• TB1

Inga spermier..

Idag har våran värld gått under.. Dom hittade inga spermier i provet usch vi är så ledsna! Läkaren skulle skicka en remiss till ureolog eller hur det nu stavas.. FAN!!!

Vad händer nu?.. nån mer som sitter/suttit i samma situation och hur går det/har gått för er? Snälla ge oss hopp

• Svar på tråden Inga spermier..
  • Memphis
    H44 skrev 2011-07-10 11:33:17 följande:
    Hallå alla.. Hur mår nu hur har ni det?

Hejsan!

Här ligger barnplaneringen på is tills dom hör av sig med kallelse till biopsin. Lär ju inte bli förrän dom öppnar igen i slutet av juli.
    Men vi har fullt upp med bröllopsplanering och det är verkligen skönt att ha tankarna på annat håll så man inte blir alldeles knäpp av väntan!

Hur har du det?
    Funnit någon ro i alla förvirrade tankar kring allt?
  • Aurora1979

Memphis: Vi planerade oxå bröllop under hela tiden vi väntade på att komma igång med behandling osv. Mycket smart drag för att få sig på andra tankar! ;) När är den stora dagen?

• Memphis
    Aurora1979 skrev 2011-07-12 18:23:42 följande:
    Memphis: Vi planerade oxå bröllop under hela tiden vi väntade på att komma igång med behandling osv. Mycket smart drag för att få sig på andra tankar! ;) När är den stora dagen?

Ja! Jag sa senast igår till min sambo att det är toppen att vi har bröllopet.
    Det faller sig så att vi gifter oss den 20 augusti, sen åker vi på en liten mini-moon till Göteborg ett par dagar, och den 25 aug har vi vårt kuratorssamtal!
    Hade vi "bara" haft kuratorssamtalet på gång hade man ju blivit knäpp av nervositet, men nu flyter det ihop bra med alla nervositet man har överhuvudtaget i och med bröllopet :)

Bra energier är välbehövda sånna här tider! :)
    Grattis till äktenskapet då får jag säga till dig! :D
  • Aurora1979

Memphis: haha, då gifter ni er samma helg som vi gjorde förra året. Vi har bröllopsdag 21 augusti. :D Och vi hade oxå kuratorsamtal där i krokarna, faktiskt samma vecka som bröllopet så det var lite småstressigt. Bröllopsplanerande under den långa väntan var otroligt skönt för det tog verkligen bort många av tankarna om IVF:en. Sen var det som att bekräfta för oss själva att vi tar oss starkare ur en kris och ÄR menade för varandra. För många par är IVF nästan som en dödsstöt för förhållandet har jag hört men för oss har det varit tvärtom. Vi har verkligen fått kämpa IHOP.

• H44

Memphis:: åå underbart att ni ska gifta Er. Vi gjorde det i februari i år på en strand i Thailand :).. Vi mår sådär.. Väldigt upp och ner. Är otroligt känsliga och jag blir lätt ledsen.. Tårarna kommer lätt vad det än gäller något som känns jobbigt eller typ en bra film.. Vill så gärna få mera klarhet i allt.. Få en tid inför det som komma ska.. Min mans kromosomprov skulle vara klart denna v men eftersom det är stängt ett par v till dröjer de säkert med svaret tills de öppnar igen mitten på aug.. Fy känns så länge dit! Men vi alla får försöka njuta av sommaren nu. Kram På Er

• Memphis
    Aurora1979 skrev 2011-07-15 12:54:09 följande:
    Memphis: haha, då gifter ni er samma helg som vi gjorde förra året. Vi har bröllopsdag 21 augusti. :D Och vi hade oxå kuratorsamtal där i krokarna, faktiskt samma vecka som bröllopet så det var lite småstressigt. Bröllopsplanerande under den långa väntan var otroligt skönt för det tog verkligen bort många av tankarna om IVF:en. Sen var det som att bekräfta för oss själva att vi tar oss starkare ur en kris och ÄR menade för varandra. För många par är IVF nästan som en dödsstöt för förhållandet har jag hört men för oss har det varit tvärtom. Vi har verkligen fått kämpa IHOP.

