UngFru skrev 2011-10-19 19:19:53 följande:
Åh så spännande, all lycka till till er!
Vad roligt att ni andra verkar känna likadant som mig, att man kommer närmre varann. Känner verkligen en ännu större beslutsamhet att det ska vara vi, och ett litet barn på något sätt i framtiden. Han blir ju pappa fast han inte delar gener med barnet. Det är ju ändå vi som tillsammans bildar familj, bara det att man i så fall "lånar" gener från någon annan om det blir donation för oss.
Känns jobbigt denna väntan dock. Både han och jag vill ju veta om de kan hitta någon orsak till det här. Och lite jobbigt är det att folk frågar hela tiden om vi ska skaffa barn snart. Så fort folk hör att man är gift frågar dom, och så fort jag säger något om barn på tv eller kollar nå BB- program så frågar dom. Om jag håller i mina kompisars barn så frågar dom. Kan bli tokig på det. Många vet ju om att vi har svårt, men har inte sagt det här om spermierna till fler än mamma och mina systrar. Snart känns det dock som att det är enklast att bara säga direkt att vi vet inte om vi kan få barn, så folk slutar tjata...
Usch vad jobbigt det måste vara när folk frågar så! Så fort man gift sig får man pressen ännu hårdare på sig. Vi har varit gifta i 5 år, så jag undrar om inte de flesta börjar fatta att vi inte kan få barn? Var längesen jag fick en sådan fråga iaf... Hur länge har ni varit gifta?
Förstår att det är jobbigt med all väntan. Man vill ju veta hur man ska gå vidare!