• LinnV

December Bebis 2010 :)

Maria: Vilken jobbig start men skönt att det löste sig och att ni mår bra nu! Grattis till Leo {#emotions_dlg.flower}

• LinnV
    Mysmamma70 skrev 2011-01-11 17:51:08 följande:
    Däremot har hon lite torsk på tungan. Någon fler som har det?
    Sixten har det, pratade med bvc om det men så länge det inte är i gommen och på kinderna behöver man inte göra något åt de.
  • LinnV

Jag håller på att gå under Jag har inte en sek lugn och ro på dagarna så jag hinner göra något, dessutom vaknar han ca en gång i timmen hela nätterna.. Han sover ca 3 tim totalt på dagarna och då oftast 10-15 min i taget och bara i famnen. Han blir jätte grinig för att han inte sover så han kan knappt ligga för sig själv. Går vi ut och går sover han tills vi kommer innanför dörren hemma.. Jag orkar inte, har hjärtklappning och huvudvärk för att jag är så slut

• LinnV
    Cissi7006 - 4 månader?! Hur orkar man? Jag är död efter att ha haft det såhär snart en vecka

ÄlskarNova - Jag har en bärsjal som jag inte lärt mig knyta än, ska ta tag i det i morgon! Har en babybjörn också men får fruktansvärt ont i ryggen av den.. Jag har inget körkort så är svårt att åka en sväng med bilen. Men det är samma där, han vaknar nästan direkt vi kommer in.. Jag försöker liggamma men han blir så arg så måste sitta upp, senaste nätterna har jag somnat sittande i soffan..

Han var duktig att ligga själv innan han började sova såhär dåligt, satt i babysittern eller låg på golvet ganska mycket.. Det värsta är ju att jag har min stora tjej hemma och hon får verkligen ingen tid med mig utom när jag nattar henne Dagis är på andra sidan stan så är bara krångligt att ta sig dit med henne..

ludicrous - Min mamma försöker komma och avlasta mig lite men hon jobbar mycket, enda släkting jag har här. Min sambo kan ta honom ibland på kvällarna men när han gnäller kan jag iaf inte slappna av och somna.

Tack för alla tips och stöttning tjejer Hjärta 
  • LinnV

Suzzy: Grattis till Loke {#emotions_dlg.flower}

Jag tror jag fått svamp på bröstvårtorna, har fått jätte ont och de har fått en helt annan färg.. Han har torsk men inte mycket, har köpt wicheyvatten så får hoppas det hjälper..

• LinnV

Efter hur lång tid ska stygnen lossna? Ett lossnade för mig idag och sixten är 5½ vecka nu..

• LinnV

Hej tjejer!

Är in varje dag och läser men orkar inte skriva.. Sixten sover fortfarande dåligt och jag är helt slut.
    Har varit på bvc idag men hon hade inga tips utan jag skulle försöka få avlastning bara. Det blir bättre när han blir äldre sa hon så hoppas det vänder snart! 

Han vägde 7175 g och var 61,5 och huvudomfång 42,4 cm och han blir 7 veckor på söndag så han är riktigt stor för sin ålder. Ligger på översta kurvan på vikt och näst översta på längd. Var läkar kontroll idag och hon tyckte Sixten var fin i huden och stark och stabil för sin ålder. Allt såg bra ut

• LinnV

Glömde skriva att han gått upp 900 g och växt 2,5 cm på längden på 18 dagar! Han är otrolig min dunderklump ♥

• LinnV
    delifi2 skrev 2011-01-21 12:53:52 följande:
    usch vad jobbigt. Hoppas verkligen att det blir bättre snart.
    Ger du tillägg eller ammar du bara?
    Olivia började sova bättre när vi gav tillägg efter amningen
    Tack, det hoppas jag med, orkar snart inte mer, man går som i en dimma hela tiden..
    Jag helammar, han vill inte ha ersättning. Men köpte en ny flaska igår så ska prova den, kanske går bättre då.. 
  • LinnV
    Jenni78 skrev 2011-01-21 15:40:04 följande:
    WOW! Förvånad

Och min tjej är 7 veckor idag. Vi har något att fira varje fredag. Hjärta Vägde 4372g på första läkarbesöket i onsdags. 55,5 cm. Hade krympt en cm sen sist...Tungan ute Och idag vågade jag mig till affären alldeles själv. Har nån slags barn-skriker-i-butik-fobi. Men det gick bra. Köpte lite goda ostar, lite från charken och räkor. Mannen min har köpt torr cider till mig. Najs.
    Sixten vägde 5135 g när han föddes så han har gått upp 2 kg nu Tungan ute
    Det tog tid innan jag vågade gå till affäen med Sixten också, är fortfarande nervös så min sambo får storhandla själv medan jag småhandlar sånt han glömt..
Svar på tråden December Bebis 2010 :)