• LinnV

December Bebis 2010 :)

AnnaCL - Jag har jätte ont mellan skuldrorna och i axlarna, tror också det beror på hur jag sitter när jag ammar. Jag bär Sixten ganska mycket och han väger nästan 6,3 kg och bär alltid på samma sida.. Sen känner jag mig svagare efter förlossningen, har absolut inte samma styrka i kroppen som jag haft.. Får börja träna upp det igen när jag orkar! Att vara gravid är en stor omställning för kroppen så tar väl ett tag innan allt blir som vanligt igen..

• LinnV
    Mysmamma70 skrev 2011-01-05 00:21:17 följande:
    Har bytt pyjamas på lillan för fjärde gången nu - är det fler som är små mjölkfrossare och kräkmaskiner?
    Jag har, men han har såna där haklappar i frotté på sig nästan jämt för att jag ska slippa byta kläder hela tiden..
  • LinnV

Skönt för er som får sova på nätterna, Sixten är vaken en timme i taget två gånger varje natt. Han äter och sen vill han sitta och mysa och sen amma igen..

Min prins blir 1 månad gammal idag ♥
    Har haft en kompis här idag som har en dotter som är 3 dagar äldre än Sixten, hon är såå liten, väger 2 kg mindre än min dunderklump och är 5 cm kortare.. Förstår inte hur stor min klump är egentligen, men bredvid henne ser man verkligen..
    Här är hon och min knubbis ♥

• LinnV

Stefanie: Jag samsov med min dotter, ammade i säng och jag somnade precis som du.. Tror också på att mammorna håller koll fast de sover. Jag tror barnen  mår bra av att samsova, gjorde det med henne tills hon var 3,5 år.. Sixten däremot sover inte alls om han ligger med oss, han vill ligga i sin säng.. Sitter i soffan i vardagsrummet och ammar på nätterna för han vägrar äta om jag ligger ner, så är vaken totalt 2-3 timmar per natt med honom.

• LinnV

Är helt slut idag, Sixten hade så ont i magen igår så han skrek en hel timma, sen somnade vi vid 23.30 och sen vaknade han kl 1, 3, 5, 6.45, 8 och är vaken ca 30 min i taget, äter, byter blöja och ska mysa sen.. 

Har magknip och svårt att gå på toa för jag får aldrig äta i lugn och ro.
    Min sambo tycker alltid jag ska ta Sixten när vi äter för att jag kan äta samtidigt som jag håller honom men det är stressande för mig så bara kastar i mig maten.. Sixten sover knappt på dagarna så kan inte passa på att äta då heller.. 

• LinnV
    Emelle skrev 2011-01-06 17:36:22 följande:
    Agnes har också en förmåga att alltid vakna när vi ska äta. Men vi byts om att hålla henne och väntar på varandra även om en bli klar mycket tidigare.
    Kan ni inte göra så...Inte schysst att alltid låta dig ta honom väl?

Vad skönt att ni kan lösa det så! Nej jag tycker inte heller det är schysst, som sagt jätte jobbigt för mig. Möjligtvis att han kan ta Sixten när han ätit men då får jag vänta länge och sen värma upp maten igen.. 

Jag har försökt att äta precis när han ätit och somnat men han vaknar alltid iaf, han sover nästan bara om han får sova i min famn.. 
  • LinnV
    pickaboo skrev 2011-01-07 16:43:48 följande:
    Nu är lillasyster 1 1/2 vecka gammal och allt går jättebra! Stygnen i underlivet har nästan försvunnit och jag känner mig nästan återställd, förutom att jag inte kan knipa av strålen när jag kissar.

Är det fler som har detta bekymmer?
    Det tog nästan 4 veckor innan jag kunde knipa av strålen ordentligt så det blir snart bättre ska du se.
  • LinnV

Sixten fick 60 ml ersättning igår kväll och sen ammade jag, efter det sov han 4 timmar!! Det har han inte gjort en enda gång sen han föddes, var heelt underbart att få sova. Antar att eftersom han är så stor behöver han lite mer för sen under natten vaknade han varannan timme igen och ville amma.. 

• LinnV

Oj att ni ens orkar ha sex Förvånad Vi har inte många min över för varandra och jag känner mig så osexig så skulle inte kunna visa min naken för någon än, inte min sambo heller.. Sen hatar jag blod, har inte sex när jag har mens heller. Blöder några droppar om dagen just nu men det är för mycket för mig.. Vi har inte haft sex sen sept och kommer inte ha det på ett par månader så jag hinner gå ner massa i vikt..

Svar på tråden December Bebis 2010 :)