• TB1

Inga spermier..

Idag har våran värld gått under.. Dom hittade inga spermier i provet usch vi är så ledsna! Läkaren skulle skicka en remiss till ureolog eller hur det nu stavas.. FAN!!!

Vad händer nu?.. nån mer som sitter/suttit i samma situation och hur går det/har gått för er? Snälla ge oss hopp

• Svar på tråden Inga spermier..
  • H44

Exakt det mänskliga faktorn kan ställa till det överallt.. Jag e sjuksköterska :)

• Maybe
    H44 skrev 2011-11-06 22:32:54 följande:
    Exakt det mänskliga faktorn kan ställa till det överallt.. Jag e sjuksköterska :)
    Min sambo med. Och även han är människa (tror jag...)
  • LillaRäven

Oj oj vilken omtumlande dag! Idag har vi gjort biopsi. 
    Ssk berättade att ingreppet skulle ta en timme. Jag fick sitta utanför och vänta. Medans minuterna gick tänkte jag att om det skulle vara positivt kommer det inte ta en timme....minuterna gick. Magkänslan var inte positiv, vi hade ju bara 30-40% chans.
    Efter 50min kom min man ut, de hade hittat gott om spermier Skrattande 
    Läkaren berättade för oss att det förmodligen hade med min mans operation (som han gjort när han var liten) att göra. Hon trodde att ärrvävnad hade satt stopp. Så himla gött, jag tror inte jag har fattat det riktigt än!

Så vi kommer förhoppningsvis att börja med ivf i januari!
    Vilken underbar dag Skrattande

• H44

Dino: vilken lycka :) helt underbart stort grattis till er!! Berätta gärna mer framöver hur det går!!

• Maybe
    LillaRäven skrev 2011-11-08 19:51:18 följande:
    Oj oj vilken omtumlande dag! Idag har vi gjort biopsi. 
    Ssk berättade att ingreppet skulle ta en timme. Jag fick sitta utanför och vänta. Medans minuterna gick tänkte jag att om det skulle vara positivt kommer det inte ta en timme....minuterna gick. Magkänslan var inte positiv, vi hade ju bara 30-40% chans.
    Efter 50min kom min man ut, de hade hittat gott om spermier Skrattande 
    Läkaren berättade för oss att det förmodligen hade med min mans operation (som han gjort när han var liten) att göra. Hon trodde att ärrvävnad hade satt stopp. Så himla gött, jag tror inte jag har fattat det riktigt än!

Så vi kommer förhoppningsvis att börja med ivf i januari!
    Vilken underbar dag Skrattande

Va roligt! Grattis!
  • LillaRäven

Tack så mycket Skrattande 
    Önskar alla som är inne i denna karusell lycka till! 

• Maybe

Jag har en fråga.
    Någon som vet hur vanligt det är att en man är helt 100% infertil?
    Alltså att det inte finns en enda spermie.....

Om man räknar på hela sveriges befolkning, och räknat på de som har svårt att få barn.
    Något som har något hum? Jag googlar för fullt men hittar inte riktigt...

Svar på tråden Inga spermier..