• Lokatt

K*B*N, pratar del 11

K*B*N snackar vidare del 11
    {#lang_emotions_cool} Kreativa barnvagnsnördars tillhåll {#lang_emotions_cool}

Vi som hänger här pratar barnvagnar, barnvagnstillbehör, barnkläder, annonser på Blocket, saker vi fyndat, pysselgrejer... ja, inget är OT. En varning är dock på sin plats att utfärda redan här, det smittar!

Detta är del 11 (!!!) av tråden och nu är vi som en enda stor familj här! {#lang_emotions_sunny}
  • Svar på tråden K*B*N, pratar del 11
  • Tant Pruselius
    Asereht skrev 2010-04-20 09:17:15 följande:
    God mogon/middag!Vi hade en heldag på Buslandet i Norrköping igår och var helt slut när vi kom hem strax efter 18. Det blev bara att ta det lugnt en stund och sen sängen.När det gäller mitt klädproblem så är det eg inte själva grejen med att amma diskret som är problemet. Det är snarare att hitta kläder som passar som är problemet. Gina Tricot och liknande affärer går jag inte ens in i eftersom de inte har storlekar som passar. Jag drar en 48/50 på överkroppen. Jag är tjock och storbystad och då funkar inte tighta små storlekar. Man har inte så mkt att välja på som större, när det gäller butiker alltså. Plus att de butiker som har stora strl fortfarande saluför kläder som inte ens min mormor skulle satt på sig dvs saker med anskrämliga broderier, paljetter och konstiga former. Mycket av kläderna i plus storlekar har en tendens att bara bli stora på bredden, tyvärr så fäljer sällan strl med på längden. Är man då över 170 så får man korta breda tröjor och det är ju snyggt när man är stor - NOT!Ja, ja skit samma. Men jag ska inflika att jag har haft samma upplevelse som Passau, åt enbart pulver i en vecka och gick inte ens ned ett helt kilo. Däremot mådde jag piss. Sedan dess har jag vägrat testa igen. Om man inte ens får en belöning för det måendet i tappade kilon så är det defenitivt inte värt besväret. Jag blir både psykiskt och fysiskt påverkad av att bara inta flytande "mat" . Det var f*n värre än att sluta röka vilket jag inte hade problem med (min karaktär är inte helt off alltså).
    Har du kollat på Hm BB avdelning, tycker ändå att dem har rätt så sjysta kläder fast i större stk. Håller annars helt med om att kläder i större stk har en tendens till att sitta illa och se förjäkliga ut.
  • Tant Pruselius
    Lokatt skrev 2010-04-20 10:29:46 följande:
    haha, våran bugga är "med" på blocket Satt och tittade runt och i en hundannons får jag syn på vår skönhet mitt i bakgrunden Så kan det gå när man flänger på utställningar, tur att jag inte var med iaf. jag står till höger och är inte med i bild, de var nr. 3 i klassen, vi vann den, så vi är två hundar till vänster i placeringen. Smart nog av dom har dom skärt bort så det ser ut som de är nr.2, vilket de alltså inte var. www.blocket.se/skaraborg/Grand_Danois_Valpar_... Och obs, jag har inget med dom eller annonsen i sig att göra.
    haha
  • Lokatt
    Pruseluskan skrev 2010-04-20 10:45:40 följande:
    Bombar tråden -Lokatt, fått mail?
    japp, dock inte hunnit kolla igenom och ge ett vettigt svar Har barnen springandes runt här nu och går mellan datorn och annat plock, så hinner inte koncentrera mig på kreativa saker Återkommer när det lugnat ner sig lite här hemma.
  • Asereht
    Lokatt skrev 2010-04-20 10:32:22 följande:
    Tycker jag sett större storlekar som inte sett tantiga ut på lindex? Har iof. inte tittat noga. Hade oxå jättesvårt att hitta kläder när lillskrutt var liten.
    När jag väl är i köptagen så är det Lindex, H&M och Åhléns som brukar vara av intresse men även om det finns kläder som känns ok utseendemässigt så är det det där med passformen som det oftast faller på. Som jag skrev så har kläderna en tendens att bli korta men breda, speciellt vanliga baströjor med kort/lång ärm. Trist men så är det.
    Pruseluskan skrev 2010-04-20 10:43:12 följande:
    Har du kollat på Hm BB avdelning, tycker ändå att dem har rätt så sjysta kläder fast i större stk. Håller annars helt med om att kläder i större stk har en tendens till att sitta illa och se förjäkliga ut.
    Ja, det är ju oftast passformen det faller på. Fattar inte, trodde modeindustrin över lag designade för långa människor men är man runt förväntas man vara runt 150 cm lång och bara vuxit på bredden.

Jag vill ha sjyssta baskläder med ok passform och det tycker jag är absolut svårast att hitta. Jeans/byxor är svårt också. Jag har breda höfter men jag är inte så tjock över benen. Det innebär att för att de ska sitta bra i midjan så blir de hängiga i bak och fladdriga vid låren. Inte så snyggt. Men det är omöjligt att få det rätt, de som sitter perfekt över ben och rumpa går inte att stänga. Byxor med låg midja är värst. Så byxor gillar jag inte alls att köpa. Detta är ju ett problem jag får dras med även om jag skulle gå ned i vikt, höftbenen lär ju liksom inte ändra form även om vadderingen minskar.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Lillgrisens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • passau
    Asereht skrev 2010-04-20 11:08:36 följande:
     Fattar inte, trodde modeindustrin över lag designade för långa människor men är man runt förväntas man vara runt 150 cm lång och bara vuxit på bredden.
    d e jag d

jag kör just nu enbart jeansleggins från Kappahl... ingen rumpa, jätte mage (efter snitten) och det är det enda som funkar för mig...

lagom över magen = kan tälta i resten...
    sitter snyggt över rumpan = hade kunnat kissa utan att dra ner byxorna om jag vore kille
  • Fröken Småland
    passau skrev 2010-04-20 11:28:21 följande:
    d e jag d jag kör just nu enbart jeansleggins från Kappahl... ingen rumpa, jätte mage (efter snitten) och det är det enda som funkar för mig...lagom över magen = kan tälta i resten...sitter snyggt över rumpan = hade kunnat kissa utan att dra ner byxorna om jag vore kille
    *fniss*

Idag gjorde jag upp en affär om en ny gräsklippare. Notan stannade på 22.000 istället för 24.000 *hämtar luktsalt*
  • Miss Boring
    Fröken Småland skrev 2010-04-20 11:31:02 följande:
    *fniss*Idag gjorde jag upp en affär om en ny gräsklippare. Notan stannade på 22.000 istället för 24.000 *hämtar luktsalt*
    *Fnissar* åt dig istället... Luktsalt?
    Nytt namn, men nu ännu tråkigare!
  • Asereht

Jag behöver några tummar idag. Säger inte vad det gäller förren jag har fått besked. *vidskeplig*

Forsätter fixa med fotona från gårdagens födelsedagsfirande.

♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Lillgrisens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11