Världen segaste människa är jag! Men det har verkligen varit fullt upp! Haha :P
    Kul att vi gifter oss exakt ett år efter er! Världen är bra liten :)
    H44 skrev 2011-07-15 23:36:27 följande:
    Memphis:: åå underbart att ni ska gifta Er. Vi gjorde det i februari i år på en strand i Thailand :).. Vi mår sådär.. Väldigt upp och ner. Är otroligt känsliga och jag blir lätt ledsen.. Tårarna kommer lätt vad det än gäller något som känns jobbigt eller typ en bra film.. Vill så gärna få mera klarhet i allt.. Få en tid inför det som komma ska.. Min mans kromosomprov skulle vara klart denna v men eftersom det är stängt ett par v till dröjer de säkert med svaret tills de öppnar igen mitten på aug.. Fy känns så länge dit! Men vi alla får försöka njuta av sommaren nu. Kram På Er
    Vad fint det låter att gifta sig på Thailand! Ett härligt minne kan jag tänka mig! :)
    Hur är det med dig?
    Har du kunnat finna något lugn i det hela?

Vi fick ju en tid till kurator den 25 augusti (tätt inpå bröllopet!)
    Men dom ringde i dagarna här till min sambo och sa att eftersom dom ska göra en testikelbiopsi är det bättre att ta den först, hittar dom något så är ju inte kuratorssamtalet aktuellt! (HÅLLER TUMMARNA!!)
    Men som sagt, vi törs inte hoppas så vi låtsas som att vi är lugna som filbunkar och tar det som det kommer.
    Men snacka om att det finns mycket att vara nervös för nu! Men ja, det är nog positivt att det är samma vecka, hade det gått fyra veckor mellan bröllop och biopsi och sen ytterligare två veckor för kuratorssamtal så hade man ju dött av påfrestade nerver.

Men iaf, 25 augusti får vi reda på om min sambo (man vid det laget, hihi) kan bli biologisk pappa till vårt barn! Spännande!

• TB1
    Memphis skrev 2011-07-29 13:40:31 följande:

Världen segaste människa är jag! Men det har verkligen varit fullt upp! Haha :P
    Kul att vi gifter oss exakt ett år efter er! Världen är bra liten :)
    H44 skrev 2011-07-15 23:36:27 följande:
    Vad fint det låter att gifta sig på Thailand! Ett härligt minne kan jag tänka mig! :)
    Hur är det med dig?
    Har du kunnat finna något lugn i det hela?

Vi fick ju en tid till kurator den 25 augusti (tätt inpå bröllopet!)
    Men dom ringde i dagarna här till min sambo och sa att eftersom dom ska göra en testikelbiopsi är det bättre att ta den först, hittar dom något så är ju inte kuratorssamtalet aktuellt! (HÅLLER TUMMARNA!!)
    Men som sagt, vi törs inte hoppas så vi låtsas som att vi är lugna som filbunkar och tar det som det kommer.
    Men snacka om att det finns mycket att vara nervös för nu! Men ja, det är nog positivt att det är samma vecka, hade det gått fyra veckor mellan bröllop och biopsi och sen ytterligare två veckor för kuratorssamtal så hade man ju dött av påfrestade nerver.

Men iaf, 25 augusti får vi reda på om min sambo (man vid det laget, hihi) kan bli biologisk pappa till vårt barn! Spännande!

