Bouillotta skrev 2011-12-05 20:29:01 följande:
Hej ochTack!
Ja du, det har varit en lång resa. Men det är totalt sex år men tre år nu sedan utredning påbörjades. Så ett och ett halvt år av väntan i landstingskön för behandling och sedan 1,5 år av behandlingar då vi inte lyckades på första försöket utan på det 9:e....(tre fulla IVFér och 6 frysförsök). Ja, det har varit riktigt tufft.
Från vi började med utredning till biopsi tog det 10 månader, väntan på läkartider och en sommar som kom emellan osv....väldigt frusterande.
Ingen extra väntan för att få hjälp av just donation men vi fick stå i Stockholms läns landstings kö för IVF och då gällde inte vårdgarantin. Det gör den nu, men inte för patienter som behöver hjälp av donation vilket är riktigt usel särbehandling tycker jag

.
Vi fick inte välja donator men de tar hänsyn till mannens hår- och ögonfärg, längd och etniskt ursprung.
Jag tror vi har haft otur med så långa väntetider och att det krävdes så många behandlingar innan det ville sig. Jag vet de som lyckas på första försöket och jag har hört om landsting som inte alls har så lång väntetid.
Hur går det för er? Var befinner ni er i processen?
All lycka till, till er!
Men gud va hemska väntetider det är med allt ändå!
Jag har feta problem med det här med att vänta...
Vi har inte kommit så långt i processen, vi började med att undersöka mig med vanligt ultaljud och det visade inget problem vad de kunde se.
Sambo har lämnat 2 st spermaprov som båda va helt tomma på spermier.
Sambo fick lämna blodprover redan dagen efter men fick ta om ett av dom.
Läkaren sa att vi kallas till ny tid efter 2-3 månader men nu har vi tjatat oss till en telefontid för att få veta vad proverna visade.
Telefontiden är den 14e december.
Hoppas att vi får komma på läkarsamtal i januari även om han ringt och meddelat provsvaren. Vi vet ju inte hur vi ska gå vidare sen. De lär ju sätta oss i en väntekö för att göra biopsi...
Vi går på RMC i malmö, inte privat alltså...