-
Ja, det är väldigt olika från person till person! Jag fick krysta i 20 min, tog bara 15 min med dottern men Sixten huvud fastnade och det tog två krystvärkar att krysta loss det..LokesMammi skrev 2011-02-10 15:47:55 följande:Oj, för mig tog det ett dygn efter vattnet gick o lite mera än en timma o krysta. Fick sy sammanlagt fem stygn. =) -
hej å hå, igår hade vi barnkalas för stora tjej som blir 6 år på onsdag. Var 8 tjejer här som busade och hade sig! Var drygt att fixa klart allt med Sixten i bärselen men det gick! Sixten blev hungrig mitt i allt så sambon fick ta hand om de ett tag men det gick bra! Idag kommer mamma och hennes nya kille hit och fikar och svullar semlor
Sixten ramlade ur sängen i natt
Han låg på mig och jag låg lite längre ut än vanligt.. Jag kunde knappt sova efter det. Han mår bra och är sig själv så är inge orolig men har så dåligt samvete
-
Jag vet hur det ärludicrous skrev 2011-02-16 06:50:45 följande:Det blev matning varannan timme i natt med..wiiie.
Sixten äter varannan timme dygnet runt nu igen, förut sov han iaf tre timmar, de är väl inne i en till växt period så de behöver mer mat. Provade igår om han klarade sig längre med ersättning men åt 180 ml och ville äta efter två timmar igen iaf.. Iofs behövs det väl mycket mat när man väger nästan 8 kg.. -
Sixten har haft sån magknip de senaste nätterna så kom på igår att vi köpt ny kaffesort, kanske beror på det?! Har iaf inte druckigt något kaffe idag så är sjukt trött och har huvudvärk.. Är det inte bättre i natt vet jag inte vad det kan bero på..
Idag fyller min stora tjej 6 år
Men jag får inte träffa henne.. Hon är hos sin pappa den här veckan. Det brukar bli så, men i år känner jag mig jätte ledsen, vill ju få ge frukost på sängen och mysa med henne..
Sixten sover så gott som bara i bärsele eller när vi är ute och går, men när han är vaken har han blivit världens gladaste, sitter och skrattar och pratar och har massa roliga ljud för sig! Tänk att han redan är 10½ vecka, och vad mycket som hänt på de veckorna.. Har hunnit baka lite till hans dop nästa vecka, bara tårta och chokladbollar kvar! -
Efter förlossningen har jag inte varit mig själv, har inte känt igen mig.. Men har inte tänkt så mycket på det innan för jag tänkte att det säkert går över, men Sixten är 11 veckor i morgon och jag mår bara sämre.. Pratade med en kompis om det igår och hon sa att jag måste fått en förlossningsdepression, jag har inte tänkt i de banorna ens men jag tror det måste vara så. Har läst lite om det och ALLT stämmer in, varför har inte jag insett det innan. Och ingen i min närhet har förstått det heller.. Trodde jag blivit knäpp som inte kunnat njuta utan bara tycker allt är jobbigt och krångligt osv..
Kände mig deppig redan som gravid men efter min jobbiga förlossning har det bara blivit värre och värre.. Känner mig så dum som inte insett det själv och gått med mina jobbiga tankar utan att förstå varför.. Ska försöka ringa på måndag till bvc psykologen så jag får träffa henne och prata, tycker såna samtal är jobbiga men jag måste ta mod till mig för barnens skull!
Förlåt för ett rörigt inlägg men allt är rörigt i mitt huvud just nu.. -
Tack för era ord tjejer, väntar på att telefontiden ska börja så jag kan ringa och boka tid.. Känns lite bättre iaf att jag förstår varför jag mår som jag gör! Mamma har lovat att hjälpa mig lite mer med Sixten, avlasta mig lite, för min sambo har fått jobb och jobbar nästan hela dagarna nu, även helger..
I helgen kommer min pappa och båda mina syskon sova hos oss och min mormor och moster hos min mamma men kommer vara här mest hela tiden (bor nästan granne med min mamma) så kommer nog vara trött och slut efter den här helgen.. De kommer hit för vi ska ha dop på lördag och på söndag ska vi fira min dotter igen. -
Ringde för att boka tid för att få komma och prata med någon, hon ställde lite frågor och var jätte trevlig! Men de har väntetid på några månader.. Känns jobbigt att vänta så länge men har väl inte så mycket att välja på..
-
Tack för tipset, ringde och frågade och var lika här! Fick en tid om två veckorsweet86 skrev 2011-02-21 17:42:27 följande:Linasmama: min BVC har samarbete med psykologer och kuratorer så man snabbt kan få hjälp om man mår dåligt. Kolla hur det är hos dej, det är länge att vänta månader, det är nu du behöver prata.... Lycka till
-
Måste ringa mvc i morgon och boka tid för efterkontroll, har inte orkat ringa än.. Sixten är 11 veckor så är ju på tiden!! Känns inte riktigt bra så tänker inte ha sex innan jag varit där..
Sixten har fått torra fläckar på magen och benen, de började för ett par dagar sen och har blivit mer och större. Smörjer med fet salva men det blir iaf inte bättre. Ska ringa bvc i morgon, de hade stängt idag så tänkte fråga er så länge om ni har något tips eller idé vad det kan vara?! Är han bara torr eller kan han helt plötsligt reagera på tvättmedel/sköljmedel, vi har inte bytt.. -
Idag har vi haft dop
Var super mysigt, det blev en riktigt bra dag. Sixten skrek inget alls i kyrkan utan tyckte bara det var kul att ha så mycket folk att titta på! Bilder kommer när jag orkar, är heelt slut nu.