• Bobbylina

*Pimp my Husvagn*

Hej!

Finns det några fler lyckliga husvagnsägare som gillar o göra om o fixa i husvagnen? Tänkte vi kunde samlas här o dela tips och ideer med varandra!

Vi har precis fått hem våran Kabe Safir -99 men vem fan har gjort inredningen??? blåa fula blommiga mattor och gardiner..usch.. ser ut som någon gått på knark när dom gjort inredningen..  Så nu jäklar ska vi få en cool husvagn, för ,man behöver väll inte va 100 år för att campa?

*31/3-07 Melwin * 5/10-08 Elias*
  • Svar på tråden *Pimp my Husvagn*
  • wihoo
    Banzai skrev 2010-06-28 16:33:50 följande:
    På besöksparkeringen kan jag aldrig tänka mig att du får ha den stående själv har man ju stor tomt så det är inga problem ska spänna upp en presenning till vintern som tar bort den mesta av snön & blötan från den. Jätte svårt det där det finns inget garage ni kan hyra någon stans?
    Jo jag har försökt att kolla runt. Jag funderar..vi lär ju få ha den på en parkering som man hyr stolpe på, på parkeringen,.Där lär jag väl få ha det jag vill ståendes där, när jag betalar.. men då kostar ju det en bra slant i månaden. Jag har ju en tillfällig lösning iaf, men ska kolla runt lite mer. Det verkar ju inte bli en husvagn just nu iaf..ringde på en annan igår men den vart preeeccis såld. trist!

Menmen, min tur lär väl dyka upp snart den med...hoppas jag:)
  • Tinnys

wihoo. Vi hade våran på en uppställningsplats på ett industriområde för 125kr/månad. Vi hittade den via ett tips från en husvagsförsäljare. Men när vi väl hittade den så har vi sett att på nästan alla industriområden så finns det skyltat att det finns husvagnsplats att hyra. Så mitt tips är att åka igenom flera industriområden. Nu vet jag inte var du bor men detta var i Haninge, Stockholm.

• wihoo
    Tinnys skrev 2010-06-29 17:49:07 följande:
    wihoo. Vi hade våran på en uppställningsplats på ett industriområde för 125kr/månad. Vi hittade den via ett tips från en husvagsförsäljare. Men när vi väl hittade den så har vi sett att på nästan alla industriområden så finns det skyltat att det finns husvagnsplats att hyra. Så mitt tips är att åka igenom flera industriområden. Nu vet jag inte var du bor men detta var i Haninge, Stockholm.
    Jajusty, det är ju ett alternativ också! jag  bor i dalarna, borlänge.. och vet inte riktigt om jag skulle vilja ha min vagn ståendes på ett industriområde här fär då har jag nog ingen hel vagn kvar..haha!

menmen, har inte hittat "drömvagnen" ännu så det visar sig hur det blir när det är aktuellt:)
  • Zessan84

Ett kraftigt bomullstyg skulle jag tro. Har dock inte själv klätt om dynor, men det är det jag tänkt använda den dagen jag tar tag i mina dynor.. Glad

• Banzai

Jag köpte på Ikea var ett gardin tyg men det var kraftigt och jag gillade ju mönstret så då fick det bli det
    Ja just det var bomulls tyg :-P jag var o kände lite på de kuddöverdrag som fans och tyget var i ungefär samma kvalité så då tänkte jag att det funkar nog 

• littlemisstrouble

så stretchigt tyg passar inte alls till överdrag då? har inte köpt något tyg alls än men sitter bara och funderar på vad som skulle bli bäst

Planering är a och o......
  • Tinnys

Var på ikea i dag och skulle köpa väggplattorna för att ha ovanför diskbänken/spisen, det var ingen som hade hört talas om dom och jag hade tyvärr inte namnet med mig, men ingen hade någon aning om något sådant. Nu har jag lagt namnet på minnet och var på hämta självlagret det finns så jag ska åka tillbaka och hämta detta senare i veckan, kommer att bli jätte snyggt till mörkgråa dynor, vita och randiga gardiner och en gånmatta från rusta för 99kr. Sen har vi beställt dekor att sätta i badrummet, vad tror ni, kan man klä in badrummet i blå stenmosaik? Detta blir årets projekt, får se om jag vill ändra något mer under hösten när vi kommit hem från semestern. Ska försöka hinna göra dynorna på två veckor här innan vi åker....

• Zessan84

Lillabus81
    Nej jag tror det blir för slappt. Dynorna ska ju tåla en del. Man både sitter i dom och sover på dom. Beror kanske visserligen på hur pass stretchigt tyget är..

Tinnys
    Låter snyggt! Lägg in bilder när du är klar! Flört

• littlemisstrouble
    Zessan84 skrev 2010-07-06 20:01:31 följande:
    Lillabus81
    Nej jag tror det blir för slappt. Dynorna ska ju tåla en del. Man både sitter i dom och sover på dom. Beror kanske visserligen på hur pass stretchigt tyget är..

Tinnys
    Låter snyggt! Lägg in bilder när du är klar! Flört
    ah det klart ska nog kolla på något annat sorts tyg.
    Planering är a och o......
Svar på tråden *Pimp my Husvagn*