• Svar på tråden Anders Eklund får permission...
  • Plutteli
    Jempa77 skrev 2010-04-18 14:05:32 följande:
    Har man egna barn och kanske då en dotter ..så känner man ett sånt stort hat mot en sådan sjuk människa som Anders Eklund ,hur han kunde ta livet ifrån en liten  flicka,, våldta henne och skända hennes kropp ??????????? Den sorg  och smärta hennes mamma känner i sin själ och kropp tar aldrig slut. låt han ruttna där inne i sitt kryp hål el att de andra tar slut på honom...finns ingen förståelse el förlåtelse .....idetta fall borde dödsstraff finnas och inga permissioner ens på 10 min ute i friska luften.
    Varför det? Jag har en dotter och känner inte minsta hat mot Anders Eklund. Hade det varit min dotter som råkat ut hade jag hatat handlingen, men jag hade aldrig kunnat hata allt mannen står för och vilja döda honom för jag ser inte vad det skulle göra för skillnad. Jag skulle inte få mitt barn åter bara för att han dör och jag ser till att hans familj som inte gjort nått får uppleva det jag upplever. Det skulle bara göra mig ännu mer ledsen faktiskt.
  • crazy mom
    Jempa77 skrev 2010-04-18 14:05:32 följande:
    Har man egna barn och kanske då en dotter ..så känner man ett sånt stort hat mot en sådan sjuk människa som Anders Eklund ,hur han kunde ta livet ifrån en liten  flicka,, våldta henne och skända hennes kropp ??????????? Den sorg  och smärta hennes mamma känner i sin själ och kropp tar aldrig slut. låt han ruttna där inne i sitt kryp hål el att de andra tar slut på honom...finns ingen förståelse el förlåtelse .....idetta fall borde dödsstraff finnas och inga permissioner ens på 10 min ute i friska luften.
    Fast det blir ju lite jobbigt för en själv om man ska gå runt och hata alla som har gjort felaktiga val och handlingar i livet.

Vilket samhälle får vi om vi ska behandla dessa människor hårt och kallt. Men min människosyn och kunskap tvivlar jag starkt på att de på något sätt har någon möjlighet att återkomma till ett normalt liv. (vilket jag hävdar alla människors rätt till)
  • Emeli
    suomynonA skrev 2010-04-18 14:04:48 följande:
    varför förtjänar han inte permission???
    På vilket sätt har han gjort sig förtjänt av permission? Såvitt jag kan se det - inget.
  • suomynonA
    Emeli skrev 2010-04-18 14:34:07 följande:
    På vilket sätt har han gjort sig förtjänt av permission? Såvitt jag kan se det - inget.
    Alla fånga blir beviljade permission efter ett tag och jag ser ingen skillnad med att han får det som en annan fånge!
  • stardream

Tsss....som jag alltid har sagt. Kasta ut svinet på en öde ö med andra våldtäktsmän och mördare, och peddon, och låt dem klara sig bäst fan de vill. Dessa människor tillför inte samhället någon glädje direkt...

• maelgi
    Blind Urmakare skrev 2010-04-18 13:34:14 följande:
    Livstid i Sverige är verkligen inte tidsbestämt! Vad har du fått det ifrån?
    Nu syftar jag på att ngn kan få livstids fängelse i typ 12 år.
  • suomynonA
    maelgi skrev 2010-04-18 15:06:03 följande:
    Då är det inte livstid.
  • maelgi

NEJ jag har inte full koll på hur rättssystemet funkar o jag är inte så intresserad av att sätta mig in i det heller! Jag uttryckte bara min åsikt i att livstids fängelse borde vara livet ut tills man dör annars ska man inte kalla d livstid. Sen är d min åsikt att jag tycker att om ngn begår ett grovt brott så ska dom straffas o lida för det! Där sätter jag punkt för mig i denna tråd.

• suomynonA
    Livstid är 25 år i Sverige.
  • Blind Urmakare
    Nej det kan man inte. Man kan få sitt livstidsstraff omvandlat till tidsbestämt men livstid är i sin natur inte tidsbestämt. Och det är inte någon som helst rättighet att få sitt straff omvandlat till tidsbestämt.
    Ateist | Humanist | Politisk frilansare
Svar på tråden Anders Eklund får permission...