Kavat skrev 2011-08-28 20:33:01 följande:
Stå på dig säger jag! Du vet ju hur dålig han blev. Det är inget snack om saken i mina ögon. Du har gjort rätt. Och stå upp för det! Det är du som hade fått ta hand om allt när din son blir dålig och inte dietist, bvc eller någon annan. Det är du som ska leva med att din son mår dåligt och inte sova, vara grinig får eksem och allt. Ingen annan.
Be att få remiss till NÄL (för det ligger väl närmast dig?) och göra patchtest! Stå på dig, stå på dig och stå på dig! Det här fixar du. Låter dem inte köra över dig. Du vet ju att han har reagerat. Det är ju inget du har hittat på för skoj skull.. Hur roligt är det att göra, laga och fixa specialkost om det inte behövs? Dyrt blir det med... Så låt dem inte övertala dig till något som du vet inte funkar.
Jag hade bett om BÅDE Rast och patchetest. Tror det är störst chans att det visar på patch. Dietisten på NÄL har jag hört gott om.

Kanske finns fler, men bara hört gott om NÄL.
nej vi bor ju i Norrköping, fast mina föräldrar bor i Trollhättan ;)
I journalen sa BVC-sköterskan att det stod att man skulle göra blodprov och patch för mjölken i oktober, men det var ju nu innan vi bad om kontakt med allergimottagningen för det andra, så läkaren verkar inte vara negativt inställd till tester bara att de inte ville testa innan 1år för han ansåg att mjölkreaktionen var så solklar och gick helt på vad vi sa.
Havre har han reagerat på nu när vi gett med äcklig avföring och förstoppning/diarre men jag minns inte riktigt hur det var när vi började fast han blev ju dålig på enago vid 5-6månader så jag hoppas att de tror på vad vi säger. Men annars tar vi läkaren istället, nu har vi inte träffat honom men han verkar ha hjärnan i rätt skalle.
På eftermiddagen ska jag till föräldracentralen, vi ska byta nu från spädbarnsenheten vi gått på till en annan men där verkar de kunna stötta också. Så jag kan snacka av mig direkt om det blir strul och hitta kraft att gå vidare.
Vill så gärna få testat och se vad som är positiva saker så vi kan ta en sak i taget och testa igen. Jag vill testa ägg för det skulle vara praktiskt att kunna ge att äta men annars så funkar saker så bra just nu med maten, känns som om vi har koll och han äter allsidigt. Så någon grinig dietist har jag ingen lust att sitta och tjata med.
Var hon som gav sonen ersättning med laktos i trots att han reagerat på det och vi ringde och ville ha livsmedelshänvisning från dem så vi kunde hämta ut mat utan laktos, då sa hon att hon hade en burk på mottagningen som inte var nutra eller althera... men det hon gav oss innehöll laktos. Så mitt förtroende är inte starkt.
Jag är mest irriterad på henne... men hoppas att det blir ett bra möte. Sambon har fått ledigt från jobbet och ska följa med, hans chef vet hur vi har haft det och tycker det är viktigt att sambon kan få ledigt för att följa med på läkarbesök osv. med sonen. Så det är underbart att han har en chef som är vettig i de frågorna. Men så är vi vänner med dem sen tidigare och de har följt våra turer via FB. :)
Idag åkte vi i alla fall iväg hela familjen för att få en lugn dag bara för oss, sambon vill börja spela golf så vi åkte och testade så han fick slå några bollar och sen blev det en tur till köpcentrumet för att shoppa lite. Sonen fick en gosig filt :D Man måste ju ta paus från allt ibland.