• Lokatt

K*B*N, pratar del 11

K*B*N snackar vidare del 11
    {#lang_emotions_cool} Kreativa barnvagnsnördars tillhåll {#lang_emotions_cool}

Vi som hänger här pratar barnvagnar, barnvagnstillbehör, barnkläder, annonser på Blocket, saker vi fyndat, pysselgrejer... ja, inget är OT. En varning är dock på sin plats att utfärda redan här, det smittar!

Detta är del 11 (!!!) av tråden och nu är vi som en enda stor familj här! {#lang_emotions_sunny}
  • Svar på tråden K*B*N, pratar del 11
  • Lindadjo

Godmorgon i tråden! Gud så söt han är Asereht, och du är enormt duktig på att sticka. Jag har dina sockar på mig jämt här hemma {#lang_emotions_kiss}.
    Vilket roligt ställe ni var på oxå, maken såg ut att ha lika roligt som grabbarna

2010 ska bli ett bra år!
  • Lindadjo

Idag ska jag jobba, men jag har lovat stora killen att vi ska köpa grejer till hans tårta, så vi ska göra det nu, innan jag lämnar de på dagis. Tur att jag inte börjar förrän 9.45. Jag jobbar ju alla dagar den här veckan, och kalaset tänkte vi ha på lördag eller söndag. Jag kan inte fatta att han är 6 år redan.

2010 ska bli ett bra år!
  • Asereht
    Lindadjo skrev 2010-04-21 08:25:59 följande:
    Godmorgon i tråden! Gud så söt han är Asereht, och du är enormt duktig på att sticka. Jag har dina sockar på mig jämt här hemma . Vilket roligt ställe ni var på oxå, maken såg ut att ha lika roligt som grabbarna
    Jag tycker ju att lillgrisen är väldigt gullig men det ska jag ju tycka.

Kul att du gillar sockarna, jag tycker det är kul att göra dem.

*ha ha* Maken var helt slut. Jag var mest trött i huvudet. *s*
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Lillgrisens Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Lindadjo
    Daniel fick en som han kallade det, en helt grym frisyr.
    Blivande 6 åringen fick en ny frisyr igår kväll efter badet. Han tyckte det blev "Helt grymt" Hahaha... och så var han tvungen att ha en grym blick när jag skulle ta hans bild oxå då så klart.
    Strecken på sidan ser likadana ut på andra sidan oxå, och det var hans egna önskemål om sånt, så det var bara för mamma att fixa till
    Nu ska vi dra iväg, affären öppnar om 10 minuter och vi ska hänga på låset.
    Ha en underbar dag allihop.
    2010 ska bli ett bra år!
  • Asereht

Hopaps på lite fortsatt tumhållning idag. Etapp 1 av soffaffär klar. Nu hålls tummar för att allt ska vara ok/gå bra för maken åker och kollar/hämtar på hemvägen. Så om jag/vi har tur så har vi nya (begagnade) soffor ikväll. {#lang_emotions_sunny}

Vi beslutade oss för att  skaffa beggade iom att vi har ett gäng småbarn och en hund här hemma. Vi räknar med att få byta soffor igen om några år så det känns inte som en vettig investering att lägga massa pengar på nya (som man dessutom blir rädd om). Nya får vi köpa när barnen blivit "rumsrena".

Så ikväll kånkar vi förhoppningsvis in två röda IKEA Ektorp soffor här hemma. Tänkte att man ju kan köpa nya klädslar istället för nya soffor. Blir billigare + att man kan variera färg. Just nu är jag bara glad att det blev röd för jag är kär i de röda. Ser fram emot att köpa lite fler "prydnadskuddar" och sy/sticka snygga fodral till dem i massa olika färger och mönster.

• Tant Pruselius
    Asereht skrev 2010-04-21 08:47:51 följande:
    Hopaps på lite fortsatt tumhållning idag. Etapp 1 av soffaffär klar. Nu hålls tummar för att allt ska vara ok/gå bra för maken åker och kollar/hämtar på hemvägen. Så om jag/vi har tur så har vi nya (begagnade) soffor ikväll. Vi beslutade oss för att  skaffa beggade iom att vi har ett gäng småbarn och en hund här hemma. Vi räknar med att få byta soffor igen om några år så det känns inte som en vettig investering att lägga massa pengar på nya (som man dessutom blir rädd om). Nya får vi köpa när barnen blivit "rumsrena". Så ikväll kånkar vi förhoppningsvis in två röda IKEA Ektorp soffor här hemma. Tänkte att man ju kan köpa nya klädslar istället för nya soffor. Blir billigare + att man kan variera färg. Just nu är jag bara glad att det blev röd för jag är kär i de röda. Ser fram emot att köpa lite fler "prydnadskuddar" och sy/sticka snygga fodral till dem i massa olika färger och mönster.
    rött är fiiiint! Är det en gecko eller frog du har?
  • Asereht
    Pruseluskan skrev 2010-04-21 08:49:30 följande:
    rött är fiiiint! Är det en gecko eller frog du har?
    Jag har Frog, bilder finns som tidigare nämnt i mitt galleri.
  • Asereht
    zasata skrev 2010-04-21 09:25:05 följande:
    jag har en röd nya skaloverall i stl 68.. Nu har min bee kommit.. jösses jag e verkligen inte duktig på att bygga..
    Som du inte vill behålla?
  • Asereht
    Lindadjo skrev 2010-04-21 08:46:43 följande:
    Blivande 6 åringen fick en ny frisyr igår kväll efter badet. Han tyckte det blev "Helt grymt" Hahaha... och så var han tvungen att ha en grym blick när jag skulle ta hans bild oxå då så klart. Strecken på sidan ser likadana ut på andra sidan oxå, och det var hans egna önskemål om sånt, så det var bara för mamma att fixa till Nu ska vi dra iväg, affären öppnar om 10 minuter och vi ska hänga på låset. Ha en underbar dag allihop.
    Snyggigng! {#lang_emotions_cool}

Jag förösker få mina att rufsa till sig lite då det är så snyggt men storebror här envisas med att plattkamma sitt hår och då ska ju småbrorsorna göra likadant. Jag är ganska säker på att han gör det på pin kiv bara för att jag vill att han ska rufsa. *suckar*
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11