moii skrev 2011-12-16 22:13:22 följande:
Jag tror faktiskt inte du kan jobba efter ett äggplock, dels kan det ta lång tid så man är borta ganska många timmar för den sakens skull. Dessutom så får man morfon och citodon och man får ju inte precis köra bil efteråt så jag tror inte man ska jobba. Jag hade inte kunnat det. 1a ggn gjorde inte riktigt lika ont som andra efteråt, då var jag sjukskriven 3 dagar
2a ggn var jag sjuksriven 3 dagar men så var det helg efteråt också och det var jag tacksam över eftersom jag inte kände mig redo att jobba efter bra tre dagar. Under en av dagarna gjorde vi dessutom återinförsel av embryot så gick en dag bort.
Vad gäller vårdgarantin så började den gälla sommaren 2010 för ivf och icsi, men det är ju något man själv måste åberopa fr ingen annan gör det åt dig tyvärr :/
Ojdå ok. Jag jobbar som timvikarie och kan styra mitt arbetsschema lite som jag vill.
Det är säkert ok för mina arbetsgivare att jag inte jobbar på några dagar, men hur blir det med ersättningen om man inte har "vanligt" jobb?
Om jag nämner vårdgarantin för läkaren? Innebär det då att de måste hjälpa mig inom 3 månader?
Även om de har en regel att man måste bo ihop i minst 2 år?