• TB1

Inga spermier..

Idag har våran värld gått under.. Dom hittade inga spermier i provet usch vi är så ledsna! Läkaren skulle skicka en remiss till ureolog eller hur det nu stavas.. FAN!!!

Vad händer nu?.. nån mer som sitter/suttit i samma situation och hur går det/har gått för er? Snälla ge oss hopp

• Svar på tråden Inga spermier..
  • freden

Hej tjejer vill bara ge lite hopp i tråden..
    Min kille och jag försökte få barn ett tag - men ganska snabbt tänkte vi att vi kollar upp oss utifallatt... Han lämnade spermaprov jag gjorde VUL och blodprov. Allting såg bra ut hos mig men läkaren ringde upp oss och sa att de inte hade hittat några sädesceller i hans prov... chock... han fick lämna igen. Samma sak.
    De visste inte vad de kunde bero på utan skulle skicka remiss till KS i Stockholm. Under tiden gick min kille privat, till Sophiahemmet i Stockholm, för att försöka få igång en utredning snabbare. Första besöket undersökte en läkare honom och kunde direkt konstatera att han inte hade några sädesledare. Han kunde inte känna dessa. Läkaren sa att det var ovanligt, kanske hände 1-2 ggr/år och att det kunde bero på sjukdomen cystisk fibros. Han lämnade blodprov som skickades till KS och mycket riktigt - han hade den mildare formen som i många fall elder till avsaknad av sädeceller. Dock så tydde inget annat av proverna på att han inte skulle ha någon egen produktion. Han gjorde biopsi i april i år och just nu håller vi på med IVF.
    Även fast det är ovanligt så förekommer det! Han hade inga symptom annat än hosta lite mer än vanligt.

Ville bara dela med mig.. kom ihåg hur det var när vi fick beskedet.  Lycka till alla! Kramar

• LillaRäven

Höst44, just nu är det faktiskt lugnt. Känns som att vi har gått igenom den värsta smällen. Vilket var när vi fick beskedet på det andra spermaprovet som visade 0. Då kunde jag inte se att det fanns ett slut på min oro och sorg över vad som kanske kommer att vänta oss. Att få ett biologiskt barn har varit väldigt viktigt för mig för att min mor gick bort när jag bara var 1 år, så jag har aldrig haft det biologiska bandet mellan mor och dotter. Även fast jag fick en "ny mamma" senare Vi har liksom redan varit på botten. Vi försöker att tänka att resultatet blir positivt. Bättre att ta ett negativt besked när det kommer. Inte nu när vi inte vet. Jag har iaf bestämt mig för att om de hittar spermier på biopsin så ska jag ALDRIG mer oroa mig för något i för väg!!! Blåbäret, håller tummarna för att eran ivf kommer gå bra!

• freden
    LillaRäven skrev 2011-11-03 08:12:47 följande:
    Höst44, just nu är det faktiskt lugnt. Känns som att vi har gått igenom den värsta smällen. Vilket var när vi fick beskedet på det andra spermaprovet som visade 0. Då kunde jag inte se att det fanns ett slut på min oro och sorg över vad som kanske kommer att vänta oss. Att få ett biologiskt barn har varit väldigt viktigt för mig för att min mor gick bort när jag bara var 1 år, så jag har aldrig haft det biologiska bandet mellan mor och dotter. Även fast jag fick en "ny mamma" senare Vi har liksom redan varit på botten. Vi försöker att tänka att resultatet blir positivt. Bättre att ta ett negativt besked när det kommer. Inte nu när vi inte vet. Jag har iaf bestämt mig för att om de hittar spermier på biopsin så ska jag ALDRIG mer oroa mig för något i för väg!!! Blåbäret, håller tummarna för att eran ivf kommer gå bra!
    Tack och lycka till du också! Håller tummarna på tisdag!
  • Maybe
    LillaRäven skrev 2011-11-03 08:12:47 följande:
    När ska de göra biopsin?
  • Maybe
    LillaRäven skrev 2011-11-06 11:05:12 följande:
    På tisdag Glad äntligen!
    Då håller vi tummarna på tisdag! =)
  • H44

Dion: låter klokt era tankar.. Tänker på er och extra mycket på tisdag :)

• Maybe

Vi har fått ett brev från vår fertilitetsklinik.
    Det verkar som att den ssk som tog blodprover på min sambo efter att vi fått detta tråkiga besked  gjort något fel.
    Det verkar som att han måste ta om kromosomproverna. Nåväl, bättre att göra om det nu än om 3 månader och sen få vänta 3 månader till...

• LillaRäven

Tack för allt stöd allihopa Glad

Maybe skrev 2011-11-06 12:49:49 följande:

Vi har fått ett brev från vår fertilitetsklinik.
    Det verkar som att den ssk som tog blodprover på min sambo efter att vi fått detta tråkiga besked  gjort något fel.
    Det verkar som att han måste ta om kromosomproverna. Nåväl, bättre att göra om det nu än om 3 månader och sen få vänta 3 månader till...

Skönt att de kom på det nu då! Det kan jag känna är en liten rädsla. Att de ska ge dåliga besked för att de har gjort något fel i undersökningen. För tyvärr är det ju sådant som faktiskt händer! Hoppas att i får ett bra svar nu då!

• Maybe
    LillaRäven skrev 2011-11-06 15:34:49 följande:
    Tack för allt stöd allihopa GladSkönt att de kom på det nu då! Det kan jag känna är en liten rädsla. Att de ska ge dåliga besked för att de har gjort något fel i undersökningen. För tyvärr är det ju sådant som faktiskt händer! Hoppas att i får ett bra svar nu då!

Ja även vårdpersonal är ju bara människor. De kan också begå misstag. Synd bara att deras misstag spelar en väldigt stor roll för oss...
Svar på tråden Inga spermier..