• LinnV

December Bebis 2010 :)

Hur gör man hjärtan? Ni har gjort det i tråden med födda barn men jag fattar inte hur, jag gjorde fel :-P

• LinnV

2 barns mamma84: Tack för hjälpen i andra tråden

Då blir det ungefär lika lång tid mellan bvc besöken för dig med..
    Tack så mycket, jag stör mig så på den knölen för att alla andra tjatar om den, så behövde nog höra att någon tyckte han var söt iaf.. Jag tycker han är söt iaf men så tråkigt att alla ska haka upp sig på den..

• LinnV
    NhjärtaD skrev 2010-12-22 13:24:25 följande:
    Ja det är lite konstigt, ibörjan vill de juh ha koll på så de går upp i vikt osv. ring & kolla så det är rätt om du vill...'

jaha, oj jag hade blivit jätte rädd först om lillan hade haft det, blev ni det? Det är inget han lider av ele så? Ser lite läskigt ut, men det är nått man vänjer sej vid han är juh super söt Vår lilla har storkbett, men det är inget vi tänker på nu, först sa de att det var blåmärken efter förlossningen, men det visade sej att det inte var det.
    linasmama skrev 2010-12-21 22:03:10 följande:
    Hur gör man hjärtan? Ni har gjort det i tråden med födda barn men jag fattar inte hur, jag gjorde fel :-P
    Symbolen jämte gubben finns det hjärtan, men det har du säkert fått svar på
    Han hade gått upp 520 g på 8 dagar när hon var hemma hos oss så hon tyckte väl han gick upp ordentligt.. Jag orkar inte ta det nu före jul iaf. Men jag ser på honom att han blir tjockare så är nog inga problem, jag är inte orolig

Bm hann berätta vad det var för något innan jag la märket till den, annars hade jag nog blivit rädd. Vill ju inte att han ska se ut så hela livet.. Han märker inte av den alls. han sover på den och så.. Den är läskig att känna på, den är alldeles mjuk..

Jaha, nej det hade ingen svarat på men nu vet jag, tack  
  • LinnV

GRATTIS till alla bebisar {#emotions_dlg.flower}

Här hemma är vi förkylda allihop Sixten har klarat sig ganska bra som tur är, han är bara täpt i näsan. Jag och sambon är genomförkylda.. Känns tråkigt att äta all julmat utan att ha någon smak..

Sixten vill inte alls sova på nätterna, han sover mer om dagarna istället, men då har jag massor att fixa.. Han var vaken 1½ timma i sträck i natt två gånger!! I natt får Johan vara uppe om Sixten inte vill sova. Jag är inte människa om jag får sova 3 timmar på en hel natt..  

I morgon ska vi fira jul hos Johans morbror, det blir 32 (!!) st som ska dit så blir fullt upp. Det är första gången de flesta träffar Sixten dessutom..

GOD JUL till er alla  

• LinnV

Moma: hoppas det sätter i gång prdentligt nu så du slipper gå runt med massa jobbiga värkar..

Här hemma har vi det lite jobbigt just nu. Sixten har så ont i magen, riktig magkip. Ska köpa miniform (eller vad det heter) i morgon och så får jag ringa bvc på måndag. Han sover 30 min i stöten om han får ligga i knät och vaknar sen och har ont Han sover inte alls om han ligger själv.. Vi är trötta och helt slut här hemma nu, vi får knappt sova alls någon av oss..

• LinnV

Grattis moma!!

Sixten har faktiskt sovit ganska bra i natt, vaknat varannan timma och ätit men sen smnat om direkt och sovit gott mellan. sov mellan 22-08 Hoppas det håller sig såhär nu! 

• LinnV
    ludicrous skrev 2010-12-26 19:00:06 följande:
    Går det att ladda upp bilder via iPhone?

Moma- härligt att du känner så :) för mig är detta helt klart sista. Tänker inte gå igenom en förlossning igen. Jag är inte skapt för att föda barn helt enkelt o kroppen motarbetar sig själv under förlossningen. Är så nöjd med mina små stjärnor jag redan har ;)
    Jag krystade i 30 min drygt och huvudet fastnade.. Satan vad ont det gjorde o ingen lustgas under krystningar heller :(
    Sixtens huvud fastnade också men jag fick krysta i två värkar så kom det loss.. Finns inte en chans att jag går genom en förlossning till heller, har fortfarande mardrömmar efter min.. Öppnade mig 10 cm på ca 2 timmar så hann inte med någon bedövning alls..
  • LinnV

Min sambo har blivit magsjuk Sixtens kusin var det så han har väl blivit smittad av henne. hoppas bara resten av oss inte blir det, det räcker väl med att vi är förkylda allihop..

Ida90: Jag var svettig hela den sista månaden. Fick som vallningar, men det går över efter att bebisen är född  

• LinnV
    ludicrous skrev 2010-12-28 11:15:22 följande:
    Hur gör ni andra ammande med kaffe?
    Jag dricker ett par koppar kaffe om dagen. BM sa att man kan dricka så mycket man ville när jag frågade..
Svar på tråden December Bebis 2010 :)