Allergitråden
Min son har alltid haft det jobbigt med sömnen. Han har alltid vaknat hur många gånger som helst under natten och vi har fått bärt, bärt och bärt i många långa timmar. BVC tyckte att vi skulle köra 5-minuters metoden på honom men jag vägra! I min värld mådde han inte bra och när jag läser vad du skrivit så blir jag väldigt glad över att jag inte gick med på det! Skönt att se att det finns andra som också reagerar som min son och inte att det beror på att vi "skämmer bort honom genom att bära". Fick slutligen utskrivet tavegyl, för han har klåda i ögonen, och efter det har det blivit mycket bättre. Har dock fortfarande jobbiga nätter då och då!
Hoppas du fick vila dig lite och att kommande natt blir bättre!
Theo har också haft svårt med sömnen hela tiden, troligen alla allergier. Bvc sa 5mm till oss med men vi har kört på magkänslan, han låg ofta i sin babygunga som liten och sen vagn. nu när vi bytt till växasäng så han kan ta sig ur själv så är det mycket lugnare kvällar faktiskt. Är bara nu när vi misstänker att han faktiskt fått i sig något han inte tål som han gått ur sängen och "bråkat".
Är tur att pappan sover i eget rum så han kan få lite sömn, han har epilepsi och sover han dåligt ett par nätter får han anfall, sen är han den som jobbar och vi har inte råd med att han är hemma som det ser ut nu. Men då slipper jag stressen att få tyst på Theo så han inte stör pappas sömn.
Skönt att skriva av sig, folk som inte har allergibarn fattar ju inte att det inte bara handlar om eksem och ont i magen utan att det är så mycket mer, helt ärligt förstår jag inte hur jag ska klara av att jobba dagen efter en sådan här natt. Är själv inte helt frisk än, vet inte om jag någonsin kommer bli det så min ork är inte som innan jag blev sjuk. Räcker med en helvetesnatt för att sänka mig ordentligt och smärtorna kommer. Men nu när han har förskolan blir det lite avslastning :)
Dax att gå ner och se om det är en pigg och glad kille som väntar eller kanske en som ligger och sover.