• Bobbylina

*Pimp my Husvagn*

Hej!

Finns det några fler lyckliga husvagnsägare som gillar o göra om o fixa i husvagnen? Tänkte vi kunde samlas här o dela tips och ideer med varandra!

Vi har precis fått hem våran Kabe Safir -99 men vem fan har gjort inredningen??? blåa fula blommiga mattor och gardiner..usch.. ser ut som någon gått på knark när dom gjort inredningen..  Så nu jäklar ska vi få en cool husvagn, för ,man behöver väll inte va 100 år för att campa?

*31/3-07 Melwin * 5/10-08 Elias*
  • Svar på tråden *Pimp my Husvagn*
  • grynet80
    Tinnys skrev 2010-07-06 14:54:29 följande:
    Var på ikea i dag och skulle köpa väggplattorna för att ha ovanför diskbänken/spisen, det var ingen som hade hört talas om dom och jag hade tyvärr inte namnet med mig, men ingen hade någon aning om något sådant. Nu har jag lagt namnet på minnet och var på hämta självlagret det finns så jag ska åka tillbaka och hämta detta senare i veckan, kommer att bli jätte snyggt till mörkgråa dynor, vita och randiga gardiner och en gånmatta från rusta för 99kr. Sen har vi beställt dekor att sätta i badrummet, vad tror ni, kan man klä in badrummet i blå stenmosaik? Detta blir årets projekt, får se om jag vill ändra något mer under hösten när vi kommit hem från semestern. Ska försöka hinna göra dynorna på två veckor här innan vi åker....
    Blir ine mosaiken en onödig tyngd? Vet ju inte vad det väger men lastvikten är ju oftast inte så hög.
  • wihoo
    Tinnys skrev 2010-07-06 14:54:29 följande:
    Var på ikea i dag och skulle köpa väggplattorna för att ha ovanför diskbänken/spisen, det var ingen som hade hört talas om dom och jag hade tyvärr inte namnet med mig, men ingen hade någon aning om något sådant. Nu har jag lagt namnet på minnet och var på hämta självlagret det finns så jag ska åka tillbaka och hämta detta senare i veckan, kommer att bli jätte snyggt till mörkgråa dynor, vita och randiga gardiner och en gånmatta från rusta för 99kr. Sen har vi beställt dekor att sätta i badrummet, vad tror ni, kan man klä in badrummet i blå stenmosaik? Detta blir årets projekt, får se om jag vill ändra något mer under hösten när vi kommit hem från semestern. Ska försöka hinna göra dynorna på två veckor här innan vi åker....

mosaik är ju snyggt, men jag håller med grynet80..en onödig tyngd. och ett onödigt jobbigt jobb för nåt som ska vara inne på toaletten typ. jag har tänkt ha mosaik eller tapet med glas skiva på ovanför köksdelen,  badrumsdelen skulle jag aldrig lägga ner så mycket jobb på! haha. men det är jag det:)

har ni bara koll på vikten osv så att det inte blir nåt tok med det så tycker jag absolut ni ska göra det:) det kan ju inte bli annat än snyggt!

• Tinnys

Vet inte vad det kan väga, det är ju plastdekor så det kan väl väga som en tapet. Ska kolla på det innan jag börjar.

• wihoo
    Anjo2 skrev 2010-07-16 17:50:18 följande:
    nu har vi varit iväg på vår första "riktiga" husvagnssemester!! Bilder kommer senare!
    Kul! Hoppas den vart bättre än förväntat:) spännande med lite bilder!
  • Simphony

Här hoppar jag gärna in Glad vi köpte och hämtade hem en husvagn igår, vår första. En solifer 450 -86 som jag tänker dona med i höst. Så spännande! Jag blir verkligen motiverad nu när jag läser här i tråden. Vore roligt att få se fler bilder hur ni har gjort. Nu ska vi snart åka ut och ge förtältet ett försök, har hört att det kan kräva ett visst mått av tid och tålamod. Flört

♥ Nellie 050331 ♥ Elvira 090314 ♥
  • Anjo2

här kommer några bilder från vår första semester med husvagnen....

De små skulle sova....och helt plötsligt blev det helt tyst...så när jag kikar in......så såg jag bara två små rumpor....

En utslagen hjältinna

Tre utslagna....benen likadant alla tre.....

Det är en gammal och lite sliten husvagne vi har....och absolut inte den största, men trots allt fick vi plats fyra vuxna och två barn....inte illa det!!

Felicia min pärla. Nova min juvel. blomglantan.blogspot.com/
  • wihoo

Åh ni ser ut att ha haft det underbart! Fyra vuxna?! haha wow, det va inte illa!

• Såphia

Här kikar jag in tror jag. Köpte husvagn igår för första gången i mitt liv. Ska hämta den på fredag.

Läste nått om en bildtråd. Var hittar jag den?

• barnsjuk

Men vad glad jag blir, hade inte sett denna tråd. Skrev på ett annat ställer om att jag funderade på att pimpa min husvagn i Marintema, men har bara hunnit med att köpa blå-vit randigt gardintyg.  Någon som har idéer var man kan hitta prylar till detta tema?

Svar på tråden *Pimp my Husvagn*