• Bobbylina

*Pimp my Husvagn*

Hej!

Finns det några fler lyckliga husvagnsägare som gillar o göra om o fixa i husvagnen? Tänkte vi kunde samlas här o dela tips och ideer med varandra!

Vi har precis fått hem våran Kabe Safir -99 men vem fan har gjort inredningen??? blåa fula blommiga mattor och gardiner..usch.. ser ut som någon gått på knark när dom gjort inredningen..  Så nu jäklar ska vi få en cool husvagn, för ,man behöver väll inte va 100 år för att campa?

*31/3-07 Melwin * 5/10-08 Elias*
  • Svar på tråden *Pimp my Husvagn*
  • Me2

I förrgår inhandlades första vagnen, en Hobby Prestige 545 TK -86.

Helt ok, måste jag säga för sin ålder, men som de flesta andra tråkiga dynor, gardiner mm. Ni som gjort nya dynor eller rättare sagt klätt om, hur har ni gjort på andra ställen där det är tyg ? Vi har nämligen tyg under dynorna på sofforna ungefär 15cm ner, runtom på den nedre sängen i våningssängen och en sträng på en vägg. Häftar man bara upp tyg över ? Blir det inte tjockt och bulligt då ?

Någon med bra tips på hur man fräschar upp luckorna ? Vi har någon typ av ek, antar att det är fanér fast vissa av luckorna ser nästan ut som riktigt trä ?  

• Daimis

Va kul att Pimpa sin vagn. Vi köpte en ny vagn iår så jag får nöja mig med att leta dukar, blommor och sånt...
    Det är vårt första år m husvagn. Campade m en gamal Kabe fr 85. Köpte den först för att se om vi gillade att campa o det gjorde vi Så vi åkte o köpte en ny, blev en Hymer 685.
    Har en massa saker som kökssaker och utemöbler mm att inhandla till nästa år Ska dock ta den på en tur till skara om ett par v

• softsofie

Halloj tjejer!

Å vad jag blev glad när jag hittade denna tråd...
    men det e ju ingen som skriver här Gråter

Nu till helgen ska vi hämta hem våran husvagn så i höst / vinter ska ja pimpa den till max  så den är redo att bara kroka fast å dra i väg till nästa sommar Flört

• Såphia

Vi hade vår vagn över en vecka sen insåg vi att vi köpt en för liten. Det var supermysigt att husvagna och vi älskade verkligen det livet! Nu  har vi dock fått tag i och köpt en ny av samma återförsäljare. En barnkammarvagn, med våningssäng och bättre förvaring. Vi väntar bara på den nu. Sen ska det fixas och pimpas och förhoppningsvis ska vi iväg på en liten weekendtripp för att testa den. Sen är det en lång väntan till nästa sommar. Tror vi drar neråt mot medelhavet nästa sommar.

• Banzai

Här har ekonomin satt lite stopp för renoveringarna just nu men vi ska på en liten tripp med vagnen i helgen o det ska bli toppen kul.
    Vinterhalvåret är ju renoverings tider så det får väll bli lite då har lite planer får se vad man kan lyckas åstakomma :-P

• Anjo2

Ja här fick renovering av tvättstugan gå för ett tag...sen får vi försöka hitta nåt ställe att ha vår husvagn under vintern....vi tänkte haft den på ett ställe här precis brevid vårt hus men det sket sej....nåja vi får se hur det går...

Felicia min pärla. Nova min juvel. blomglantan.blogspot.com/
  • Bobbylina

Hej!

Här har det inte hänt så mycket med vagnen under sommaren, men nu håller vi på att fixa lite smått. Har satt upp en dekorplast på kylskåpet som ser ut som borstat stål det vart rätt bra faktiskt sen så ska min sambo såga ut en ny bordsskiva för den som är nu är alldeles för stor, man får inte plats att sitta runt bordet då bordet går ut en bra bit på sitsen. Sen vill sambon även byta ut bänkskivan på köksdelen samt sätta mosaik bakom.. det skulle nog lyfta en hel del!

Vi har även insett att vi inte ska ha våran vagn stående fast på en säsongscamping som vi har haft denna sommaren, visst det är kul att ha som ett sommarställe att åka till men vi gillar mer att åka iväg på små resor istället. Häromhelgen var vi i Vadstena några dagar och förra helgen var vi på Gotland, hur mysigt som helst!

Hoppas det blir lite mer liv i tråden nu när den sommarn snart är över! =)

*31/3-07 Melwin * 5/10-08 Elias*
  • softsofie
    så där ja, nu står pärlan på gården redo för att börjas pimpas Skrattande

var på ikea i fredags och köpte en platta att sätta bakom spisen och diskbänken.
    Fastbo hette den på ikea.
    fanns i alla möjliga färger och är vändbar man kunde köpa en list till men det gjorde inte jag, jag ska limma fast den på väggen direkt eftersom att baksidan på min "platta" var vit så vet jag att jag inte kommer vända på den.

köpte även jätte fina korgar med sugpropp från rusta som ska till toan i husvagnen.

måste hitta något tyg tat klä dynorna med, helst vill jag ju ha vitt eftersom att jag älskar vitt men jag tror inte jag har lust att tvätta dom hela tiden.

ni som klätt om dom, vad har ni för tyg?

ååå detta kommer bli så roligt Skrattande
  • Banzai
    softsofie skrev 2010-08-30 11:44:36 följande:
    så där ja, nu står pärlan på gården redo för att börjas pimpas Skrattande

ni som klätt om dom, vad har ni för tyg?

ååå detta kommer bli så roligt Skrattande
    Så spännande då ser vi fram i mot lite bilder på före o efter sen då
    Jag köpte ett lite grövre bomulls tyg på Ikea som jag sydde dynorna i det funkar jätte bra
  • softsofie
    Banzai skrev 2010-08-30 20:43:58 följande:
    Så spännande då ser vi fram i mot lite bilder på före o efter sen då
    Jag köpte ett lite grövre bomulls tyg på Ikea som jag sydde dynorna i det funkar jätte bra
    ja det kommer nog en hel drös med bilder sen Skrattande

jag var ju på ikea men då fanns de nästan inga tyger och det var jätte utplockat Gråter

men ska kika på stan i morgon.

i dag har jag i alla fall bytt lilla draperiet under handfatet och så har jag sytt nytt tyg till lampskärmarna.
Svar på tråden *Pimp my Husvagn*