa. Så söt så. Kul att ni är nöjda med den. Jag hade roligare med att tillverka den än använda den. Roligt att höra att folk ger er komplimanger för den
  • Tant Pruselius
    Nifelheim skrev 2010-04-19 15:21:13 följande:
    Jaa. Så söt så. Kul att ni är nöjda med den. Jag hade roligare med att tillverka den än använda den. Roligt att höra att folk ger er komplimanger för den
     perfekt kombo då
  • Ekorrfamiljen

Här har jag alltid köpt cykelhjälm med vanligt spänne för det fanns inte grönt förut.. Sedan blev ju barnen så stora att de fick "riktiga" hjälmar. Nu är det dags att fundera för Vendels del.. Hmm, han kommer ju inte att cykla/leka obevakad på många år till, men när han sitter bak på min cykel blir det ju rejäl fart och då känns inte grönt spänne helt säkert.. Eller? Nä, jag vet inte vad jag ska svara Lokatt.

Asereht: Grattis till mellanbus och så instämmer jag med linne under tunika så kan man amma någorlunda diskret ändå.

Sarah: Det borde flöda, men du kanske är den sorten som inte läcker ändå? Är bebisen mätt och nöjd annars då? Har han nåt namn förresten?

Idag var jag på underredesbesiktning och fick godkänt. Det var ju en flik som glipade förut (ursäkta detaljerna) och det var inte alls skönt vid övningskörning, men nu verkade det ha fixat sig själv - bara för att jag betalade 300:- och träffade en läkare såklart - men det är skönt om man slipper fler reparationer där. Det är ju både dyrt och obehagligt.

Tin 950103, Saga 961003, Vendel 060504, Vemund 091111
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11