mithrandil skrev 2011-09-13 01:27:58 följande:
t0va: Jag har tagit med neocate till Amanda och det dricker hon alltid som mjölk.
Eftersom hon inte växer som hon ska kommer hon få dricka neocate som mjölk så länge hon inte tål mjölk, eller tills att hon kan säga att hon vill ha annat. eller iofs om vi inte får ut mer på recept så får hon ju också sluta. men enligt vår dietist har hon en 8åring som går hos henne som ännu dricker neocate som måltidsdryck så det blir nog inga problem.
Blandar neocate i kylskåpskallt vatten bara och woalla.

Funderar på att göra likadant, han är ju inte förtjust i rismjölk. Måste bara få mer recept, men bvc har varit vettig med det innan, tror det är lättare att gå den vägen. Men de har inte haft någon läkare i sommar som har kunnat förnya.
Misstänker att han reagerar på sinlacen nu, visserligen har han varit/är förkyld men han är mycket kinkigare den senaste veckan och vaknar och gråter på nätterna. Inatt vaknade han efter 2 timmar och fick somna sittandes mage mot mage i soffan sen vid 2 så storgrät han igen och jag tog upp honom till vardagsrummet och han somnde på samma sätt. Så nu gjorde jag lite bovetevälling istället ifall han vaknar inatt.
Fast vi skulle ju prova och se... hoppas det är förkylningen eller vad han nu har som stör och inte mer allergi.