mithrandil skrev 2011-10-14 10:49:25 följande:
Amanda blir också knallröd av tomat och får massa röda prickar. (det gäller alla former av tomat. Ketchup, krossade och puré) men jag fortsätter ge det ändå. Det röda försvinner efter ett tag och hon verkar inte besvärad utav det.
Märker inte heller några andra symtom som att hon blir mer skrikig eller att hon blir dålig i magen.
Själv känner jag att jag inte kan sluta upp med allting som hon får lite rodnad eller lite prickar av för då skulle hon nog inte kunna äta nånting alls nästan. Men däremot så försöker jag att inte överkonsumera, utan hålla det inom rimliga gränser. Annars kanske det kan bli värre än bara lite rodnad. :)
Precis, lite så känner jag med, och tomat har vi ju i så mycket för att få lite smak och han älskar det.
Får se till att han inte snor fler tomater i affären utan håller sig till äpple och banan ;)
Idag fick han ingen mat på förskolan, eller det var pannkaka och vikarie i köket... personalen sa att hon hade kommit in och sagt att det inte gick något bra, "det såg ut som torra taxöron" var kommentaren. Så han hade fått äta frukt. Som tur var så hämtade jag ändå vid 13 idag och ringde innan för att få veta om han hade sovit något så då berättade de om maten, så jag hade med en flaska välling. Den slukade han på rekordtid, så han var nog hungrig.
Tänkte jag skulle ställa en burk med välling i hans fack, så de kan blanda till och ge ifall han äter dåligt. Är ju svårt att ge honom annat också, sallad blir man ju inte direkt mätt på. Smörgås äter han inte.