December Bebis 2010 :)
Grattis till er nyblivna föräldrar!
Jag förstår er precis hur ni känner som väntar, jag var helt knäckt innan Sixten föddes.. Lider med er, jag saknar verkligen inte att vara gravid, så skönt att den pesten är över! Finns inte en chans att jag kommer utsätta mig för det en gång till..
BVC sköterskan var hemma hos oss idag för att prata och väga. Han har gått upp 520 g på 8 dagar och väger nu 5360 g. Han väger 225 g mer än när han föddes för 11 dagar sen. Måste ha riktig supermjölk..
Jag har gått ner 10 kg nu, bara 14 kvar nu, suck!! Ångrar nu att jag åt så mycket socker när jag var gravid, såå sötsugen hela tiden nu också
Sova, vad är det?!
Sixten äter ungefär varannan timma dygnet runt så jag får kanppt sova alls. Han sover dock riktigt gott i sin egen säng mellan matningarna. Antar att han äter så ofta för att han är så stor och behöver lite extra.. Han vill inte ligga och amma så måste sitta upp, har somnade sittande några gånger nu..
Hur ofta går ni andra till bvc? Våran sköterska var här i torsdags och vi ska dit den 3 jan nästa gång, alltså 2½ veckan mellan..
Min prins <3 Han har ett kefalhemotom (tror det stavas så?!) som inte vill försvinna.. han är 16 dagar idag ![]()

Persikan och NhjärtaD:
Konstigt att ni får gå så ofta till bvc men inte jag..
Kefalhematom är en liten knöl ovanpå huvudet som egentligen är en blödning mellan skallbenet och huden, vilket då utgör en liten blodfylld bulle liksom. Det är inte farligt och försvinner av sig själv. De flesta barn som har ett kefalhematom får det för att de är utdragna med sugklocka. Sixten hade legat snett med huvudet när han var fixerad plus att han fastnade på väg ut så han fick sin därför.
Läkarna sa till oss att den försvinner efter ett par veckor men läste på nätet nu att det kan ta några månader.. Såhär ser det ut på honom: