Anders Eklund får permission...
http://www.sydsvenskan.se/sverige/article727710/Dubbelmordare-far-permission.htmlRestaurangbesök??????Menar de allvar????Fy fan!!!
Och sexbrottslingar ska självklart ha rätt till porografisk litteratur, det är ju deras FULLA RÄTT som människor då vi ska se till att deras integritet inte kränks under tiden de är frihetsberövade.
Det känns ju verkligen rätt... Eller?
Men herregud, han måste väl för fan få fixa glasögon!
Hur primitiva är ni egentligen?
Jamen alltså... vi pratar ju om fångars rättigheter här... och många av er menar ju att Eklund har full rätt (både enligt lag och som en del utav de mänskliga rättigheterna han ändå har trots att han brutalt mördat två människor) att besöka en optiker, en bokhandel och en restaurang då det är en del av hans rehabilitering.
Därför undrar jag om ni även anser att han har full rätt att få ha porografisk litteratur?
EllaHedwig - det finns inga intagna som har rätt att läsa porr. De "vanliga" intagna kan göra det om de inte slänger fram knulltidningarna så vårdarna ser dem - för det kan vara kränkande för personalen.
Det märks att du bara är helt bludderiblad, det finns ingen porr på sexbrottsanstalterna. Det begriper du väl själv.
När min man jobbade på en av dom större anstalterna så berättade han att maten var så bra för att det fick fångarna lugnare. Men för den sakens skull så tycker jag ju inte våra äldre skall ha sämre mat Det är helt fel såklart!