• TB1

Inga spermier..

Idag har våran värld gått under.. Dom hittade inga spermier i provet usch vi är så ledsna! Läkaren skulle skicka en remiss till ureolog eller hur det nu stavas.. FAN!!!

Vad händer nu?.. nån mer som sitter/suttit i samma situation och hur går det/har gått för er? Snälla ge oss hopp

• Svar på tråden Inga spermier..
  • Aurora1979

Dion: Vet inte riktigt varför det blir stopp i ledarna när dem har kromosomavvikelser? Kanske är "naturens" sätt att säga att ngt kan vara fel?

• LillaRäven

Aurora79, Jo precis, någon sådant borde det vara, men det är ju lite konstigt.

Moii, hur gammal var din man när han opererades? 

• moii

Mellan 6 och 8 vid två olika tillfällen. Vet inte exakt hur gammal

• Hjärtat längtar

Min man kromosonavvikelse, han har en balanserad translokation. Inget kromosonmaterial har förlorats eller tillkommit.
    En translokation innebär överföring av kromosomala material mellan kromosomer.

Alltså Kromosnmaterial har bytt plats med varandra.
    Vi hade jätteliten chans att hitta spermier så vi valde att inte göra någon biopsi.
    Lycka till Dion!    

• H44

Dion lycka till! Min man har gjort biopsi och tyvärr hitta de inga simmare.. Så för oss blir det donation.

• LillaRäven

Tack för allt stöd! Imorgon gäller det!  

• LillaRäven
    H44 skrev 2011-10-24 23:45:52 följande:
    Dion lycka till! Min man har gjort biopsi och tyvärr hitta de inga simmare.. Så för oss blir det donation.
    Höst44, vad är eran historia? Vet ni varför de inte hittade några på biopsin? När opererades din man?
  • H44

Dion: vi har försökt ca 1 1/2 år men längtan har funnits längre.. Joo Dr tror att det beror på att min mans ena punkula opererades ned "för" sent så den mådde inte så bra när de låg längre upp i magen.. Och min svärmor har sagt att operationen var lite "krånglig" Att de egentligen ville utgöra operationen i två steg så ledarna skulle hinna med.. Tror han var runt 6 år.. Vi har i dag varit och träffat kurator å läkare för att få ordentlig information om donation.. Håller tummar och tår för er i morgon!! Lider med er vet vad ni går igenom! Finns här skriv i tråden eller privat om du vill!! Ställ 1000 frågor!!

• LillaRäven

Höst44, Tack så jätte mycket för att du vill dela med dig av dina erfarenheter! 
    Hoppas att allting kommer gå bra för er!
    Om inte vi lyckas få biologiska barn ska vi nog adoptera. Hur eller hur så kommer vi att få barn och det är skönt att veta! 

Men jag tror ju att de kommer att fungera, magkänslan säger det Glad eftersom min man opererades för pungbråck när han var några veckor och sendan opererades den ena testikeln ner när han var 2år, så känns det ända som det var vid en tidig ålder, vilken verkar ge större chanser...

• moii

Höst44 så är det för
    Min sambo också, exakt men i den normalstora finns det friska om än få spermier. Dock är det ingen kromosomavvikelse.

Svar på tråden Inga spermier..