• LinnV

December Bebis 2010 :)

Emynem skrev 2010-12-29 18:30:10 följande:
    Jag ska också till BVC på måndag så ska fråga där jag med.
    Lyx att få sova till 08! Haha, när går hon och lägger sig på kvällen?

Hon har alltid varit morgontrött så är riktigt skönt! Hon lägger sig vid 20 men ligger och bläddrar i böcker ett tag innan hon somnar, så hon somnar väl vid 21..
  • LinnV
    God fortsättning!!

Vi är hos svärföräldrarna, har sovit här i natt. Vi fick tre rätters middag här igår, riktigt skönt att slippa fixa mat själv Blev tunnbröd rullar med skinka eller räkor, gorgonzola fylld oxfilé med potatisgratäng och choklad fondue med massa frukter. Super gott!

Jag vill absolut inte ha några fler barn!! Smärtan under graviditeten och förlossningen kommer jag aldrig någonsin gå igenom igen, det är det värsta jag någonsin gjort.. Det sägs att man glömmer men tror aldrig jag kommer göra det, han är bara 4 veckor i morgon men jag har bestämt mig! Vill egentligen ha fler barn men det är inte värt det..

Sixten ligger och sover ute i sin vagn just nu, kom hem för en timme sen men han sover fortfarande, men jag kollar till honom varannan min typ så han sover och andas, känner mig jätte hönsig..
  • LinnV
    AnnaCL skrev 2011-01-02 10:20:13 följande:
    Dum fråga, men ni som har barn har något av era barn fått magsjuka när de varit jättesmå? Fattar man att det är magsjuka? Hon bajsar gulsmetigt massor med gånger per dag i vanliga fall och kan kräkas lite en stund efter amning. Kräk och bajs, men ändras det mycket om de har magsjuka?
    På föräldrautbildningen sa de att bebisar som helammas är immuna mot magsjuka. Vet inte om du ammar men om du gör det så ska han klara sig!
  • LinnV
    LokesMammi skrev 2011-01-02 16:01:27 följande:
    Ok! =) Ja, alla säger att jag är knäpp som tycker att jag är för gammal, men har man en tanke i huvudet att allt ska vara klart innan man är 30 så.......... :/
    Är du knäpp måste jag vara hel tokig Jag har sagt hela tiden att jag inte vill ha barn efter jag fyllt 25, känner att det är för gammalt. Men det är väl mest för att min dotter är 10 år då, fick henne när jag var 15. Är 21 nu och fått mitt andra och sista barn!
  • LinnV

Jag har sån ångest för vad jag ska använda för skydd.. Jag har provat så gott som allt utom spiral eller stav för jag vill inte "stoppa in" något och inget har fungerat, blivit gravid med allt utom mini-piller men mådde dåligt av de istället.. Hade jag varit över 25 nu så hade jag steriliserat mig!!

• LinnV
    Emelle skrev 2011-01-02 17:50:47 följande:
    Åååå, jag är riktigt glad!!

Läs på min blogg om ni vill

martinaupdate.blogspot.com/
    Vad skönt! Jag gick upp 24 kg när jag var gravid, har gått ner 12 kg nu till 75,1 Fattar inte hur jag ska kunna gå ner alla kg. Men i morgon börjar vi med GI här hemma. Promenader får vänta då jag får så himla ont i livmodern och blöder mycket mer efter att jag gått långt.. 
  • LinnV
    Emelle skrev 2011-01-02 19:20:23 följande:
    Jag får också ont om jag går fort...
    Undra hur länge det håller i sig. Minns inte detta från tidigare graviditeter...
    Jag med, eller om jag går i uppförsbackar, alltså anstränger mig riktigt.. Jag hoppas det bli bättre snart för vill vara fin till dopet i slutet av feb/ början av mars, minns inte det efter dottern men fick foglossning efter att hon var född så kunde inte gå därför..
  • LinnV
    Stackars Sixten har haft jätte ont i magen hela dagen idag Han har gnällt hela dagen.. Han sover några minuter i taget och vaknar med magknip och skriker lite och somnar sen igen om han får ligga på mage på mina ben.. Jag åt köpt potatissallad igår som det var massa lök i så antar att det är därför..

Har iaf varit på bvc idag, han blir en månad på onsdag. Han vägde 6285 g, 59 cm lång och 41 cm i huvudomfång så han växer så det knakar. Min dotter vägde 6290 g när hon var tre månader.. Jag hade 1000 frågor fast jag haft barn innan, så mycket ja inte kommer ihåg.. Har nog fått världens gulligaste bvc sköterska   

Majorima: Jag förstår dig precis. Jag har haft ångest för att jag inte känt att jag är en bra mamma, jag har haft jätte mycket krav på mig själv men nu tar jag det som det kommer. Jag gör mitt bästa, sen kan jag inte göra mer! Jag började känna så i natt, nu kännas allt helt annorlunda, kan inte förklara men allt känns super bra helt plötsligt! Men förlossningen kan jag inte tänka på, har fortfarande mardrömmar om den.. 
  • LinnV

Mamma smurfen: Min foglossning försvann helt för några dagar sen och Sixten är fyra veckor nu.. Hoppas du slipper din snart också!

Har varit en lång dag idag, min sambo kom hem först vid 19 och Sixten har skrikit och gnällt hela tiden han varit vaken och bara sovit om han legat på mig sen 6 i morse.. Hade fem minuter då han sov själv då passade jag på att städa.. Nu har vi köpt Miniform och han verkar redan ha lite mindre ont i magen.. Hoppas det håller i sig så han slipper ha så ont.. 

Svar på tråden December Bebis 2010 :)