• TB1

Inga spermier..

Idag har våran värld gått under.. Dom hittade inga spermier i provet usch vi är så ledsna! Läkaren skulle skicka en remiss till ureolog eller hur det nu stavas.. FAN!!!

Vad händer nu?.. nån mer som sitter/suttit i samma situation och hur går det/har gått för er? Snälla ge oss hopp

• Svar på tråden Inga spermier..
  • Aurora1979

Mirakel familjen: Fantastisk historia! =)

elin2011: Nej tyvärr, vi har gått på Sahlgrenska i Göteborg.   

• LillaRäven
    redhead83 skrev 2011-10-29 10:29:36 följande:
    Ok, det stämmer säkert som du säger, att analysen tar 2 veckor. Det läkaren sa när hon ringde var att det visat sig att det handlade om hormoner och inte kromosomer iallafall. Då förutsatte jag att hon också visste att det inte var kromosomerna som var orsaken. Känns dumt av henne att säga så om hon inte fått svar på kromosomanalysen än, det borde ju kunna vara både och egentligen? Men så får vi verkligen hoppas att det inte är, ett problem duger bra.
    Jo precis, hormonprovet går fort. Hoppas att ni kan få bukt på problemet. Har ni fått reda på vad som är nästa steg?
  • UngFru

Har ännu inte fått svar på varken hormonproverna eller kromosomanalysen, fick inte höra hur lång tid det skulle ta, men nästa vecka har det ju gått två veckor så kanske de är färdiga? 

Maken har lite ups and downs, och jag med. Men jag är lite mer sån när jag är orolig och ledsen, jag behandlar det till ett projekt, läser allt jag kommer över och planerar i huvudet om det blir si så gör vi så osv osv.

Känns bra att läsa om er andra, både solskenshistorier och ni som väntar på svar. Håller så klart tummarna för alla att det går som det ska och att ni får ert efterlängtade barn på ett vis eller annat!  

• LillaRäven

Mirakel familjen, vad var orsakerna till att din man var "steril"? 

• Mirakel familjen
    LillaRäven skrev 2011-10-30 09:13:44 följande:
    Mirakel familjen, vad var orsakerna till att din man var "steril"? 
    Han ahde påssjuka i tidiga puberteten. Så de trodde var pga det. Men det kan ev beror på kromosom avvikelse oxå. Fick inga konkreta svar på utreningen.
  • LillaRäven

Okej! Härligt att det ändå fungerade för er och för de andra i eran släkt

• LillaRäven

Vad tyst det blev på den här tråden....
    Jag och min man går och väntar å väntar, ska in på biopsi på tisdag. Ska bli så skönt att få ett svar efter all denna väntan! Men det är klart att det blir ett positivt besked Skrattande

• H44

Dino: vad bra att ni ska dit skönt att få ett svar snart.. Hur mår ni mitt i allt?

Svar på tråden Inga spermier..