Jag håller mina tummar hårt för er! :)
  • H44

Memphis: Jaa Thailand var verligen underbart :) så mysigt! Bröllopet blev exakt som vi önska. Barfota på en stand i solnedgången :) Jaa fy hur mår jag.. Inte alls bra. Grinar för det minsta lilla är super känslig och nere :( Om någon frågar hur jag mår kan jag börja grina.. Jätte jobbigt! Hur mår du?? Ååå vad skönt att ni fått en tid. Önskar vi oxå får det.. Väntan är fruktansvärd! Vilket sjukhus går ni på, vet inte om vi prata om det tidigare? Lycka till!! Håller alla tummar å tår för Er!!

• Memphis
    TB1 skrev 2011-07-29 21:44:51 följande:
    Jag håller mina tummar hårt för er! :)

Tack gumman!
    Hur mår du? Haft en skön sommar hittills? Inget nytt på barnfunderarfronten?
    H44 skrev 2011-07-29 23:37:20 följande:
    Memphis: Jaa Thailand var verligen underbart :) så mysigt! Bröllopet blev exakt som vi önska. Barfota på en stand i solnedgången :) Jaa fy hur mår jag.. Inte alls bra. Grinar för det minsta lilla är super känslig och nere :( Om någon frågar hur jag mår kan jag börja grina.. Jätte jobbigt! Hur mår du?? Ååå vad skönt att ni fått en tid. Önskar vi oxå får det.. Väntan är fruktansvärd! Vilket sjukhus går ni på, vet inte om vi prata om det tidigare? Lycka till!! Håller alla tummar å tår för Er!!

Usch vad jobbigt :(
    Vet precis hur den känslan känns! Du får stå på dig och intala dig själv att du klarar vad som helst, för det gör man! Man klarar tusen gånger mer än man tror.
    Hoppas ni också får en tid snart.
    Vi går på USÖ i örebro.
    Dom är helt underbara! Vi har varit så försiktiga och inte velat tjata och gnata och pressa på, var beredd att få göra det från början. Men dom har varit så bra att dom liksom ringer och Erbjuder oss saker som vi inte ens tagit upp!
    Hur skönt som helst..
    Som nu när dom bytte ut kuratorstiden mot biopsin.
    SÅ SKÖNT när dom kan tänka och planera själva utan att man ska behöva bli en bitch som styr och ställer!

Vart går ni nånstans?
    Kanske får ni en kallelse snart, då dom borde ha kört igång igen nu efter sommaruppehållet!

Kram!
  • TB1
    Memphis skrev 2011-08-01 11:39:31 följande:
    Tack gumman!
    Hur mår du? Haft en skön sommar hittills? Inget nytt på barnfunderarfronten?
    H44 skrev 2011-07-29 23:37:20 följande:
    Usch vad jobbigt :(
    Vet precis hur den känslan känns! Du får stå på dig och intala dig själv att du klarar vad som helst, för det gör man! Man klarar tusen gånger mer än man tror.
    Hoppas ni också får en tid snart.
    Vi går på USÖ i örebro.
    Dom är helt underbara! Vi har varit så försiktiga och inte velat tjata och gnata och pressa på, var beredd att få göra det från början. Men dom har varit så bra att dom liksom ringer och Erbjuder oss saker som vi inte ens tagit upp!
    Hur skönt som helst..
    Som nu när dom bytte ut kuratorstiden mot biopsin.
    SÅ SKÖNT när dom kan tänka och planera själva utan att man ska behöva bli en bitch som styr och ställer!

Vart går ni nånstans?
    Kanske får ni en kallelse snart, då dom borde ha kört igång igen nu efter sommaruppehållet!

Kram!
    Hej .) förlåt att jag inte svarar förens nu men är inte här inne lika ofta längre. Jag mår bra och har haft en bra sommar, jobbat hela men nu är jag ledig i 2 veckor, så skönt så :) Hur har din sommar varit? Vi har inget nytt förutom att vi funderar på hur det skulle bli om man skulle flytta till Uppsala. Vi funderar nämligen på att flytta dit efter jag har gått klart skolan till nästa sommar. Vet inte alls om man får gå i Linköping då som det är planerat eller måste man byta..
Svar på tråden Inga spermier..