• Little Ms Chatterbox

Mega -Omega till alla! :-)

Här kan vi samlas och diskutera runt omega 3 och 6. Både ni som äter det själva eller ger era barn av olika anledningar

Det här är den 8:e på tråden om Omega. Oljan som bland annat har fått barn att sova bättre, bli gladare, bättre koncentration, bättre aptit, jämnare humör, utläkta eksem, försvunnen hyperaktivitet och mycket annat.
    Här skriver även vi även om hur vi vuxna upplever effekten av Omega. Mjukare leder, bättre humör, mer ork med "monsterungar" PMS, koncentrationen, bättre minne, mm, mm...

Här kan du hitta lite tips om vad man kan göra för att få barnet att lättare ta sin omega, för en del barn gillar inte smaken.
    Vilka smaker och om man bör välja kapslar eller flytande.
    Var du kan köpa Omega någonstans.
    Vad de olika oljorna är för något. Omega-3, -6, -7 & -9
    Omega vid graviditet och amning

Den första tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-278/m33539036.html
    Den andra tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-95/m36210758.html
    Den tredje tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-95/m39439172.html
    Den fjärde tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-95/m42829983.html
    Den femte tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-95/m45208352.html
    Den sjätte tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-95/m47678173.html
    Den sjunde tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-95/m49692692.html

Här skulle det stå något smart och fyndigt
  • Svar på tråden Mega -Omega till alla! :-)
  • Soffifi

Hej!

Kan någon hjälpa mig att reda ut vad skillnaderna är mellan dessa:

Eskimo Kids
    Eye-Q tuggisar
    MorEPA tuggisar
    Pharbio Omega-3 Barn

Vi har en dotter med eksem, vad är bäst? Ingen ADHD eller så..

TACK! 

• Majlo
    Little Ms Chatterbox skrev 2011-05-26 19:54:08 följande:
    Nej det behöver du inte.
    Men man kan ändå behöva ge lite mer än 2 Eye Q om behovet av Omega är större. Tex många med ADHD tar mer än 2 om dagen. Det är något som man får prova sig fram för att hitta rätt dos på.
    Är det någon speciell effekt du är ute efter?
    Tack för snabbt svar.
    Jag vet inte riktigt vad jag e ute efter faktiskt...
    Min son sover sååå fruktansvärt oregelbundet så ibland känns det inte som MorEPA hjälper mot just det...
    Vat inte alls bara att jag vill ge det bästa till mitt barn 
    Gullungarna Alva-06 & August-08
  • MorAnna79

Vilken sida på nätet är det billigast att skicka efter Morepa smart fats på? tips!!

• Evelina

Hej köpt Eye Q tuggisar,jordgubb,blä säger sonen och jag själv.Smakar som plast med lite jorgubbsinnehåll.Usch kanske passar andra men nu får jag ta dem själv,svälja alltså.Kan ju inte kasta hela burken.
    Får köra flytande till lilla sonen som är 4 i sommar.Tyvärr finns ej så många smaker i flytande Eye q

• Majlo

Jag köpte oxå EyeQ tuggisar, men A leker mest fattar inte riktigt att han ska tugga lixom
    Men jag gör som tididare, sicker hål och trycker ut i nån typ av dricka 

Gullungarna Alva-06 & August-08
  • Limja

Jag tänkte köpa eyeqtuggisar till min son. På jakt efter ett  inköpsställe hittade jag feelunique.com, en brittisk nätshop som skickar fraktfritt (!) även till Sverige.
    Är det nån som har testat att köpa därifrån? Det verkar vara rejält billigare än t ex vitaminvaruhuset.se.

• HäckHäxan

Favoriserar... inför framtida bruk. Funderar på att sätta min dotter på Omgea, allra helst som vi inte alls äter fisk så ofta. Kanske mig själv också, får se på det.

Om du har ett paraply uppstoppat i röven, fäll inte upp det!
  • HäckHäxan
    Little Ms Chatterbox skrev 2011-07-13 00:51:01 följande:
    Häck Häxan--> Vad för effekt är du ute efter på din dotter? Och till dig själv? Är det något visst märke som du funderar på?
    Jag köpte från ett norsk företag förut, fiske någonting, deras olja var iaf 70% och inte 30-35 som de flesta andra är. Jag gillade den, det var på den tiden till min sambo som hade adhd och till mig själv och min jävla pms, plus att jag kände att gör de ingen nytta så skadar det iaf inte

När det gäller dottern så känner jag väl lite samma, det skadar iaf inte och de är bra för lederna.

Vet inte om jag vill att hon blir mer koncentrerad eller lugn för då kommer hon pressas ännu mer än hon redan gör i dagsläget, alla tror att hon är en för liten 4-5 åring, fast hon är 3½, hon är före sin tid och det glömmer många rätt ofta, jag också, förskolepersonalen med, det är en fördel att hon är kort i rocken så att säga.

Undra om den inte hette fiskeålens eller nått liknande, gahh hatar att tappa bort ord, tror jag har en burk någonstans, måste kolla det.
    Om du har ett paraply uppstoppat i röven, fäll inte upp det!
Svar på tråden Mega -Omega till alla! :-)