zamihr skrev 2011-11-02 08:28:24 följande:
De här med en avvikelserapport, är det dagispersonalen jag ska be om det (som inte är villiga...?) eller är det deras chef som fixar med sånt?
I ditt fall hade jag pratat med chefen om det hela.
Någon som har barn som reagerar på den nya bovetemjölet? Nu har vi haft ett par jobbiga nätter och igår fick theo mat, gröt och välling innan han skulle sova. Jag började kl 18 för att få honom proppfull så han skulle sova bättre på natten. Jag var helt slut, men icke han går upp om och om igen och är så hyperaktiv, jag går in till sängen med honom om och om igen men han bara vill leka.
Tillslut så lät vi honom sitta uppe en kort stund för att börja om med nattningen, det fungerar oftast jättebra, men inte nu. Så vid 22:30 går vi och lägger oss och han är så speedad, jag försöker få honom att ligga i sin säng när jag ligger i min i sovrumet men han kryper upp till mig men vill inte gosa utan sätter sig på mig för att rida häst. Han har en såndär hoppåsna och skuttar runt på och jag fick vara det inatt.
Vid 23:30 ger jag upp och pappan som egentligen borde sova eftersom han ska jobba tar över och de sätter sig på pappans kontor och tittar på nicke och nilla på youtube, då somnar theo efter ca 30min.
Jag får över honom till sängen och han ligger och smågnyr som vanligt men vaknar helt hystersik vid 4, tokskriker och ligger och vrider sig i sängen. Inget funkar igen så jag tar ut honom till vardagsrummet och hämtar alvedon och vetpåsen. Men han är fortsatt orolig så det blir sovrummet igen och läsa saga lyssna på ljudbok i min famn, då somnar han igen och efter ett par försök så lyckas jag få över honom till sin säng med alla täcken jag virat in honom i.
Jag bestämde att han skulle få vara hemma från förskolan idag och sova ut, tror ni inte han vaknar 8:15 "bla, bla, bla, bla" jätteglad och pigg... då hade jag fått typ 4 timmars sömn... Sambon hade hunnit ringa och säga att vi skulle vara hemma men vi fick tag på förskolan igen och förklarade så vi fick gå ner. Så nu ska jag få i mig min smörgås och försöka sova 2 timmar tills det är dax att hämta, så kanske jag orkar med resten av dagen.
Idag får han inte bovetevälling, får bli risvälling istället, jag har misstänkt att det är tidsomställningen som varit problemet men så han var inatt så speedad och sen låg och vred sig och grät är så han var på mjölken.
Han åt inget annat konstigt igår och kycklingen från i söndags tror jag inte heller är hela orsaken, han är så glad och det funkar att sova middag men på kvällen när bovetevällingen kommer så blir det kaos. :(