• Bobbylina

*Pimp my Husvagn*

Hej!

Finns det några fler lyckliga husvagnsägare som gillar o göra om o fixa i husvagnen? Tänkte vi kunde samlas här o dela tips och ideer med varandra!

Vi har precis fått hem våran Kabe Safir -99 men vem fan har gjort inredningen??? blåa fula blommiga mattor och gardiner..usch.. ser ut som någon gått på knark när dom gjort inredningen..  Så nu jäklar ska vi få en cool husvagn, för ,man behöver väll inte va 100 år för att campa?

*31/3-07 Melwin * 5/10-08 Elias*
  • Svar på tråden *Pimp my Husvagn*
  • alberta77
    Nihlén skrev 2011-06-19 00:24:34 följande:
    Tror du det hade gjort sig till dynor då? Jag är lite rädd för att det ska bli för mkt av det goda. Jag gillar verkligen tyget men jag vill inte bli snurrig i huvudet av att vara i vagnen.  Obestämd
    Snyggt tyg! Ni kan inte ha enfärgat på dynorna och sy kuddar i samma som rullgardinen? Bara en idé... Har själv tänkt göra så. 
    Mina hjärtan födda 04,05,08 och 11
  • Majken

Åh en tråd för mig!!!
    Nybliven husvagnsägare, Smålandia 521D -89 som pimpas för fullt just nu!!
    Har bytt handtag och knoppar, ska få nya gardiner, nya rullgardiner och på sikt nyklädda dynor. Vill också sätta vit mosaik melln skåp och diskbänk

Har haft den på vår "gårdsplan" sen i måndags då vi fick hem den och vi har suttit i den varje kväll och filosoferat över vårt framtida liv som husvagnscampare!

• Banzai
    Nihlén skrev 2011-06-19 00:24:34 följande:
    Tror du det hade gjort sig till dynor då? Jag är lite rädd för att det ska bli för mkt av det goda. Jag gillar verkligen tyget men jag vill inte bli snurrig i huvudet av att vara i vagnen.  Obestämd
    kan hända svårt att säga vi har kört samma på gardiner & dynor men våran vagn är ju lite Retro så det kan ju vara lite skilnad
  • Nihlén

Jag har kommit på vad jag ska ha för tyg nu! Eller rättare sagt jag vet vad jag vill ha för tyg nu, måste ju hitta det också. Jag tänkte ett enfärgat tyg i marin eller jeans blå nyans. Kan nog bli bra va?

Är det någon som ska ut med husvagnen nu till helgen? Vi åker i morgon och kommer hem på söndag. Ljuvlig och jag längtar så! :) 

• Banzai
    Nihlén skrev 2011-06-22 11:15:25 följande:
    Jag har kommit på vad jag ska ha för tyg nu! Eller rättare sagt jag vet vad jag vill ha för tyg nu, måste ju hitta det också. Jag tänkte ett enfärgat tyg i marin eller jeans blå nyans. Kan nog bli bra va?

Är det någon som ska ut med husvagnen nu till helgen? Vi åker i morgon och kommer hem på söndag. Ljuvlig och jag längtar så! :) 
    Marin kan bli jätte bra tror jag.

Här får husvagnen allt stå BF+12 i dag så här törs inte åka någon stans knappt man törs åka till midsommarstången som är 3km bort men den är ju i alla fall åt rätt håll mot BB
  • alberta77
    Banzai skrev 2011-06-22 12:45:21 följande:

Här får husvagnen allt stå BF+12 i dag så här törs inte åka någon stans knappt man törs åka till midsommarstången som är 3km bort men den är ju i alla fall åt rätt håll mot BB
    Jag hade nog inte heller åkt några längre sträckor i din sits. För mig har det startat två gånger på bf+12

Ang åka med husvagn så får det vänta till nästa år. Måste byta allt trä och isolering i vår vagn. Det kommer att ta lite längre tid än vi räknade med från början. Tur att vi fick vagnen gratis!

Marin passar till mycket. Skulle nog bli fint till det randiga
    Mina hjärtan födda 04,05,08 och 11
  • Nihlén
    Banzai skrev 2011-06-22 12:45:21 följande:

Oj oj BF+12... Det är så tråkigt att gå över tiden! När jag var BF +7 åkte jag hemifrån, jag åkte till syrran för jag orkade inte bara sitta hemma med alla förverkar. Fast syrran bor närmre ett sjukhus än vad jag gör så jag fick närmre när det väl var dags att åka till BB. Så jag har två gossar som är födda på olika sjukhus trots vi inte har flyttat.

Är det ngn av er som inreder era husvagnar mer barninspirerat på ena delen? 
  • Nihlén

Blir nog inte fler nätter i vår husvagn. Vi var iväg över midsommar och insåg att det funkar inte. Obestämd Vagnen ska säljas, elfel, fukt, för liten osv. I morgon ska vi åka iväg och titta på en ny husvagn. Tur att jag inte hann klä om dynorna iaf.

• Nihlén

Nu har vi köpt ny vagn! *jublar* En Cabby 550D Trendy -93 blev det. På fredag får vi hem den!

Svar på tråden *Pimp my Husvagn*