• LinnV

December Bebis 2010 :)

ondar skrev 2011-02-05 13:41:38 följande:
    är han ledsen när han är vaken eller varför får du inget gjort :(?
    Erik roar sig själv i babysitter/babygym osv så mkt kan jag göra fast han e vaken, därför jag frågar
    Han gillar inte att ligga själv några längre stunder. På morgon/fm kan han ligga i babygymmet ½ timma i taget. Men sen är det mest gnäll och han vill bli buren, helst inte i sele/sjal utan bära vanligt och det orkar jag inte längre stunder (han väger över 7 kg) så blir att sitta i soffan med honom i famnen istället..
  • LinnV

Idag blir det att baka kanelbullar då min dotter ska ha kalas nästa helg, får passa på när sambon är hemma och hjälper till med Sixten. Mamma var här tidigare i veckan och passade honom så jag fick baka muffins till cupcakes, resten fixar hennes pappa..

Har äntligen fått klart dopkorten så måste komma ihåg att posta de i morgon. Är det någon mer än jag som är sjukt glömsk? Jag måste skriva upp allt jag ska göra/komma ihåg annars glömmer jag det efter 5 min..

• LinnV
    mamma smurfen skrev 2011-02-06 14:45:08 följande:
    Hmmm, du menar inte att du GLÖMT att jag skulle få MINST 3 påsar bullar av dig??Drömmer Förvånad  Cool
    Flört Det vart 125 bullar så det är bara att komma hit och hämta Flört
  • LinnV
    Mysmamma70 skrev 2011-02-07 16:52:58 följande:
    Jag har fyra barn och alla har haft olika behov av närhet. Jag har gett dem precis vad de behövt, även om det innebar att trean fick bo i famnen på dagtid de första fyra månaderna.

Min filosofi är att barnen inte ska anpassa sig efter mig, utan jag efter dem under den första tiden. Sen, efter de första månaderna, får vi hitta rutiner som fungerar för hela familjen. Och det har inte varit några problem, de har inte blivit bortskämda på något sätt, utan trygga, kärleksfulla barn
    Precis vad jag tänkt skriva också (dock två barn och inte fyra)..
  • LinnV

Sixten har otroligt svårt att komma till ro på dagarna och kvällarna, enda som hjälper om jag inte går ut är gungstolen, där sitter vi mycket! Lägger jag ner honom så vaknar han efter 5 min. Har börjat träna honom att sitta i sele isället för att bära och det går ganska bra iaf..

Jag är så stolt över min dotter, hon tar hand om sin lillebror jätte bra, hon har sett hur jag gör och härmar mig.  Hon tog upp honom över axeln och rapade honom och satt sen och klappade honom på rumpan när han vaknade och jag stod i duschen Hjärta

Var till en kompis som har en tjej på 3,5 månad idag. Hon och Sixten låg i soffan och "pratade" med varandra och skrattade, de var så sjukt söta, jag hade dock glömt min kamera hemma..

• LinnV

Vi har massor av snö, var snöstorm för ett par dagar sen. Det är halt som 17 men jag och barnen blir tokiga om vi sitter inne en hel dag så är ute och går minst en gång om dagen. Jag äter nyttigt och inga sötsaker i veckorna och bara lite på helgerna men vikten står still, har 10 kg av 24 kvar.. Hade varit kul om det hänt lite mer då vi ska ha dop om 2,5 vecka, finns ju inga kläder man är snygg i.. 

• LinnV

Vad jobbigt med bebisar som inte alls är nöjda! Det som hjälpt oss när Sixten bara skrikit och inte kommit till ro är att gå ut och gå med vagnen, då sover han så länge vi är ute iaf och är då mycket gladare och nöjdare. Vissa dagar har jag varit ute tre gånger och gått bara för att han ska sova.. Sixten har äntligen börjat accepterat bärsele, har fått låna en manduca av hans faster och den är helt underbar!! Aldrig mer att jag sätter på mig våran BB..

Snart ska vi gå till bvc, gissar att han väger runt 7,3-7,4 kg nu.. Hehe.. 

• LinnV
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-10 11:20:02 följande:
    fy vad jobbigt..
    Hoppas det går bättre nu för er gumman.
    Jobbigt att det är så.
    Hur är det med bil då ?

Haha en stor tjockis du har
    Igår var elias 5500g och 61cm förra gången 5 jan var han 4660g och 58cm
    Det är olika från dag till dag, de senaste dagarna har han somnat lätt.. Jag har inget körkort så kan inte testa på dagarna när han är som värst. men när vi åker bil sover han ibland, ibland bara skriker han..

haha ja han är en dunderklump, han vägde ju 5135 g när han föddes så han följer bara sin kurva Flört
  • LinnV
    3 barns mamma84 skrev 2011-02-10 13:12:10 följande:
    Mamma mia hahaha FAN att du inte fick större skoja hur var det att pressa ut honom om jag får fråga nyfiket ?

Hmm okej ja bil brukar vara poppis bland bebisar haha men ja det varierar alltså ..
    Så han gillar bärsele alltså ?
    Haha, det gick väl bra. Tog 2,5 timma efter vattnet gick så gick lite väl fort bara. Fick sy totalt 10 stygn tror jag, men inte alla på samma ställe..

Japp! Bärsele går äntligen bra! Den dög inte alls förut.. 
  • LinnV

Idag vägde Sixten 7805 g och var 64,5 cm, huvudmått 43 cm. Han har ökat 600 g och växt 3 cm på tre veckor.. Han är 9,5 veckor..

Vi kom fram till att både jag och Sixten mår bättre om jag slutar amma eller iaf minskar och bara ammar nätter eller så.. När inte jag mår bra gör ju inte han heller det! Sixten vägrar fortfarande napp och hon tycker vi ska fortsätta truga så kommer han nog ta den tillslut för han behöver det för han har sånt stort sugbehov..

Snön vräker ner och har gjort hela dagen men de har inte plogat så var riktigt tungt att gå bort till bvc och tillbaka.. Det har nog kommit 1 dm idag redan!! 

Svar på tråden December Bebis 2010 :)